Hasselasvängen
Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult
- Erik Persson
- Posts: 2322
- Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm
Hasselasvängen
Så, då låg det lite info uppe i kalendern.
Last edited by Erik Persson on 2007 Dec 19 9:34 pm, edited 2 times in total.
- Dennis Hernehult
- Posts: 263
- Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm
- Hasse Onkamo
- Posts: 2343
- Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm
Regler - Vid rallyn som innehåller vintersträckor kommer snömod att krävas. Detta för att det skall vara närmare verkligheten med snövallar som man inte kan köra rakt igenom. Denna mod påverkar dock bilens risk för skador varför vi rekommenderar att man inte har modden installerad för övrig körning.Dennis Hernehult wrote:Kanske ska skriva i kallendern att det är snömod på rallyt
Eller ska vi köra utan det?

- Dennis Hernehult
- Posts: 263
- Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm
- Hasse Onkamo
- Posts: 2343
- Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm
- Erik Persson
- Posts: 2322
- Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm
- Sebastian Johansson
- Posts: 33
- Joined: 2007 Oct 21 7:44 am
roligt rally
men 1600 har lite lite tyngd igenom snövallarna
fast å andra sidan så var det kanske vägen man skulle köra på.
det var skönt att kunna köra ett helt rally utan några större missöden med varesig dator eller ratt.
PS. kommer att bli hårdare tag nästa år lovar jag
men 1600 har lite lite tyngd igenom snövallarna

det var skönt att kunna köra ett helt rally utan några större missöden med varesig dator eller ratt.
PS. kommer att bli hårdare tag nästa år lovar jag
Sebastian "Nollan" Johansson
- Hasse Onkamo
- Posts: 2343
- Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm
-
- Posts: 29
- Joined: 2007 Sep 12 2:56 pm
- Erik Persson
- Posts: 2322
- Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm
Låt säga att du ska köra xsara 05.
1. Ladda hem bilen och packa upp den.
2. Kopiera in mappen [cars] från den uppackade bilen till mappen för spelet.
3. Öppna mappen [snow] som ligger tillsammans med den uppackade bilen. Kopiera filen som heter physics.rbz från mappen snow till mappen för spelet.
klart.
1. Ladda hem bilen och packa upp den.
2. Kopiera in mappen [cars] från den uppackade bilen till mappen för spelet.
3. Öppna mappen [snow] som ligger tillsammans med den uppackade bilen. Kopiera filen som heter physics.rbz från mappen snow till mappen för spelet.
klart.
-
- Posts: 29
- Joined: 2007 Sep 12 2:56 pm
- Hasse Onkamo
- Posts: 2343
- Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm
Tänker inte byta, Jag har chansen kvar. Nu ska vi åka om det. Må bäste man ta 2:a platsen i serien och Lycka till TegnvalliusHasse Onkamo wrote:Väntar spänt på resultatet från sista tävlingen. Har jag inte chans på 2:a platsen så byter jag nog klass i final rejset. Isacsson går inte att göra nåt åt. Han är klar vinnare i klassen. Grattis Isacsson du va bäst i år. Tummen upp för dig

- Erik Persson
- Posts: 2322
- Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm
-
- Posts: 29
- Joined: 2007 Sep 12 2:56 pm
-
- Posts: 2896
- Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm
dåså.. "Skuggans" rapport från Hasselasvängen.
efter fiaskot i förra deltävlingen så hade teknikerna slipat lite på inställningarna och lyckats få till en bättre setup inför helgens vintertävling.
nya däck var inköpta, bilen fixad och förarna i toppform, dock något kilo tyngre efter allt för många Julbord de senaste dagarna..
SS1 började lite trevande, kanske var det den extra övervikten som gjorde att bilen kändes lite slö och efter en rull pga ett dåligt timat krön så var hela framvagnen skev, höger framhjul hade en mycket märklig vinkel och detta gjorde att föraren var tvungen att hålla ratten vriden 45 grader åt vänster för att få bilen att gå rakt, det var även väldigt mycket vibrationer i ratten vilket påverkade körningen.
vid målgång visade det sig dock att tiden var ledande efter 3 startande i klassen så det kändes bra.
SS2 var ungefär som SS1, dock utan rull... tyvärr hade inte mekanikerna lyckats lösa felet på styrningen under servicen så även denna sträcka var mycket skakig, och nu räckte inte tiden riktigt till heller, bara 2a av 3 startande så långt.
SS3, lika med SS2, fortsatt skakigt och mycket körning i snövallarna, kanske var det styrningen som gjorde att föraren inte lyckades hålla någon form av linjer.. det visade sig också vid målgång då det var ytterligare en 2a plats av de 3 startande vid den tidpunkten.
SS4, nu hade vi lyckats fixa styrningen på bilen så nu tänkte vi köra för att ta in lite tid, och efter 2a mellantiden visade det sig att klassledaren hade åkt av och tvingats bryta sträckan. körningen i övrigt var ännu inte helt felfri och laddet var inte 100 procentigt..
nu ledde vi klassen för tillfället.
SS5, fullt ös, nu laddades det allt vad som gick, och trots en del snövallskörning så fick vi till en bra tid som förhoppningsvis kan räcka till topp 10 i klassen på sträckan.
i helhet så var rallyt trots en del motgångar i inledningen en av de bästa hittils under året och nu skall vi hem och meka med bilen under juluppehållet, förhoppningsvis kan vi återkomma nästa sesong med ännu bättre resultat, i vilken bil det blir återstår dock att se då det nuvarande kontraktet bara gällde denna sesongen.. kanske återkommer vi i en ny N12a eller så blir det någon annan privatsponsrad bil.
god jul och gott nytt år önskar Team Polkaräsern.
//Andreas "Skuggan" Karlsson
efter fiaskot i förra deltävlingen så hade teknikerna slipat lite på inställningarna och lyckats få till en bättre setup inför helgens vintertävling.
nya däck var inköpta, bilen fixad och förarna i toppform, dock något kilo tyngre efter allt för många Julbord de senaste dagarna..
SS1 började lite trevande, kanske var det den extra övervikten som gjorde att bilen kändes lite slö och efter en rull pga ett dåligt timat krön så var hela framvagnen skev, höger framhjul hade en mycket märklig vinkel och detta gjorde att föraren var tvungen att hålla ratten vriden 45 grader åt vänster för att få bilen att gå rakt, det var även väldigt mycket vibrationer i ratten vilket påverkade körningen.
vid målgång visade det sig dock att tiden var ledande efter 3 startande i klassen så det kändes bra.
SS2 var ungefär som SS1, dock utan rull... tyvärr hade inte mekanikerna lyckats lösa felet på styrningen under servicen så även denna sträcka var mycket skakig, och nu räckte inte tiden riktigt till heller, bara 2a av 3 startande så långt.
SS3, lika med SS2, fortsatt skakigt och mycket körning i snövallarna, kanske var det styrningen som gjorde att föraren inte lyckades hålla någon form av linjer.. det visade sig också vid målgång då det var ytterligare en 2a plats av de 3 startande vid den tidpunkten.
SS4, nu hade vi lyckats fixa styrningen på bilen så nu tänkte vi köra för att ta in lite tid, och efter 2a mellantiden visade det sig att klassledaren hade åkt av och tvingats bryta sträckan. körningen i övrigt var ännu inte helt felfri och laddet var inte 100 procentigt..
nu ledde vi klassen för tillfället.
SS5, fullt ös, nu laddades det allt vad som gick, och trots en del snövallskörning så fick vi till en bra tid som förhoppningsvis kan räcka till topp 10 i klassen på sträckan.
i helhet så var rallyt trots en del motgångar i inledningen en av de bästa hittils under året och nu skall vi hem och meka med bilen under juluppehållet, förhoppningsvis kan vi återkomma nästa sesong med ännu bättre resultat, i vilken bil det blir återstår dock att se då det nuvarande kontraktet bara gällde denna sesongen.. kanske återkommer vi i en ny N12a eller så blir det någon annan privatsponsrad bil.
god jul och gott nytt år önskar Team Polkaräsern.
//Andreas "Skuggan" Karlsson