Svenska noter

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
Markus Andersson

Svenska noter

Post by Markus Andersson »

Hur får man dom svenska noterna att fungera `??
Markus Andersson

Aj fan nu la jag det här på fel sida....
Erik Persson

Post by Erik Persson »

Jag flyttade ämnet hit...

Om du laddar hem det som heter "Svenska noter i klar audio.dat" och packar upp den så får du en fil som heter audio.dat.

I mappen där spelet ligger hittar du en fil med det namnet. Flytta den filen till en annan mapp (som backup) och flytta sedan in den filen du laddat hem till mappen där spelet är installerat. Så borde det fungera.
Markus Andersson

Tack för förklaringen, Noterna funkar jävlig bra satt tilochmed stäck rekord me dom :):)
Kenneth Emanuelsson

Post by Kenneth Emanuelsson »

Hej!

jag har gjort egna rally noter men har fått ett problem,
filerna blir något för stor så i spelet hinner inte noterna med,
har för mig jag hört någe om att man ska göra någon inställning för att filerna inte ska bli så stora,,, någon som vet??
Simon Ek

Post by Simon Ek »

Det beror helt på vilket program du använder. Vissa ljud-redigeringsprogram komprimerar inte ljudfilerna så mycket, medan vissa gör det. I de lite proffsigare programen (Vegas, Premiere) kan man välja komprimeringsprogram, tex WAV compression eller AC3.

Men som sagt, det beror helt på vilka program du använder. Jag själv använde Audacity.
Image
Kenneth Emanuelsson

Tack Simon

Jag provade Audacity och det funkade fint.
Funkar riktigt fint men på vissa sträckor så släpar det iaf efter men det är bara några kurvor så
hinner dom i kapp, och ibland är noterna lite för långt fram, tror det har med spelet att göra, får samma med original noterna.

Jag gjorde beskrivande noter, blev några små fel som jag ska rätta till så småningom.
Men jag ska nog göra siffer noter i stället, har vant mig med dom engelska siffer noterna
så det får nog bli siffernoter på svenska
lite sjukt känns det att höra sin egen röst 8)
Kim Gustafsson

Post by Kim Gustafsson »

kenneth//, när du har gjort siffer kanske du har lust att dela med dig av dom? :D
Johan Boistrup

Post by Johan Boistrup »

Kenneth du får gärna ladda upp någonstans så vi andra kan njuta :P
Kenneth Emanuelsson

Så nu har jag fått till dom beskrivande noterna så dom flyter på, har gjort en film när jag kör
Sikakama, tyvärr har jag en norrlands sävlig röst, lite mesigt men är iaf nöjd med ljudet :shock:

Kan tyvärr inte garantera att filmen ligger uppe länge för jag lånar bara lite utrymme från den server den ligger på
http://www.tnrhome.com/repriser/RBR-Fil ... -noter.zip

ska ta itu med siffer noterna någon dag i veckan.
Ni hör ju hur det låter på filmen, så skulle det vara någon som vill ha noterna så visst kan jag dela med mig :lol:
Jesper Nilsson

Post by Jesper Nilsson »

det där tycker jag lät jä*ligt bra ! :):):):)
Kim Gustafsson

Post by Kim Gustafsson »

mycket bra! :) , men då jag har svårt och förstå vilken växel jag ska ha i varje kurva med beskrivande så väntar jag hellre till dina siffernoter :D
Simon Ek

Post by Simon Ek »

Kenneth Emanuelsson wrote:Tack Simon

Jag provade Audacity och det funkade fint.
Funkar riktigt fint men på vissa sträckor så släpar det iaf efter men det är bara några kurvor så
hinner dom i kapp, och ibland är noterna lite för långt fram, tror det har med spelet att göra, får samma med original noterna.

Jag gjorde beskrivande noter, blev några små fel som jag ska rätta till så småningom.
Men jag ska nog göra siffer noter i stället, har vant mig med dom engelska siffer noterna
så det får nog bli siffernoter på svenska
lite sjukt känns det att höra sin egen röst 8)

Härligt! Jag själv ska snart börja göra den där attans patchen så att alla mina noter blir siffer. Det blir jättekul om du lägger upp dina också! :D
Image
Stefan Larsson

Post by Stefan Larsson »

går inte att ladda ner filen...vad kan de va för fel? hade varit coolt med svenska noter :lol:
Kenneth Emanuelsson

kollade status på servern och den har varit igång felfri i 47 timmar nu

kan meddela att siffernoterna blev inge bra alls :x
mycket missnöjd med ljudet, får se när jag orkar ta tag i det.
Post Reply