Nya WRC-bilarna
Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult
- Erik Persson
Nya WRC-bilarna
Jag slänger upp en poll där alla kan rösta om de nya WRC-bilarna.
De två alternativen är:
1. Godkänna alla nya WRC-bilar i serien. Med risk för en mycket stor andel Citroen C4 i Trimmat 4wd.
2. Godkänna alla nya WRC-bilarna förutom Citroen C4 och Focus 06. Detta för att göra en större spridning av bilar i klassen.
Skriv gärna vad ni tycker också. Viktigt att vi för en dialog här, så inte alla känner sig överkörda.
De två alternativen är:
1. Godkänna alla nya WRC-bilar i serien. Med risk för en mycket stor andel Citroen C4 i Trimmat 4wd.
2. Godkänna alla nya WRC-bilarna förutom Citroen C4 och Focus 06. Detta för att göra en större spridning av bilar i klassen.
Skriv gärna vad ni tycker också. Viktigt att vi för en dialog här, så inte alla känner sig överkörda.
Last edited by Erik Persson on 2007 Dec 04 8:47 pm, edited 1 time in total.
-
-
-
-
- Marcus Strand
-
med den nya focus 06an (fick ny modell och ny fysik igår) så har den blivit lite bättre ur seriesynpunkt...
de har ändrat utväxlingen rätt rejält så den har inte alls samma kraft på låga växlar nu, dock är toppfarten mycket högre än förut..
och jag misstänker att de gjort samma på C4an...
dock hade jag ingen egen setup till den innan så jag kan inte kolla det (min gamla setup till focusen går inte använda längre, ctd så fort jag försöker gå in och ändra växellådan i setup läget eller starta en sträcka)
så jag hoppas att alla "WRC 06" bilarna är jämnbördiga nu och ahh C4an inte är för överlägsen dem..
sedan att jag knäcker PB på PB med focusen jusst nu är väl en helt annan sak
(tror min körstil passar den bilen rätt bra)
dock slår jag ju frekvent PB med N12an också så, kanske bara är jag som vågar pressa lite extra nu
jag röstar iaf för att alla bilarna skall tillåtas, men visar det sig att någon bil är aldeles för överlägsen eller överrepresenterad så kan beslutet behöva ändras...
de har ändrat utväxlingen rätt rejält så den har inte alls samma kraft på låga växlar nu, dock är toppfarten mycket högre än förut..
dock hade jag ingen egen setup till den innan så jag kan inte kolla det (min gamla setup till focusen går inte använda längre, ctd så fort jag försöker gå in och ändra växellådan i setup läget eller starta en sträcka)
så jag hoppas att alla "WRC 06" bilarna är jämnbördiga nu och ahh C4an inte är för överlägsen dem..
sedan att jag knäcker PB på PB med focusen jusst nu är väl en helt annan sak

dock slår jag ju frekvent PB med N12an också så, kanske bara är jag som vågar pressa lite extra nu

jag röstar iaf för att alla bilarna skall tillåtas, men visar det sig att någon bil är aldeles för överlägsen eller överrepresenterad så kan beslutet behöva ändras...
-
- Erik Persson
På just Focusen hade man gjort en miss på utväxlingen för grus på den förra varianten som låg som testfysik.Andreas Karlsson wrote:med den nya focus 06an (fick ny modell och ny fysik igår) så har den blivit lite bättre ur seriesynpunkt...
Så C4:an tror jag inte skiljer så mycket mot tidigare.
- Erik Persson
-
-
-
- Marcus Strand
Det jag menade är att just nu är 307an den snabbaste bilen i serien, och nu när Xsara 06 kommer bland annat kanske man kan kunna peta ner från förstaplatsen i något rally, kollar du sedan serien startade på nytt så har den vunnit alla rallyn, dock inte sagt att det är mycket duktiga förare bakom ratten på de som tagit top tre placeringar.
-