Undrar om det är någon som vet hur man får framruta mer "genomskinlig" nu tycker jag den är extremt skitig/mörk.. skulle vilja ha den lika genomskinlig som sidorutan är..
Undrar om det är någon som vet hur man får framruta mer "genomskinlig" nu tycker jag den är extremt skitig/mörk.. skulle vilja ha den lika genomskinlig som sidorutan är..
Någon som vet hur man gör?
/Kim
Öppna external_transparent i photoshop, ta pipetten och sno färgen från sidorutan, sen målar du framrutan i den färgen. Då ska det bli lika. Glöm inte att spara med "DXT5" och inte "DXT3"...
tack för hjälpen!
fick till det! ändrade dock i internal samtidigt så vet inte vilken som gjorde vad
en fråga till :
Jag tog bort den "dirt" filen.. och nu när bilen går sönder eller ska bli "skitig" så blir den typ bara. ja. det läggs som ett lager väldigt mörk skugga på den delen istället! varför?
Normalt tonas den external_dirt-filen fram vartefter bilen ska bli skitigare. Även på den finns en alpha-channel som visar vart bilen blir skitig och inte. Tar man bort filen så blir det väl en skuggning istället.
Vill man göra bilen mindr skitig pillar man alltså lättast med alpha-channel på external_dirt.
Och att ändra på internal_transparent ger endast skillnad när man sitter inne i bilen.