Geningar och geningskontroll
Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult
-
-
-
-
-
va ju inte riktigt så ja mena kanskeMatz Sundström wrote:fan va många som måste fuska då för ja e ju alltid 20 sek bakom dom i toppen

-
-
- Dennis Hernehult
- Hasse Onkamo
- Henrik Olsson
-
Det ä ju inte rimligt med ett sånt straff....Om du inte är längre in än vad du är på bilden så tycker jag att det inte ska vara något straff alls...Hoppas verkligen att ditt straff tas bort för annars om det ska avgöras på såna där saker så är jag iaf tveksam te geningskontrollen
The speed was okay but the corner was to tight!
- Johan Gustavsson
- Erik Persson
Men snälla...
Vi har varit här förut med diskusioner om geningsstraff eller inte. Och om vi bara ska ha den automatiska, eller om vi ska ha nån slags jury som ska kolla igenom alla repriser.
Det enda rimliga är att låta automatiken sköta geningskontrollen. Den är helt opartisk och gör lika för alla. Stoppar jag famhjulet på samma sätt i samma kurva som någon annan så får jag samma straff. Mer rättvist än så går det väl inte att få?
Visst är straffen olika på olika ställen. Men det är fortfarande helt lika för alla. Om jag går för långt in i hårnålen på Mustaselka får jag straff. Samma sak för alla som går för långt in i den kurvan. Detta oavsett om jag försöker köra extra snålt, eller om jag hamnar där oavsiktligt.
Annars får vi ju diskusioner om när det är avsiktligt eller inte, erller hur?
För mig finns bara två scenarion.
1. Automatisk geningskontroll. Inget annat vilket är lika för alla.
2. Ingen geningskontroll alls, men då blir spelet förbannat tråkigt för då blir det genings-sm. Men lika för alla.
Vi har varit här förut med diskusioner om geningsstraff eller inte. Och om vi bara ska ha den automatiska, eller om vi ska ha nån slags jury som ska kolla igenom alla repriser.
Det enda rimliga är att låta automatiken sköta geningskontrollen. Den är helt opartisk och gör lika för alla. Stoppar jag famhjulet på samma sätt i samma kurva som någon annan så får jag samma straff. Mer rättvist än så går det väl inte att få?
Visst är straffen olika på olika ställen. Men det är fortfarande helt lika för alla. Om jag går för långt in i hårnålen på Mustaselka får jag straff. Samma sak för alla som går för långt in i den kurvan. Detta oavsett om jag försöker köra extra snålt, eller om jag hamnar där oavsiktligt.
Annars får vi ju diskusioner om när det är avsiktligt eller inte, erller hur?
För mig finns bara två scenarion.
1. Automatisk geningskontroll. Inget annat vilket är lika för alla.
2. Ingen geningskontroll alls, men då blir spelet förbannat tråkigt för då blir det genings-sm. Men lika för alla.
-
- Erik Persson