Ny Lancer Evo9
-
- Daniel Molin
- Mattias Ahlstrom
Nu har jag testat det mesta tycker jag. Jag har tagit bort alla andra Evo N4-bilar från spelmappen, testat att installera Evo9:an på olika slots. Jag har testat physicen både från tillverkarens hemsida och härifrån downloadsidan men det går inte att köra den i pluginet.
Jag kan köra den offline men inget annat.
Jag har även testat physicfilen som Alm kör med(för honom funkar det) men det hjälpte inte heller.
Någon som har ytterligare förslag?
Hänger det enbart på physicfilen eller kan det ha att göra med själva bilen. Det är ju ganska många undermappar i bilens huvudmapp. Gravel, light, mirror o.s.v som inte finns i andra bilar. Ska dem vara med eller ska jag ta bort någon?
Jäkligt frustrerande när man inte kan köra tävlingarna bara för att man inte får igång bilen.
Jag kan köra den offline men inget annat.
Jag har även testat physicfilen som Alm kör med(för honom funkar det) men det hjälpte inte heller.
Någon som har ytterligare förslag?
Hänger det enbart på physicfilen eller kan det ha att göra med själva bilen. Det är ju ganska många undermappar i bilens huvudmapp. Gravel, light, mirror o.s.v som inte finns i andra bilar. Ska dem vara med eller ska jag ta bort någon?
Jäkligt frustrerande när man inte kan köra tävlingarna bara för att man inte får igång bilen.
- Anders Alm
- Anders Alm
Varför tycker du att bilen är sämre nuDaniel Molin wrote:Verkar som att de lyckats förstöra den roligaste klassen o en utav de roligaste bilarna att köra....riktigt besviken
Får se hur man går vidare nu, Mitsun är till salu efter sista SM tävlingen. Får börja titta på wrc eller nått annat...

#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
LANCER EVO9
- Clarence Blom
- Daniel Molin
Att bilen går långsammare stör mig inte o det gör den. 3-4 s per sträcka.Anders Alm wrote: Varför tycker du att bilen är sämre nuJag kör nästan samma tider som med den gamla. Jag har gjort en ny setup men min gamla funkar faktiskt också (ja styrningen fick jag ändra+ bromsarna)
Det jag inte gillar är att de pillar på fäste, styrning, bromsar, stötdämpare för att få ner farten... hade det inte räckt med att minska effekten? Nu har ju bilen blivit som ett mindre godståg att förflytta mellan kurvorna.
Men lika för alla dock, fast tycker fortfarande bilen har blivit mycket tråkigare att köra...
- Erik Persson
-
-
......
andreas =) du verkar ju inte haft det bekymret innan, att dom gått på räls? 

jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!
citat : Sten-Ove Olsson
citat : Sten-Ove Olsson
-
- Mattias Ahlstrom
- Anders Alm
trevligt AhlströmMattias Ahlstrom wrote:Nu är jag på banan igen.
Jag tog bort allt som hade med bilen att göra, laddade hem den igen härifrån och installerade. Nu funkar den.
Tack alla som engagerat sig!
M.a.o Nu slipper ni bli sist, Ahlström är tillbaka...

så det kan du också göra. Alla värden som jag hade på tex 4,3 har jag bara ändrat till 4,5 eller tex 6,8 är ändrat till 7,0 o då ändrar man ju inte så mycket på bilen. Styrningen + max 8000 på bromsarna sen är det inte mer...Kör så det ryker nu Mattias

#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
LANCER EVO9
-
- Daniel Molin