Real rally

Allt som inte har med spelet att göra
Johan Gustavsson

Post by Johan Gustavsson »

nää..jag stod så jag filmade högern bakifrån...
Rasmus Harrström

Post by Rasmus Harrström »

Johan Gustavsson wrote:nää..jag stod så jag filmade högern bakifrån...
inte en aning om vart du menar :P
Tommie Lindberg

Post by Tommie Lindberg »

Rasmus Harrström wrote:Tommie tycker du borde skaffa bättre rör så man hör när du kommer fram i skogarna pga. att din bil lät så lite fick jag aldrig med dig på bild ;( men dock kanske på skolan :P stod gick runt din bil ett bra tag :P hade grå gröna arbets byxer med reflex och svart tröjja. kanske såg mig.. någon annan som körde viks 8:an eller va och titta ? själv stod man i sista kurvan på ss1 ungifär 70 bilar sedan ss4 över dubbelvarnat krön som nöp mycket
Får ju inte ha några andra saker på så länge den går i Gr N tyvärr. Det är ett skit, särskilt på vintern när folk inte hör att man kommer så de springer över hela vägen..
Jaså va det du, vafan sa du inte hej för?? :wink:
Andreas Karlsson wrote:Tommie har redan lovat att köpa ny bil till nästa säsong ;)
hoppas det blir nåt med lite klös i då så han slipper stå upp och köra för att komma på pallen :D
Lovat och lovat, men förhoppningen är så iaf :wink: :D Men allt hänger ju på om jag blir av med Peugeoten eller inte.. Och då fattas det fortfarande ca 100 000 :? Så det blir att ta på finslipsen och gå till farbror bankdirektör'n :lol:
Jim Hjerpe wrote:får hoppas det blir en fiesta då.. går bättre, lättare med delar osv från Andreas.. är min erfarenhet iaf..

Calle Ward har ju clio-byggsatser till salu.. Priset börjar på 200.000..
Det är ju vad man får en färdig fiesta för, med öhlinare och allt..
Jaså är det så? Vet du om det skiljer mycket i effekt/vikt osv?
Har hört flera som säger att lådan e jävligt klen på Fiestan?

Är mer sugen på en Clio faktiskt, vet inte varför det bara känns bättre :smt017
Kruse har väl hand om Renault så de borde väl inte vara nått problem att få tag i grejjer till den heller?
Ward ja... Han lever i sin egna lilla drömvärld verkar det som :? :lol:
Jim Hjerpe

Post by Jim Hjerpe »

Tommie Lindberg wrote:
Jim Hjerpe wrote:får hoppas det blir en fiesta då.. går bättre, lättare med delar osv från Andreas.. är min erfarenhet iaf..

Calle Ward har ju clio-byggsatser till salu.. Priset börjar på 200.000..
Det är ju vad man får en färdig fiesta för, med öhlinare och allt..
Jaså är det så? Vet du om det skiljer mycket i effekt/vikt osv?
Har hört flera som säger att lådan e jävligt klen på Fiestan?

Är mer sugen på en Clio faktiskt, vet inte varför det bara känns bättre :smt017
Kruse har väl hand om Renault så de borde väl inte vara nått problem att få tag i grejjer till den heller?
Ward ja... Han lever i sin egna lilla drömvärld verkar det som :? :lol:

Är nog inga som hellst problem att få fram grejer till Renaulten..
Ward ja, fin kille... :roll:

Vet inte riktigt.. Har fått för mig att clion är lite motorstarkare, men att fiestan tar igen det och lite till i väghållning. Men lite svårt att säga, kan vara att det har varit så uppskruvat tempo i ford-cupen, därför de går så fort..

Växellådor har inte jag hört nåt illa om, men har mest haft att göra med Sadevs drevsats, inte sellholms..

Är nog hur som hellst mycket en smaksak i slutändan..

Jag själv skulle defenitivt välja en ford, beror väl mycket på kontakter osv också..

En ny fiesta R2 kanske? =) handlar ju bara om en halv mille.. =)
// Jim Hjerpe
Andreas Karlsson

Post by Andreas Karlsson »

Ballt, en KitCar focus!

:D
Tommie Lindberg

Jim Hjerpe wrote:
Är nog inga som hellst problem att få fram grejer till Renaulten..
Ward ja, fin kille... :roll:

Vet inte riktigt.. Har fått för mig att clion är lite motorstarkare, men att fiestan tar igen det och lite till i väghållning. Men lite svårt att säga, kan vara att det har varit så uppskruvat tempo i ford-cupen, därför de går så fort..

Växellådor har inte jag hört nåt illa om, men har mest haft att göra med Sadevs drevsats, inte sellholms..

Är nog hur som hellst mycket en smaksak i slutändan..

Jag själv skulle defenitivt välja en ford, beror väl mycket på kontakter osv också..

En ny fiesta R2 kanske? =) handlar ju bara om en halv mille.. =)
Jo den e ju starkare standard så de bör väl skilja lite i tävlingsskick oxå.
Prata med Martin Lundkvist och Johan Persson ifjol, och de sa att den inte höll nått vidare, men de kör väl troligtvis med Sellholms grejer.
Jovisst, får man drömma iväg så skulle man köpa både det ena o det andra :lol:
Vill försöka inom Sveriges gränser först iaf, vet aldrig vad man får tag i för skit annars :?
Jim Hjerpe

Post by Jim Hjerpe »

Renault är ju lite större "där borta", närmare värmland, än vad den är här, så kanske lättare med grejer o.s.v.. =)

Som sagt, det är nog bäst att ta det man mest känner för.. Lättare för samvetet att gå till banken då än om man är osäker.. =)

Du får säga till om du behöver kartläsare nån gång, "min" förare har fått för sig att åka så mycket sprint nu på slutet så.. =)
Fast ska åka i gävle i slutet på september..
// Jim Hjerpe
Tom Östertun

Post by Tom Östertun »

Jim Hjerpe wrote:Du får säga till om du behöver kartläsare nån gång, "min" förare har fått för sig att åka så mycket sprint nu på slutet så.. =)
Börja köra själv Jim så läser jag. =)
Yokohama Motorsport
Rasmus Harrström

Post by Rasmus Harrström »

Tommie Lindberg wrote:
Rasmus Harrström wrote:Tommie tycker du borde skaffa bättre rör så man hör när du kommer fram i skogarna pga. att din bil lät så lite fick jag aldrig med dig på bild ;( men dock kanske på skolan :P stod gick runt din bil ett bra tag :P hade grå gröna arbets byxer med reflex och svart tröjja. kanske såg mig.. någon annan som körde viks 8:an eller va och titta ? själv stod man i sista kurvan på ss1 ungifär 70 bilar sedan ss4 över dubbelvarnat krön som nöp mycket
Får ju inte ha några andra saker på så länge den går i Gr N tyvärr. Det är ett skit, särskilt på vintern när folk inte hör att man kommer så de springer över hela vägen..
Jaså va det du, vafan sa du inte hej för?? :wink:

haha va inte säker mins inte riktigt hur bilen såg ut och så. och så vet jag inte hur du ser ut :P får bli annan gång ;)
Jim Hjerpe

Post by Jim Hjerpe »

Men borde inte peggan gå ur Grupp N snart?

Edit: Borde den inte bli så gammal så att man får klassa in den i grupp H..?
// Jim Hjerpe
Tommie Lindberg

Jim Hjerpe wrote:Du får säga till om du behöver kartläsare nån gång, "min" förare har fått för sig att åka så mycket sprint nu på slutet så.. =)
Fast ska åka i gävle i slutet på september..
Japp de ska jag göra, blir nog inget mer åkt i år tror jag dock.. Aha, ja de behöver han ju träna på :wink: :lol: :lol:
Jim Hjerpe wrote:Men borde inte peggan gå ur Grupp N snart?

Edit: Borde den inte bli så gammal så att man får klassa in den i grupp H..?
Jo, nu i år ska det gå. Förut har växellådan satt stopp då man inte får åka 6-växlat i Gr H, så då har man vart tvungen å byta låda först..... Men det har SBF ändrat på nu.
Så är det ingen som vill köpa den blir det förmodligen omklassning å trimning, men det kostar ju det med :?
Andreas Karlsson

men förmodligen billigare än att köpa nytt eller? ;)

nåja, på med finkostymen och besök banken bara ;)
sedan får du väl ragga lite fler sponsorer ;)
Tommie Lindberg

Andreas Karlsson wrote:men förmodligen billigare än att köpa nytt eller? ;)

nåja, på med finkostymen och besök banken bara ;)
sedan får du väl ragga lite fler sponsorer ;)
Jo det är ju helt sant, men det är ju roligare med nytt :P
Andreas Karlsson

Det borde väl gå att bygga om den till KitCar? ;)

fast det är nog mer jobb än grupp H
Post Reply