Volvo

Nya bilar och gamla bilar
Niklas Lundkvist

Post by Niklas Lundkvist »

Ett STORT tack till Robert som har orkat fixa denna bil åt oss o fått stå ut me vårat tjat :!: Vill bara säga att bilen kräver mycket träning men är helt underbar!!!!!!! Så jävla fränt :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Johan Gustavsson

Post by Johan Gustavsson »

erik hur går de med att få 240n godkänd i pluginet :?:
Simon Ek

Post by Simon Ek »

ja, hoppas det går fortare att få bilen godkänd än vad det tar för Fiestan...
Peter Ojaniemi

Post by Peter Ojaniemi »

Team Sejfo har skaffat sig en 242 för juniorsatsningen, för att hitta lovande förare i ett tidigt stadium. En bil som visar vilken potential föraren har. Peter var ute och testkörde bilen, och bakhjulsdrift är inte han riktigt van vid, men kul är det. Tyvärr kommer han inte i mål så ofta utan att det händer något.

En stor eloge till skaparen av bilen. Nu blir det en hel del skojjig avåkningar för publiken i skogen att glädjas åt.

Häng med de första testerna på en sträcka med Peter och Team Sejfo Racing.
http://home.koping.net/u6694a/RBR/Volvo_PeO_1.wmv

/Perra Pennskrin
Pressansvarig Team Sejfo
Andreas Linden

Post by Andreas Linden »

provade lite 4wd, går inte alls å köra nu tycker ja eller följer setupen från 240in med? tror inte de men man måste ju fråga
Niklas Lundkvist

Post by Niklas Lundkvist »

Hallå!! Söker nån som vill måla om min volvo + sätta namn på rutorna och skriva dit mina sponsorer oxå? De ska stå N.Lundkvist på förar sidan och J.Lundkvist på kartläsarens sida.. Har en bild på Volvon o maila till den som e sugen :D Tack på förhand!!
Johan Gustavsson

ja vet bara hur man gör med att måla om o sätta dekaler o de men och skriva namn i rutorna behöver jag oxå hjälp med
Johan Gustavsson

skulle nån kunna hjälpa mig med att skriva i rutorna???? när jag har skrive och de sen när jag gör det till en fil och provar i rbr så står de tfortfarnade david petersson i rutan! Snälla skulle behöva hjälp lite här

skriv om nån skulle va intresserad
Robert Sahlstedt

Post by Robert Sahlstedt »

Alla ni som undrar om skins och template, har ni kollat på Eriks instruktionsfilmer under Downloads? Där visar han hur man gör det mesta som ni frågar om hela tiden. Ta er tid och kolla igenom dem noga.

Jag jobbar en hel del i Photoshop och eftersom det är i princip industristandardprogrammet för bildredigering så är det ju lämpligt att templaten är i det formatet för att så många som möjligt ska kunna använda den. Men det krävs ju i alla fall att man har grundläggande kunskaper om hur man jobbar i programmet. En template är inte en magisk port till ett bra skin, men ett bra hjälpmedel som gör arbetet mycket lättare och resultatet bättre. Men kan man inte programmet så får man försök lära sig på egen hand, sök efter tutorials på google så lär det dyka upp nånting användbart, det är inte så svårt om man bara vill. Men man måste ju vara beredd på att lägga ner lite tid, ha tålamod. Photoshop är inget man lär sig på en kvart.

Jag får själv massor av frågor och jag kan naturligtvis inte sitta och hålla er alla i handen var och en, det har jag inte tid med som jag hoppas ni förstår.

Men, ett starkt tipps är att ni alltid börjar med att tända och släcka alla lager i en template, ett i taget så ni ser vad varje lager innehåller och vad det påverkar. Oftast är lagren döpta väldigt logiskt men är man ovan med programmet så tror jag man lär sig mycket genom att göra så. Kom ihåg att öppna lagerset, de lager med en mapp-symbol, de innehåller massa andra lager.

Jag har lagt in några lager med text i volvo-templaten där jag bland annat ger lite tips.
Roy Magnes

Post by Roy Magnes »

Robert - et spørsmål fra feil side av grensen...

Er handbromsen uten funksjon på volvoen, dvs at det ikke hender noe når man drar i spaken?

Gjorde et eksperiment med å sette max brems bak og ingen foran, hvilket gjorde at bakhjulene låste når jeg brukte pedalen, nemlig. Om da handbroms-funksjonen ville fungere som broms på framhjulen, kunne man bare bytte om på pedalen og handbromsen i options og så har man handbroms som vanlig :)

En liten undring, bare - trenger ikke legge stort i det :)
"I love it when a plan comes together"
Andreas Karlsson

Post by Andreas Karlsson »

ja, handbromsen är avaktiverad.
annars skulle den nypt på framhjulen då axlarna helt enkelt bytt plats (fram är bak och bak är fram) på grund av begränsningar i spelet. (altså, bilen är en FW bil som axlarna skiftat plats på)
Roy Magnes

Post by Roy Magnes »

Spørsmålet som følger opp da blir: går det å "slippe opp" trykket på handbromsfunktionen på det settet at den bromser ned hjulene foran uten å låse dem?

Dette har sikkert blitt prøvd, men tanken min er at siden handbromsen nå går på framhjulene så kan man bruke handbromsen å bremse farten med, og den vanlige bromsen som effektiv handbroms... Om dere skjønner?
Andreas Karlsson

Post by Andreas Karlsson »

jag tror handbromsen är helt avstängd i physicsen
Roy Magnes

Post by Roy Magnes »

Andreas Karlsson wrote:jag tror handbromsen är helt avstängd i physicsen
det virker så på den testen jeg netopp gjorde. dett er bare et eksperiment i mitt hode - kan hende det er blitt testet tidligere med lite vellykket resultat - og da bare avstengt for å ikke hefte mer med det.
Robert Sahlstedt

Post by Robert Sahlstedt »

Jag funderade på samma sak i tidigt skede med fysiken. Problemet med att sätta handbromsen som analog fotbroms blir ju att den ENDAST kommer ta på framhjulen, och åka utan bakbromsar är inget kul alls i en RWD som man gärna vill bromsa upp på ställ innan kurvorna. Då tyckte jag det var bättre att behålla vanlig fotbroms på alla 4 hjulen och helt enkelt koppla ur handbromsen helt och hållet. Jag menar, hur ofta använder man fotbromsen jämfört med handbromsen? 500 mot 1?
Post Reply