Ja va lite frustrerad förut eftersom ja har gjort de innan men glömt bort de..
tror ja har löst de nu.. längst ner till höger står de ju skapa ny kanal så ja tryckte där o kopierade in bakrunden.. hoppas de blir rätt.. tack för suporten grabbar
Photoshop och dds filer??
- Baril Ignatius
Jag tror frågan platsar här.
1. Om man sparat bilen i .dds, verkar inte som att man kan gå tillbaka och ändra något?! Måste man ha sparat bilen i PS format för att kunna ändra senare?
2. Jag hittar inte beskrivning hur man får till scrape skiktet. Jag har skapat 2 st filer till min 207:a. En 207_external_carpaint.dds, den är utan scrape skiktet synligt, sedan skapar man väl typ samma skin men med scrape synligt? Sedan ersätter man filen 207_external_scrape.dds i textures mappen, eller hur?
Nybörjare i det här, lägger upp första bilder på min första skin snart.
Insåg verkligen att jag var trött igår, eftersom jag bara sparade bilen i .dds format, men vill ändra några saker idag. Ack, så verkar det inte gå.
Och att ha testat programmet lite, så höjer det bara er skinmasters ännu högre i rang....

1. Om man sparat bilen i .dds, verkar inte som att man kan gå tillbaka och ändra något?! Måste man ha sparat bilen i PS format för att kunna ändra senare?
2. Jag hittar inte beskrivning hur man får till scrape skiktet. Jag har skapat 2 st filer till min 207:a. En 207_external_carpaint.dds, den är utan scrape skiktet synligt, sedan skapar man väl typ samma skin men med scrape synligt? Sedan ersätter man filen 207_external_scrape.dds i textures mappen, eller hur?
Insåg verkligen att jag var trött igår, eftersom jag bara sparade bilen i .dds format, men vill ändra några saker idag. Ack, så verkar det inte gå.

Och att ha testat programmet lite, så höjer det bara er skinmasters ännu högre i rang....

- Johan Gustavsson
Baril Ignatius wrote:Jag tror frågan platsar här.
Insåg verkligen att jag var trött igår, eftersom jag bara sparade bilen i .dds format, men vill ändra några saker idag. Ack, så verkar det inte gå.![]()
Och att ha testat programmet lite, så höjer det bara er skinmasters ännu högre i rang....![]()
![]()
1. Om du sparar den som dds fil så kan du inte ändra nått. Det gäller att spara psd filen.
2. Låter rätt. externalen är ju vanliga skinet sen external_scrape är det som kommer fram när du craschar. Du har oftast templates till båda dom sen sparar du dom som dds filer och ersätter dom gammla med dom.
- Baril Ignatius
-