Kanske med en färdig Audio fil

Mvh Anders
Jag har kört på orginalsound, sen hittade jag nåt i den filen man laddade ner till 240, vet ej om det fanns där innan men det lät anorlunda iallafall...men laddat ner ett sen du skrev första inlägget, har däremot inte hunnit köra efter detAnders Alm wrote:Alla Evo förareVilket sound kör ni med
Vi är ju rätt många som kör Evo bilar nu. Alla kör väll inte med Wrc soundet som finns här på download sidan
![]()
Robert// Har man byggt en hel bil så kan det ju tänkas att det är enkelt att använda Dattool fast vi är många som inte är på din nivå
Herregud, ja kan inte ens göra egna skin men nogfan tycker jag dattool är så enkelt det kan bli, har du ens testat det? bara att dra audio.dat över dattool ikonen, sedan klicka sig fram till cars mappen, klistra in ljudet, öppna .ini filen och byt ut default subaru ljudet för det slotet lancern är instalerad i.Anders Alm wrote:Robert// Har man byggt en hel bil så kan det ju tänkas att det är enkelt att använda Dattool fast vi är många som inte är på din nivå
Ja herrugud Oskar Så korkad jag måste varaOskar Olsson wrote:Herregud, ja kan inte ens göra egna skin men nogfan tycker jag dattool är så enkelt det kan bli, har du ens testat det? bara att dra audio.dat över dattool ikonen, sedan klicka sig fram till cars mappen, klistra in ljudet, öppna .ini filen och byt ut default subaru ljudet för det slotet lancern är instalerad i.Anders Alm wrote:Robert// Har man byggt en hel bil så kan det ju tänkas att det är enkelt att använda Dattool fast vi är många som inte är på din nivå
Med vilka filer tänkte du ersätta org ljuden med ?Anders Alm wrote:Ja herrugud Oskar Så korkad jag måste varaOskar Olsson wrote:Herregud, ja kan inte ens göra egna skin men nogfan tycker jag dattool är så enkelt det kan bli, har du ens testat det? bara att dra audio.dat över dattool ikonen, sedan klicka sig fram till cars mappen, klistra in ljudet, öppna .ini filen och byt ut default subaru ljudet för det slotet lancern är instalerad i.Anders Alm wrote:Robert// Har man byggt en hel bil så kan det ju tänkas att det är enkelt att använda Dattool fast vi är många som inte är på din nivåHar testat innan och jag testade även idag MEN tyvärr jag är fortfarande lika korkad idag för jag fick inte det att funka
Att dra dat.filen till Dattool är ju inga problem det ploppar upp en Audio mapp. Men sen blir det knepigt.
Hamreus ljudmodd med Erik som kartläsare använder jag nu. Fast den är ju till WRC bilar.
Ännu bättre... klipp ut audio-mappen och klistra in den direkt i Richard Burns Rally så behövs inte audio.dat längre. Så om man vill ändra andra ljud senare behöver man inte hålla på att packa upp och ner dat-filen.Oskar Olsson wrote:Spara sedan och dra den uppackade audio mappen över dattool igen, profit.
förstår du nu?
Hehe, det visste jag inte.Anders Alm wrote:Tror det eller ej MEN jag lyckadesFast ljudet är väll inte super likt en E9. Fast det följer med en Audio.ini fil också där killen vill att man ändrar värdern i. Men ändrar jag där så ändras väll inte bara Evon utan alla andra också väll
![]()
Killen vill även att man ändrar EQ_NOLOAD+ EQ_FULLLOUD som också finns i Audio.ini filen fast då bara till CAR1 Hyundai (Har min E9 där)
Tack Robert/Oskar och Baril för hjälpen.
Baril du gjorde nog rätt men jag har ju E9 på slot1 så ljudet hamnade nog till en annan bil