REAL WRC

Allt som inte har med spelet att göra
Andreas Karlsson

Post by Andreas Karlsson »

var väl på tal ett WRC paket för grN bilarna också?

för att göra dem mer likvärdiga S2000, har för mig jag läste nåt om väghållningspaket mm

för mig är Subaru och Mitsubishi 2 viktiga märken i rally..
Marcus Strand

Post by Marcus Strand »

När du säger det så har jag nog läst något sådant faktiskt jag med. Men kan inte specificera dock.
Kenneth Nyström

.......

Post by Kenneth Nyström »

tvivlar på att nått paket till gr.N bilarna kommer göras? varför? är det S2000 reglemente som gäller i WRC så får du ju bara köra med dom bilarna... sen har du PWRC som vanligt där gr.N och förmodligen S2000 bilar utan turbo tävlar.....
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Marcus Strand

Post by Marcus Strand »

Läste lite nu Kenneth, och det är som du säger.. Så här verkar de ligga till.

Saxat från annan hemsida:

Det som är nytt är att man inte kommer att tillåta någon ytterligare modifiering av elektroniksystemen från nuvarande tekniska reglemente. Däremot så kommer sannolikt det slutliga reglementet innebära att WRC-bilarna kommer att tillåtas ha turbo och ett modifierat avgassystem vilket beräknas ge cirka 50 hästkrafter mer än dagens S2000-bilar, en snabbare sekventiell växellåda med paddelsystem. Dessutom kommer bilarna att få nya regler avseende bakre vinge och ny aerodynamisk utformning av fronten.
Turbo, växellåda, aerodynamik och andra detaljer för att uppgradera en S2000-bil till WRC-nivå ska få kosta max 30 000 euro.
FIA tog också beslutet att de uppgraderade S2000-bilarna endast kommer att få användas vid WRC-tävlingar.
I PWRC kommer man att fortsätta med Grupp N-bilar samt S2000-bilar enligt nu gällande reglementen.
Andreas Karlsson

död för grN bilarna då eftersom de inte har en chans att hänga med S2000 ens i nuvarande PWRC...

tråkigt tråkigt.
Erik Persson

Post by Erik Persson »

Jag skulle tro att GruppN kommer att leva vidare då de är mer hanterbara rent tekniskt än en super2000.
Framför allt i alla nationella mästerskap där inte pengarna finns i samma utsträckning som i WRC-cirkusen.
Marcus Strand

Post by Marcus Strand »

Ta det lite lugnt nu Andreas, mycket handlar också om vem som sitter bakom ratten. Visst på asfalt tror inte dem har jätte stor chans, men på grus tror jag nog att dem kan hänga med skapligt i alla fall.

Sen får vi se hur många som har råd att åka S2000 i grupp n vm också, det är inte direkt billigt, ska inte heller säga att grupp n är billigt då men billigare än s2000 i alla fall.
Anders Alm

Post by Anders Alm »

Andreas Karlsson wrote:död för grN bilarna då eftersom de inte har en chans att hänga med S2000 ens i nuvarande PWRC...

tråkigt tråkigt.
Men dom ska inte ändra på dom när dom kör vidare i PWRC klassen Andreas :wink:
Det blir ju till 2010 som man ska bygga om dom lite till WRC bil.
Och PWRC 2010 blir väll samma som idag väll :?: Så GrN bilarna kommer nog att överleva :wink:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Rasmus Harrström

Post by Rasmus Harrström »

tja liten fråga bara. hur räknas team poängen ? räknas de med den som får högst poäng i teamet eller alla i teamet sammanlagt? eller hur räknas de ?
Tommie Lindberg

Post by Tommie Lindberg »

Rasmus Harrström wrote:tja liten fråga bara. hur räknas team poängen ? räknas de med den som får högst poäng i teamet eller alla i teamet sammanlagt? eller hur räknas de ?
2 st på förhand nominerade kör om märkespoäng :)
Andreas Karlsson

kl 22:30 - 23:30 sänder WRC.com live från SS1 av Rally Norway. (23:30-00:30 GMT)

tror denna länken skall funka
http://www.wrc.com/jsp/live_feed.htm

annars är det bara att gå in på www.wrc.com så hittar ni säkert, är ganska tydligt länkat.
Marcus Strand

Post by Marcus Strand »

Kommer att vara bänkad.
Rasmus Harrström

Post by Rasmus Harrström »

DET E INTE LIVE! så det ser ut nu på ss:en vet ej fall den är avsluted eller ej men tror det.
etta P. SOLBERG
Tvåa hirvonen
Trea Loeb

mer result kolla http://www.wrc.com/jsp/index.jsp?lnk=40 ... rally_id=N
Andreas Karlsson

ja, fan vet vad WRC.com har fipplat med för tider egentligen...

det står nämligen att de sänder live 23:30-00:30 GMT (22:30-23:00 CET)
men det är ganska mycket fel eftersom sträckan kördes 20:04 CET

så tyvärr blev det ju ingen sändning då om man följde deras tidsangivelser.

edit: FEEEEEEEEL! vi är GMT +1, altså skulle sändningen varit 00:30-01:00 svensk tid.
Marcus Strand

Post by Marcus Strand »

Jag kollade i dag. Kommentatorerna är en svensk och en norsk och dem är härliga! Känner igen deras röster mycket väl men kan inte placera, tror svensken har kommenterat Hagfors sprinten i några år.
Post Reply