Eget skin blir som nylackat när jag smäller

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
Post Reply
Jonas Frännfors

Eget skin blir som nylackat när jag smäller

Post by Jonas Frännfors »

Har gjort skins som är Autocenter-sponsrat till några av de bilar jag leker lite med ibland MEN...blir så jäkla störd över en grej...följande händer:

På vintern när jag åkt en bit in på sträckorna och bilen blivit sådär härligt vinterlortig av allt snödamm så händer det att man bommar en liten inbromsning och efter...PANG...BRAK...och några svordomar...så är man uppe på vägen igen...med bulig bil vilket inte gör mig någonting MEN...de ställena man bulat till har blivit som NYLACKADE...?! Skitirriterande när man sitter och avnjuter sköna repriser vilket man ganska ofta gör...

På sommaren är det samma sak...fast då är det grusdamm och lort istället för snö...så klart...!

Någon som vet varför det blir såhär? Har du tips eller förslag på vad du tror det kan vara så ja tack, jag tar gärna emot all hjälp jag kan få =)

Tut tut :cry:
Erik Brodin

Post by Erik Brodin »

gjort en external_scrape? annars blir det ett annat skin när du krockar :P
Jonas Frännfors

Absolut har jag det, gjorde en kopia på external och döpte om den till external_scrape...konstigt värre!

Hoppas på mer svar och funderingar, allt är värdefullt... :?
Erik Persson

Post by Erik Persson »

Ja, men det måste vara ditt scrape som heter fel. Finns inget annat alternativ.
Robert Sahlstedt

Post by Robert Sahlstedt »

Det här låter som något annat tycker jag, om det var fel namn på scrape texturen tror jag inte det skulle funka alls. Nu, som jag förstår, så försvinner smutsen när scrape-texturen träder fram? Det låter mer som ett fel i själva materialen än på texturerna i sig. Har du ändrat på shaders'arna?
Erik Brodin

Post by Erik Brodin »

Vilken bil är det??
Jonas Frännfors

Robert Sahlstedt wrote:Det här låter som något annat tycker jag, om det var fel namn på scrape texturen tror jag inte det skulle funka alls. Nu, som jag förstår, så försvinner smutsen när scrape-texturen träder fram? Det låter mer som ett fel i själva materialen än på texturerna i sig. Har du ändrat på shaders'arna?
Du har så sätt så rätt, smutsen försvinner och istället blir det som nylackat. Tror inte det är nått fel på scrapen utan det är nått annat som spökar, trist när man inte får ordning på det. Har gjort skins förr och inte haft nå problem men nu krånglar det som tusan...
Jonas Frännfors

Det är alla jag gjort med nya Autocenter-skinet, få se nu...Volvon och Fiestan ST:n till alla ära men sen är det också en Subaru och en Peugeot men det är inte lika viktigt...
xuen

Re: Eget skin blir som nylackat när jag smäller

Post by xuen »

Post Reply