Visa era Bilar!

Nya bilar och gamla bilar
Johan Gustavsson

Post by Johan Gustavsson »

Petter Olsen wrote:Ser bra ut Roy :D

Lagde ett eget skin her en dag. Dette er Volvoen til den Norske førerer Ole Morten Korsmo :)

Image

Image

Image
Den där känner jag igen :)
Erik Persson

Post by Erik Persson »

Roy Magnes wrote:Etter halvannet døgn i effektiv arbeidstid har jeg fått sammen dette skinnet. Det er Henning Solberg sin Toyota Celica fra 1998. Ble kjørt med i NM, samt Svenska Rallyt og i RAC Rally i England :)
KAnske kommer skin från när Petter var här hos oss i Jämtland och vann Midnatssolsrallyt år 2000? Lite osäker på årtalet, men någon lär rätta mig... :wink:
Erik Andersson

Post by Erik Andersson »

nån som har lust att rita lite åt mej som inte kan ett skit om photoshop
bara höra av sig till msn: rally-erik@hotmail.com
Impreza for live!
Roy Magnes

Post by Roy Magnes »

Erik Persson wrote:KAnske kommer skin från när Petter var här hos oss i Jämtland och vann Midnatssolsrallyt år 2000? Lite osäker på årtalet, men någon lär rätta mig... :wink:
Finns det gode refernsebilder er det ingen umulighet :wink:
"I love it when a plan comes together"
Roy Magnes

Post by Roy Magnes »

Så har man gjort Petter Solbergs Toyota Celica fra 1998. Denne bilen ble han nummer to med i Rally Libanon (etter Fords fabrikksfører Mohammed Bin Sulayem), og fikk med det tilbud fra Ford om å kjøre VM med dem året etter :)

Image
Fredrik Wengberg

Klart med sponsorer.

Post by Fredrik Wengberg »

Nu har jag fått klart med mina sponsorer och bilen har fått sina dekaler, så detta är hur bilen ser ut nu klar och färdig.

Mina sponsorer är:

Preem "Yttergrens Bilservice AB"
Visby Bilcity AB
Jotun
Wäster Färg och Måleri.
Castrol
samt Kärcher.
Attachments
Focusen2.jpg
(104.33 KiB) Downloaded 346 times
Focusen3.jpg
(105.65 KiB) Downloaded 347 times
Focusen4.jpg
(79.95 KiB) Downloaded 348 times
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
Micael Eriksson

Post by Micael Eriksson »

Erik Persson wrote:
Roy Magnes wrote:Etter halvannet døgn i effektiv arbeidstid har jeg fått sammen dette skinnet. Det er Henning Solberg sin Toyota Celica fra 1998. Ble kjørt med i NM, samt Svenska Rallyt og i RAC Rally i England :)
KAnske kommer skin från när Petter var här hos oss i Jämtland och vann Midnatssolsrallyt år 2000? Lite osäker på årtalet, men någon lär rätta mig... :wink:
Det var -98. Jag läste noter åt Joakim Andersson i den tävlingen. Vi tog en sträckseger totalt med Evo 3 an :D
Erik Persson

Post by Erik Persson »

Micael Eriksson wrote:
Erik Persson wrote:Kanske kommer skin från när Petter var här hos oss i Jämtland och vann Midnatssolsrallyt år 2000? Lite osäker på årtalet, men någon lär rätta mig... :wink:
Det var -98. Jag läste noter åt Joakim Andersson i den tävlingen. Vi tog en sträckseger totalt med Evo 3 an :D
Jag har förstått att det var tidigare. Var det inte då Pernilla Walfridsson var snabbast av alla på Husås-Andviken, eller var det något annat år?
Fan att man glömmer så fort...
Roy Magnes

Post by Roy Magnes »

Om Petter kjørte en Celica maken til den jeg har bilde av lenger opp her er det i 1998. Før dette kjørte han den eldre Celicaen, og etter dette kjørte han Ford i VM :wink:
Micael Eriksson

Post by Micael Eriksson »

Både petter och hening var där, dom körde identiska celica 205 or. Dom såg exact ut som den du har gjort Roy :) Erik, jag ska leta reda på resultat listan nån dag så ska vi friska up minnet... :lol:
Peter Lundström

Post by Peter Lundström »

Erik Persson wrote:
Micael Eriksson wrote:
Erik Persson wrote:Kanske kommer skin från när Petter var här hos oss i Jämtland och vann Midnatssolsrallyt år 2000? Lite osäker på årtalet, men någon lär rätta mig... :wink:
Jag har förstått att det var tidigare. Var det inte då Pernilla Walfridsson var snabbast av alla på Husås-Andviken, eller var det något annat år?
Fan att man glömmer så fort...
10 år sedan är ju längesedan det ! det är bara vi gubbar som inte hinner med åren :lol:
Hampus Jansson

Post by Hampus Jansson »

Jag är lite nybörjare på att göra skins men tycker det är riktigt roligt att göra om bilarna så jag gjorde ett försök. Detta är mitt första egna skin.

Min Toyota Celica
Image
Kenneth Nyström

Re: Klart med sponsorer.

Post by Kenneth Nyström »

Fredrik Wengberg wrote:Nu har jag fått klart med mina sponsorer och bilen har fått sina dekaler, så detta är hur bilen ser ut nu klar och färdig.

Mina sponsorer är:

Preem "Yttergrens Bilservice AB"
Visby Bilcity AB
Jotun
Wäster Färg och Måleri.
Castrol
samt Kärcher.
anmäler cnmotorsport för "mönster stöld" =)
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Fredrik Wengberg

Post by Fredrik Wengberg »

Haha!, det får du allt ta upp med brorsan din Kenneth ;-).
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
Glenn Myraas

Post by Glenn Myraas »

mitt første skin, ikke all verden men en start..
Attachments
skintest.jpg
(33.49 KiB) Downloaded 172 times
Last edited by Glenn Myraas on 2009 Jan 05 7:45 pm, edited 1 time in total.
Post Reply