Mitt rallycrossbygge,
- Fredrik Wengberg
- Posts: 684
- Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm
Mitt rallycrossbygge,
Har kommit en bit till på mitt rallycrossbygge.
Är ni nyfikna så ta gärna en titt på min hemsida http://fwrallycross.freehostia.com och skriv gärna en rad i gästboken om ni vill.
Mvh//Fredrik.
Är ni nyfikna så ta gärna en titt på min hemsida http://fwrallycross.freehostia.com och skriv gärna en rad i gästboken om ni vill.
Mvh//Fredrik.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
-
- Posts: 505
- Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm
Sorgligt och se ingen kommenterar! uppdatera gärna denna tråden när du uppdaterat hemsida
jättekul och följa, ser ut som du fått tag på en fin bil och bygga på
Är det en 2150 du tänkt bygga ? Ser riktigt seriöst ut, vad har du tänkt lägga poängen på om du ska bygga 2150 . upp med mer bilder och även lite planer skulle vara kul och läsa om 



- Fredrik Wengberg
- Posts: 684
- Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm
Tack för det Marcus och kul att du tycker detta är intressant.Marcus Jansson wrote:Sorgligt och se ingen kommenterar! uppdatera gärna denna tråden när du uppdaterat hemsidajättekul och följa, ser ut som du fått tag på en fin bil och bygga på
Är det en 2150 du tänkt bygga ? Ser riktigt seriöst ut, vad har du tänkt lägga poängen på om du ska bygga 2150 . upp med mer bilder och även lite planer skulle vara kul och läsa om
Jo bilen kommer att gå i klass4 2150 och det var en väldigt bra bil jag fick tag på.Då bilen har gått det mesta av sitt liv på Gotland och vi inte saltar vägarna här på vintrarna så är den väldigt förskonad från rost.Enda rosten jag hittat var ett litet hål i golvet hö fram där rambalken går under (klassiskt saab rostställe) men annars ingenting.
Jo jag försöker att vara seriös med bygget och inte hasta ihop något, det får hellre ta lite längre tid, jag har för övrigt ingen deadline när bilen skall vara klar utan jag bygger när jag får lite tid över, sambo, barn och hem skall ju ha sin beskärde del också

Mina 20 poäng kommer jag att satsa i en klok växellåda, det blir stålfingrar, stålstång, osynkat 2:an och 3:an och ändrad utväxling i primären.
Motorn som det ser ut nu blir troligen 93.5 borr, yxvev, 44/37 eller 46/38 ventiler (många åker med åt helvete för stora ventiler), ventilsäten slipade i racevinklar och givetvis planat och portat.Timo extractorrör och toppen på kakan dubbla Weber 45:or med Misabinsug.
Vet inte när du kollade hemsidan, men jag la in lite nya bilder i helgen som var, men jag skall försöka att skriva här när jag uppdaterat.
Skoj att du vill följa bygget.
Mvh//Fredrik.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
- Erik Persson
- Posts: 2322
- Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm
- Fredrik Wengberg
- Posts: 684
- Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm
Vart i världen bor du då Erik? Passar det inte med tävlingar vare sig i Götalands eller Svealandscupen?Erik Persson wrote:Det är så förbaskat synd att det är långt till alla tävlingar. Annars skulle en 2150 vara intressant.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
- Erik Persson
- Posts: 2322
- Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm
- Fredrik Wengberg
- Posts: 684
- Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm
Ahh tråkigt Erik.
Tyvärr har jag lite samma problem, det finns ingen rallycross här på Gotland (ännu), så det blir till att ta färjan över till fastlandet varje gång det skall köras.Dock finns banor hyffsat nära hamnarna i alla fall.
Tyvärr har jag lite samma problem, det finns ingen rallycross här på Gotland (ännu), så det blir till att ta färjan över till fastlandet varje gång det skall köras.Dock finns banor hyffsat nära hamnarna i alla fall.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
- Fredrik Wengberg
- Posts: 684
- Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm
Sidan är nu uppdaterad med lite nya bilder efter helgens arbete.
http://fwrallycross.freehostia.com
http://fwrallycross.freehostia.com
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
- Fredrik Wengberg
- Posts: 684
- Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm
Bilstein rallycrossdämpare med progressiv lågfart och Sellholm fjädrar best idag.Likaså FIA-godkänd huvudströmbrytare, utlösningsvajer till dito + dekal, och säkringshållare för 6st flatsäkringar.Bygget fortskrider.
Kul men dyrt.


Kul men dyrt.


-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
- Fredrik Wengberg
- Posts: 684
- Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm
- Erik Persson
- Posts: 2322
- Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm
-
- Posts: 280
- Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm
- Erik Persson
- Posts: 2322
- Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm