Innköpsställe G25 + H-shifter
- Jimmy Alfredsson
Innköpsställe G25 + H-shifter
Har tänkt (!) tanken att lägga handkontrollen på hyllan och införskaffa en ratt med kopplingspedal och alltihopa. Nu undrar jag vart ni köpt era G25 rattar och om växeldelen H-shifter sitter ihop med ratten eller är det en lös del som man behöver köpa till? Eller finns det något bättre alternativ än G25, har läst lite på forumet och verkar som de flesta använder sin av den.
-
-
-
-
- Marcus Strand
Jag har G25! Bästa ratten jag testat helt klart! Det känns att det är kvalite med alu ratt och alu pedaler.
Man kan placera växelspak (sitter lite knappar som en strumentpanel på den också) vart man vill, samt ratt och pedaler.
Jag har växelspaken nerflyttad så den är i lite halv realistiakt läge, har inte byggt ut min stol fullt då jag kanske ska bygga en ny senare i vinter.
Man kan placera växelspak (sitter lite knappar som en strumentpanel på den också) vart man vill, samt ratt och pedaler.
Jag har växelspaken nerflyttad så den är i lite halv realistiakt läge, har inte byggt ut min stol fullt då jag kanske ska bygga en ny senare i vinter.
-
- Marcus Strand
-
- Marcus Strand
- Erik Persson
Jag har sett Strands cockpit och den ser bra ut. I nya lägenheten kommer det att byggas en egen rigg. Riktigt hur den kommer att se ut vet jag inte än, men nog ska tjejen få skämmas lite i alla fall.
Just nu kör jag med G25:a på en pinnstol i köket då jag har min datorplats i köket på min lilla etta. I nya lägenheten blir det eget pojkrum...
officiellt kallas det kontor...
Edit: Här finns lista med bra priser på G25
Edit 2: En jobbarkompis har byggt en rigg. Och även där är det en Recaro 1328 från en saab V4. Det var en rolig överaskning när jag fick se Strands bygge.
Just nu kör jag med G25:a på en pinnstol i köket då jag har min datorplats i köket på min lilla etta. I nya lägenheten blir det eget pojkrum...

Edit: Här finns lista med bra priser på G25
Edit 2: En jobbarkompis har byggt en rigg. Och även där är det en Recaro 1328 från en saab V4. Det var en rolig överaskning när jag fick se Strands bygge.

-
jo detta me bilstol framför datorn verkar ganska vanligt...jag drog ner te skroten i vintras och köpte mig en vet inte om ja vågar säga de men (saab 9000) stol som är SKIT SKÖN och funkar som vanlig datastol också (inga hjul på den dock) och just nu håller min polare på att har sönder en fin 240 (te folkrace) så jag fick den stolen också...Så snart har jag en Co-driver te min sida också
Lägg gärna in lite bilder på era byggen så man kan få lite tips...Farsan har lovat att han ska hjälpa mig svetsa en ställning till ratten så ratten sitter i precis rätt höjd och inte skärmen och bordet skakar så fort man sladdar rejält..
Kom lite "offtopic här men va så roligt att skryta över sin bilstol man slitigt me och köpt lite gammal målarfärg o målat lådan den står på och så
"

Kom lite "offtopic här men va så roligt att skryta över sin bilstol man slitigt me och köpt lite gammal målarfärg o målat lådan den står på och så

-
fick min G25:a idag (tack Tomas Landin) och jääävlar säger jag bara... kommer ha träningsvärk i både rygg, axlar och bromsfot/ben imorgon...
blev betydligt lättare att köra med manuella växlar jämfört med den gamla ratten och jag börjar närma mig mina sträcktider som jag hade när jag körde automat, så snart så skall vi börja kapa sekunder på alla sträckorna...
enda problemet jag har är att det går lite väl brett ibland och ofta även på fel växlar, men detdär lär jag mig nog snart
blev betydligt lättare att köra med manuella växlar jämfört med den gamla ratten och jag börjar närma mig mina sträcktider som jag hade när jag körde automat, så snart så skall vi börja kapa sekunder på alla sträckorna...
enda problemet jag har är att det går lite väl brett ibland och ofta även på fel växlar, men detdär lär jag mig nog snart

- Erik Persson
-