rbr-online är tyvärr död, men många av de som skapat och underhållit den modden har nu snart slutfört deras nya projekt rbr world.
Hemsidan är online, och man kan registrera sig i forumet och skapa en förare osv.
Jag pratade med en av utvecklarna tidigare idag och dom räknar med att första racet skall kunna köras om en månad ungefär.
Det kommer att likt rbro bli ett program man startar och väljer bil, däck, settings osv.
Personligen tycker jag upplägget rbro hade var överlägset allt annat. Otroligt välgjort, samt att känslan att köra ett livelopp där alla startar samtidigt är oslagbart.
Precis som i RBRO kommer man dock ändå att kunna starta i efterhand och jämföra sina tider mot andra förare på de sk "Free rallys"
Är det mästerskap måste alla starta samtidigt.
Ny fysik, nya banor och nya bilar utlovas.
Jag har sett lite bilder och av vad dom själva säger så verkar det MYCKET lovande

Både för er som kört på rbro och er som inte har det rekommenderar jag verkligen att ni håller ögonen öppna.
Vore kul med lite mer Svenskar.
Eftersom dom är italienare så är det mestadels just såna, men det är en hel del Finnar också..