H-SHIFTERN FUNGERAR EJ

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
Post Reply
Anders Alm

H-SHIFTERN FUNGERAR EJ

Post by Anders Alm »

Lägger denna tråd under problem istället för på Hemsidan... Har kopierat texten hit vill hemskt gärna prova H- shiftern ordentligt :D
I dag tog jag bort det jag lagt i Options - Plugin och nu funkade Sek. lådan igen.

Testade H shifter idag och jag fick det inte att bli bra... Jag la ettan där ettan är på en "svensson bil" osv.. Problemet var att trean var lite överallt typ på både tvåan o trean ja växlarna hoppade lite som dom själva ville . Så jag ändrade tillbaks till min sek-låda men då kommer nästa problem när jag lägger i första växel hamnar den i trean o sen dör bilen Vad händer :?:

Erik
Du har konfigurerat den under h-shifter pluginet? Läs readme filen.

Anders
Ja Erik Jag tror jag har gjort det korrekt. La etten till 9 tvåan till 10 osv
o sparade sen. Har jag missat något Det stod inte särskilt mycket i readme filen. Hur har ni andra gjort tex under Gear :?:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Marcus Strand

Post by Marcus Strand »

Du måste ju ändra dina Controller Settings också 8)
Anders Alm

Post by Anders Alm »

Marcus Strand wrote:Du måste ju ändra dina Controller Settings också 8)
Ja där hade jag ju inte ändrat :oops: Har ju Gear Up på knapp 9 Gear Down på knapp 8 . Då får det bli tomt där istället va :roll:

Fast då går det inte att ändra Sek.låda till H-låda eller tvärtom lite som man vill ju. (med reglaget på v-lådan) eller hur har ni löst det :?:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Erik Persson

Post by Erik Persson »

Anders Alm wrote:
Marcus Strand wrote:Du måste ju ändra dina Controller Settings också 8)
Ja där hade jag ju inte ändrat :oops: Har ju Gear Up på knapp 9 Gear Down på knapp 8 . Då får det bli tomt där istället va :roll:

Fast då går det inte att ändra Sek.låda till H-låda eller tvärtom lite som man vill ju. (med reglaget på v-lådan) eller hur har ni löst det :?:
Du måste konfigurera om mellan. Så enkelt är det.
Martin Kempe

Post by Martin Kempe »

Har problem med min H-shifter. Den har fungerat förut men nu fungerar den ej. När jag går in i spelet->options->plugins->H-shifter så står det inget på Controller. Där står "index:0 Name:. Har för mig att det har stått G25 Logitech där. Det är som att H-Shifter pluginet inte känner av G25:an. Sekventionella fungerar bra. Någon som har en idé?
Post Reply