Får inte till nått tal

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
Post Reply
Andreas Linden

Får inte till nått tal

Post by Andreas Linden »

får inte till nått tal ljud, varken co driver eller i rbr school. kör vista, misstänker att det är där nånstans de blir knas, har provat installerat om rbr men ingen skillnad. provat dom olika audio filerna som finns här på download sidan inget funkar.
Andreas Linden

Post by Andreas Linden »

sen så om ja har kameran utanför bilen så finns de inget motorljud. endast grusstänk osv. åker jag på ställ i en höger kurva försvinner ljudet.
Sitter jag utranför bilen med kameran "bakom" så får ja ljud om ja åker på ställ i vänster kurvor samt om ja gör en lite vurpa, man hör hela tiden tendens till ljudet i bakgrunden, skit skumt. funkade i sommras, de enda ja gjort sen dess e att installera vista men det ska bort men inte tänkt göra de nu, alla andra spel osv funkar
Kör men hamreus sound med avasknallar å knallarna hör ja
Johan Bernhardsson

Post by Johan Bernhardsson »

Du har kanske ljudet inställt i windows till 5.1 el nått som inte spelet stöder, hadde liknande problem själv tidigare. Jag ställde om ljudet i windows till vanliga stereo högtalare och sen har det funkat som det ska.
Andreas Linden

Post by Andreas Linden »

Ska kolla detta så fort ja kommer hem, även förberet för en ominstallation av os till xp, tur man kör med partioner så endast windows på ena
Andreas Karlsson

Post by Andreas Karlsson »

jag har inget problem med 5.1
spelet stödjer det utan problem vad jag vet.
däremot kanske inte spelet gillar ditt ljudkort. jag har haft sådana problem i några spel med lite olika ljudkort.
Andreas Linden

Post by Andreas Linden »

Andreas Karlsson wrote:jag har inget problem med 5.1
spelet stödjer det utan problem vad jag vet.
däremot kanske inte spelet gillar ditt ljudkort. jag har haft sådana problem i några spel med lite olika ljudkort.
Läs längst upp, enda jag gjort från det att de funkade sist e att gått från xp till vista, alltså, samma ljudkort sen sist det funkade. men blir troligtvis en ominstallation imorgon, om inte idag redan, så grymt sugen nu, fan inte spelat på ca 1 år förutom nått enstaka inhopp osv
Andreas Karlsson

Post by Andreas Karlsson »

har du provat att kolla tillverkarens hemsida efter speciella drivrutiner för vista?
Andreas Linden

Post by Andreas Linden »

Japp men inget osm hjälper, men nu sitter ja med xp igen å det funkar, fasen vad skönt de känns å spela lite :D nu ska ja bata hitta en bil som passar mig sen så äre en anmälan till serien :D
Johan Manfredsson

Post by Johan Manfredsson »

Lånar den här tråden lite eftersom jag har ett liknande problem. Ljudet fungerar perfekt när jag kör, både i och utanför bilen. Men om jag kör klart sträckan och ska kolla på reprisen så fungerar det ett tag sen så försvinner motorljudet. Så man hör bara avgasknallarna och grus stänk. Ibland händer det att motorljudet kommer tillbaka en kort stund för och sen försvinna igen. Jag kan inte dra mig till minnes när det här började, det kan mycket väl ha varit så hela tiden. Och jag använder inte vista. Någon som har något förslag vad som kan vara fel?
Post Reply