Linköping
Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult
- Erik Persson
- Posts: 2322
- Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm
Linköping
Då jag inte har någon internetuppkoppling hemma måste jag göra klart detta rally så här på jobbet inna jag går hem.
Sträckor från USA-England-Australien
Rallyt startar 07:00 på torsdag (071122) morgon och är öppet till tisdag (071127) klockan 23:59.
Omstarter kommer jag inte att kunna behandla förrän på söndag kväll då jag kommer att vara borta på bilsportmässan. Ska försöka hitta någon dator som jag kan låna för att gå in och kolla, men inget jag kan lova.
Ska lägga upp rallyt nu så det finns klart.
Sträckor från USA-England-Australien
Rallyt startar 07:00 på torsdag (071122) morgon och är öppet till tisdag (071127) klockan 23:59.
Omstarter kommer jag inte att kunna behandla förrän på söndag kväll då jag kommer att vara borta på bilsportmässan. Ska försöka hitta någon dator som jag kan låna för att gå in och kolla, men inget jag kan lova.
Ska lägga upp rallyt nu så det finns klart.
Last edited by Erik Persson on 2007 Nov 28 8:17 pm, edited 1 time in total.
- Erik Persson
- Posts: 2322
- Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm
Direktlänk
Kolla däcksvalet vid varje service!
Det är dessutom lite morgonfukt på de två första sträckorna.
Kolla däcksvalet vid varje service!
Det är dessutom lite morgonfukt på de två första sträckorna.
- Erik Persson
- Posts: 2322
- Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm
- Erik Persson
- Posts: 2322
- Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm
-
- Posts: 2896
- Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm
skit gick det... men kul var det...
min nya sponsor överraskade mig i veckan genom att ringa och berätta att de hade fixat iordning en sprillans ny Impreza N12 till mig.. lackerad och klar så det var bara att hämta den och ut på småvägarna här hemma och känna på den.. och efter ett par kvällstester så hade vi fått hyfsat ordning på den så vi beslutade att köra den i helgens tävling och lämmna den gamla evon hemma.. ett bra beslut visade det sig då bilen trots flertalet kraftiga smällar höll betydligt bättre än evon gjorde i de tidigare tävlingarna..
faktum är att bilen är så stryktålig att jag lyckades linka mig i mål på SS2 utan att behöva kalla på bärgare, dock hann vi inte med att reparera allt i servicen så den var fortfarande rejält tilltygad när vi startade SS3, och på servicen efter SS4 kunde vi konstatera att bilen inte hade gått sönder mer än vid den förra servicen så nu kunde vi lappa ihop det mest akuta och rulla till start på SS6, dock så missbedömde jag en V1 på SS7 och lyckades träffa ett träd på innern så oljan rann ur motorn.. vi lyckades dock komma yterligare någon km innan bilen rasade...
men som tur var så hade leverantören dykt upp på servicen med en ny motor som vi snabbt kunde lyfta i bilen (de är riktigt duktiga mekar på lidköpings biltjänst, och deras trimmavdelning är inte att leka med (OBS!! virtuell reklam, har inget med den riktiga firman att göra))
så på SS7 hade vi fått iordning bilen så den var så gott som ny, dock med 5 min tilläg för att vi tvingades kalla på bärgaren på sträckan innan..
SS7 togs i lite avvaktande tempo då vi visste att vi inte hade fler reservdelar hemma så vi skulle få problem att laga nåt om det gick sönder..
På SS8 sedan så körde vi på rätt rejält men lyckades ändå slå av passagerardörren så nu får vi nog fixa lite rehab på kartläsaren inför nästa tävling.
till tävlingsledningen kan jag bara säga grattis och tacka för en suverän tävling, vi lär garanterat dyka upp igen nästa år också
min nya sponsor överraskade mig i veckan genom att ringa och berätta att de hade fixat iordning en sprillans ny Impreza N12 till mig.. lackerad och klar så det var bara att hämta den och ut på småvägarna här hemma och känna på den.. och efter ett par kvällstester så hade vi fått hyfsat ordning på den så vi beslutade att köra den i helgens tävling och lämmna den gamla evon hemma.. ett bra beslut visade det sig då bilen trots flertalet kraftiga smällar höll betydligt bättre än evon gjorde i de tidigare tävlingarna..
faktum är att bilen är så stryktålig att jag lyckades linka mig i mål på SS2 utan att behöva kalla på bärgare, dock hann vi inte med att reparera allt i servicen så den var fortfarande rejält tilltygad när vi startade SS3, och på servicen efter SS4 kunde vi konstatera att bilen inte hade gått sönder mer än vid den förra servicen så nu kunde vi lappa ihop det mest akuta och rulla till start på SS6, dock så missbedömde jag en V1 på SS7 och lyckades träffa ett träd på innern så oljan rann ur motorn.. vi lyckades dock komma yterligare någon km innan bilen rasade...
men som tur var så hade leverantören dykt upp på servicen med en ny motor som vi snabbt kunde lyfta i bilen (de är riktigt duktiga mekar på lidköpings biltjänst, och deras trimmavdelning är inte att leka med (OBS!! virtuell reklam, har inget med den riktiga firman att göra))
så på SS7 hade vi fått iordning bilen så den var så gott som ny, dock med 5 min tilläg för att vi tvingades kalla på bärgaren på sträckan innan..
SS7 togs i lite avvaktande tempo då vi visste att vi inte hade fler reservdelar hemma så vi skulle få problem att laga nåt om det gick sönder..
På SS8 sedan så körde vi på rätt rejält men lyckades ändå slå av passagerardörren så nu får vi nog fixa lite rehab på kartläsaren inför nästa tävling.
till tävlingsledningen kan jag bara säga grattis och tacka för en suverän tävling, vi lär garanterat dyka upp igen nästa år också

-
- Posts: 28
- Joined: 2007 Aug 14 10:54 am
första sträckan gick över förväntan, sen gick det bara utför, på SS2 började bilden att hacka så jag åkte rakt in i ett träd, kändes sakta en gick nog rätt så fort, hade till sist äntligen fått hela bilen hel till två sista sträckorna, SS7 gick hyfsad men sista sträckan funkade inget igen, bilen dog till sist på rakan innan mål, bryta med målflaggan inom sikte,
behöver nog lite mer erfarenhet innan jag kan hålla koncntrationen uppe ett helt rally
behöver nog lite mer erfarenhet innan jag kan hålla koncntrationen uppe ett helt rally

-
- Posts: 110
- Joined: 2007 Feb 13 6:15 pm
- Baril Ignatius
- Posts: 302
- Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm
- Hasse Onkamo
- Posts: 2343
- Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm
Lite info från Linköping.
ss 1. Lugn o säker början. Inga risker alls.
ss 2. Hackigt, hittade inte rytmen o på slutet höll det på o bli skrot efter en rejäl träd träff. Kylaren och vatten pumpen mm gick sönder. Tur med service direkt efter
ss 3. Nu va de bara o bita ihop o börja ta i lite och de gick rätt ok. Nöjd
ss 4. Nu gick de helt ok. Inga risker o mitt på vägen. Ingen kanon tid men nöjd ändå.
ss 5. Nu va det dags för hat sträckan
Men det gick över för väntan. Ja är riktigt nöjd
ss 6 - 8. Nu började det rulla på bra på dom sista sträckorna. Rytmen fanns där o nu va det bara o gasa på. ss 8 blev ja riktigt nöjd med
Bra rejs du mixtrade ihop Erik.
ss 1. Lugn o säker början. Inga risker alls.
ss 2. Hackigt, hittade inte rytmen o på slutet höll det på o bli skrot efter en rejäl träd träff. Kylaren och vatten pumpen mm gick sönder. Tur med service direkt efter

ss 3. Nu va de bara o bita ihop o börja ta i lite och de gick rätt ok. Nöjd
ss 4. Nu gick de helt ok. Inga risker o mitt på vägen. Ingen kanon tid men nöjd ändå.
ss 5. Nu va det dags för hat sträckan


ss 6 - 8. Nu började det rulla på bra på dom sista sträckorna. Rytmen fanns där o nu va det bara o gasa på. ss 8 blev ja riktigt nöjd med

Bra rejs du mixtrade ihop Erik.

- Tomas Landin
- Posts: 36
- Joined: 2007 Feb 14 8:34 am
Fick först inte igång bilen, visade sig att dom hade bytt Escorten från att byta ut Hyundaien mot att byta ut Corollan. Bra att det fanns en notis om det.
Sen har de tydligen förändrat fysiken rejält, den jag har tränat med här hemma är i princip helt annorlunda, och bilen är ordentligt mycket långsammare nu. Åkte över fyra sekunder långsammare på Frazier Wells än vad jag har gjort under träning, och det berodde helt på att bilen satte stopp, gick inte att åka fortare.
På grund av att det var så annorlunda körkänsla så blev jag disträ på SS1 och dundrade av, superrally +10 minuter efter bara en minuts körning. Men men, tog iaf in lite drygt fyra minuter på min konkurrent i A8, åkte rätt många femteplatser på sträckorna, hyfsat, men inte kul när det är bilen som sätter stopp.
Sen har de tydligen förändrat fysiken rejält, den jag har tränat med här hemma är i princip helt annorlunda, och bilen är ordentligt mycket långsammare nu. Åkte över fyra sekunder långsammare på Frazier Wells än vad jag har gjort under träning, och det berodde helt på att bilen satte stopp, gick inte att åka fortare.

På grund av att det var så annorlunda körkänsla så blev jag disträ på SS1 och dundrade av, superrally +10 minuter efter bara en minuts körning. Men men, tog iaf in lite drygt fyra minuter på min konkurrent i A8, åkte rätt många femteplatser på sträckorna, hyfsat, men inte kul när det är bilen som sätter stopp.
- Sebastian Johansson
- Posts: 33
- Joined: 2007 Oct 21 7:44 am
ok rally men en otroligt snabb fiat framför nästan hela tiden
ett ok rally med mycket dramatik rullade ordentligt på en av de inledande sträckorna annars lungt och fort
det vill säga tills att jag innsåg att berhnadsson släpte av lite på de avslutande sträckorna så då vart det TOK ladd vilket resulterade i en hyfsad avåkning på slutet

ett ok rally med mycket dramatik rullade ordentligt på en av de inledande sträckorna annars lungt och fort
det vill säga tills att jag innsåg att berhnadsson släpte av lite på de avslutande sträckorna så då vart det TOK ladd vilket resulterade i en hyfsad avåkning på slutet
Sebastian "Nollan" Johansson
-
- Posts: 110
- Joined: 2007 Feb 13 6:15 pm
Jo, kamera gubbarna har ja tagit bort. Såg för övrigt att jag hade diffen på 150nm, slira på bra ut ur kurvorna..Baril Ignatius wrote:Du kör väl med fixen som tar bort mycket av folket på vägkanterna ?!Håkan Björkman wrote:Jag tycker att publiken står lite nära vägen... Eller så hade jag för mycket bromskraft bak..
Finns annars på download sidan.

- Baril Ignatius
- Posts: 302
- Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm
Detta kan kallas för katastrof.
Hatar just nu allt vad geningskontroll heter.
No jaa,
en av sponsorerna utvecklar ett nytt rally däck och den fick hänga med till rallyt.
Allt började bra och jag låg väl top3 i sammandraget GrpN hela vägen till SS7,
mer om detta senare.
Tog det lungt och kör på vägen som alla andra,
som tycker att de kör lite safe.
Kommer till den berömda SS5.
Andra 90gr höger,
precis innan svängen så nuddar jag en buske vilket gör att jag hamnar nose mot publiken innan kurvan.
Börjar backa tillbaka till vägen, då får jag 20sek för gening.
Men herre gud, jag backade till samma ställe jag åkte ut på,
just för att inte gena.
Om jag hade fortsatt i tangentens riktning, så kanske hade jag sluppit straffet, men genat kurvan.
Färgad så klart, med orättvisst så få......
Ändå så håller jag mig top3, vilket är roligt.
SS8 kommer väl riktiga tabben, innan det snabba partiet,
så gliiiiiider jag ut och fastnar på en stubbe.
Hjälpen från folket är välkommet, men koncentrationen måste ha flygit ut vid avkörningen,
för nu kör jag på allt som inte är väg.
Just nu 5:a, dock så är det inte långvarigt.
Synd för ett mycket fint rally för min del annars.
Hade varit bästa placering för mig någonsin.
Bra combo, Erik.
Hatar just nu allt vad geningskontroll heter.

No jaa,
en av sponsorerna utvecklar ett nytt rally däck och den fick hänga med till rallyt.
Allt började bra och jag låg väl top3 i sammandraget GrpN hela vägen till SS7,
mer om detta senare.
Tog det lungt och kör på vägen som alla andra,
som tycker att de kör lite safe.

Kommer till den berömda SS5.
Andra 90gr höger,
precis innan svängen så nuddar jag en buske vilket gör att jag hamnar nose mot publiken innan kurvan.
Börjar backa tillbaka till vägen, då får jag 20sek för gening.
Men herre gud, jag backade till samma ställe jag åkte ut på,
just för att inte gena.
Om jag hade fortsatt i tangentens riktning, så kanske hade jag sluppit straffet, men genat kurvan.
Färgad så klart, med orättvisst så få......


Ändå så håller jag mig top3, vilket är roligt.
SS8 kommer väl riktiga tabben, innan det snabba partiet,
så gliiiiiider jag ut och fastnar på en stubbe.


Hjälpen från folket är välkommet, men koncentrationen måste ha flygit ut vid avkörningen,
för nu kör jag på allt som inte är väg.
Just nu 5:a, dock så är det inte långvarigt.
Synd för ett mycket fint rally för min del annars.
Hade varit bästa placering för mig någonsin.
Bra combo, Erik.

-
- Posts: 67
- Joined: 2007 Jan 25 5:31 pm