Hälsingerallyt Snö (Snowmod) deltävling 5
Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult
- Dennis Hernehult
rallyt kändes bara ok för mig. Hade hoppats på bättre tider. Körde först för en gångs skull nu och då blir det lite press på en, kanske det som ställde till det. Kom imål iaf. Hade en bra start sen försvann dubben på däcken och då förlorade man mycket tid. 2-3 avåkningar men förlorade inte mer än 2-3 sek på dom.
Får hoppas det räcker, har sett Erik tränat ordentligt sen har vi Bengt-arne som leder serien.
GL alla
Får hoppas det räcker, har sett Erik tränat ordentligt sen har vi Bengt-arne som leder serien.
GL alla
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
-
- Jim Hjerpe
-
-
- Dennis Hernehult
-
- Daniel Molin
- Erik Persson
-
Visst är det så, men jag tycker fortfarande inte att snowmoden är bra. Hade den bara varit realistisk... På en del sträckor är det som att köra i tuggummi om man kommer ut i snön, medan snövallarna på andra sträckor inte ens märks. Igår t ex bröt jag rallyt på SS7 för att jag skar en kurva lite för mycket, det högg i och jag sögs 90 grader 10-20 meter rakt in i skogen, detta helt utan fart också (tänkte lägga upp ett klipp från replayen i filmklippstråden, men replayen fanns inteErik Persson wrote:Men det är fortfarande så att utan snowmod så är det SM i gening.Tom Östertun wrote:Det finns geningskontroll.
Kör man på vägen har man inga problem.
Och precis som med allt annat så är det träning som är lösningen.
By the way...
Hasse, du gör ett kanonjobb med serien!

Och Hasse, Erik har helt rätt i att du gör ett skitbra jobb med serien, inget annat sagt om det!

Yokohama Motorsport
-
snowmod är ju klart mer realistiskare än utan är. och ni skriver att det var första gången ni körde och den sista. säger bara man kan inte plugga in det här och tro att man kan köra det med de gamla setupsen, utan man måste finslipa sina setupser. och det kan ta en jäkla tid, har inte fått ihop min setup på fiestan än och kört kanske 13 timmar. och sedan måste man träna på hur mycket man kan ta in i vallarna.
- Erik Persson
Tom! Då får du snart säga till så öppnar jag en Kvark-avdelning här på forumet.
Nä, allvarligt så visst är snö-modden delvis inkonsekvent. Men jag tycker ändå att det är bättre än utan modden och vi ska behöva kolla igenom alla repriser efter våldsamma geningar.
Och för min del väljer jag att endast köra vintersträckorna med snö-mod. Då vet inte min trånga hjärna bättre än det. Så då går det lite lättare, åtminståne för mig. Men jag fastnar också och snurrar och rullar med för den delen.
Men jag vill kanske jämföra det med att köra asfalt. Hamnar man utanför asfalten när man kör med lite attack så är man passagerare tills man slagit i ett träd eller en mur.

Nä, allvarligt så visst är snö-modden delvis inkonsekvent. Men jag tycker ändå att det är bättre än utan modden och vi ska behöva kolla igenom alla repriser efter våldsamma geningar.
Och för min del väljer jag att endast köra vintersträckorna med snö-mod. Då vet inte min trånga hjärna bättre än det. Så då går det lite lättare, åtminståne för mig. Men jag fastnar också och snurrar och rullar med för den delen.
Men jag vill kanske jämföra det med att köra asfalt. Hamnar man utanför asfalten när man kör med lite attack så är man passagerare tills man slagit i ett träd eller en mur.
- Hasse Onkamo
- Jim Hjerpe