20 - 26 Februari (Fredag - Torsdag)
13 - 19 Mars
????
10 - 16 April
1 - 7 Maj
28 - 31 Maj
12 - 18 Juni
Vad tror ni om det schemat? som ni ser har jag funderingar på en tävling till i månadsskiftet Mars - April.
Vad tycker ni om längden på tävlingarna? är det OK om tävlingarna ligger uppe Fredag till Torsdag eller vill ni ha det annorlunda?
Får jag inga invändningar på detta schemat så spikar jag det i slutet på veckan och börjar planera sträckor och underlag. tanken är att få tävlingarna mm klara så tidigt som möjligt så folk kan planera och träna.
Vilka sträckor som kommer ingå kommer att vara öppen information och kommer postas i samband med tävlingarna läggs upp. jag tror inte detta kommer påverka resultaten på tävlingarna nämnvärt, snabba förare är snabba oavsett, de som gynnas är i så fall de långsamma förarna vilket ju bara är bra för tävlingarna (fler som kanske slåss högre upp i tabellen)
men för att få så stort startfält som möjligt är det viktigt att alla sprider vidare informationen att spelet håller på att vakna till igen. det vore otroligt skoj om vi kunde få igång så många av de gamla förarna som möjligt och även en hel del nya!
Jag arbetar även på möjligheten att kunna trycka upp (eller iaf skriva ut) Diplom för totalsegrarna i respektive säsong och för året.
Andra priser är tyvärr inte en möjlighet just nu men vem vet om det blir stort intresse?
Jag kommer fortsätta lägga upp nya träningstävlingar varje dag, dels för att jag ska få upp vanan att lägga upp tävlingar och dels för att alla ska ha chans att träna och testa de bilar som kommer vara med i serien.
Just nu är det alltså följande klasser:
Moderna WRC (RC1, kallas Stora 4WD)
R5,R4,N4 och S2000 (RC2, kallas Lilla 4WD)
R3/S1600 (RC3, Kallas 2WD)
GruppA 2WD (Kallas Historic).
Jag hoppas få ett flertal förare i varje klass och jämna kamper