Allt ifrån sträckor till chattrums diskussion.

Nya bilar och gamla bilar
Post Reply
Anton Hjerpe

Allt ifrån sträckor till chattrums diskussion.

Post by Anton Hjerpe »

Kan ni "bättre" förare alla sträckor näst intill utantill ? Annars är det lite väl makalösa tider må jag säga..

Själv kan jag inte en enda sträcka utantill.. Jo de skulle va rallyschool då..
Skulle va kul med en hög med nya sträckor, som ingen sett innan. Och se hur det går när alla måste köra efter noter.
Tänk er typ RBRchamp med bara nya sträckor till varje rallydeltävling.. Det vore extremt roligt. Men de e nog bara en dröm :)

Tycker även att alla ifrån rbr-serien borde starta en chatt att sitta och snacka skit i. t ex en kanal på mIRC.. det vore rätt skoj att kunna sitta å prata på ett lite personligare sätt med folk istället för över ett forum. Vad vet jag.. Tänkte så de blir lite mer likt cs-scenen och quake-scenen. Bara de inte blir för likt, för den är extremt omogen. Kanske går att skapa en chatt igenom hemsidan?

Tack å hej
Hasse Onkamo

Re: Allt ifrån sträckor till chattrums diskussion.

Post by Hasse Onkamo »

Anton Hjerpe wrote:Kan ni "bättre" förare alla sträckor näst intill utantill ? Annars är det lite väl makalösa tider må jag säga..

Själv kan jag inte en enda sträcka utantill.. Jo de skulle va rallyschool då..
Skulle va kul med en hög med nya sträckor, som ingen sett innan. Och se hur det går när alla måste köra efter noter.
Tänk er typ RBRchamp med bara nya sträckor till varje rallydeltävling.. Det vore extremt roligt. Men de e nog bara en dröm :)

Tycker även att alla ifrån rbr-serien borde starta en chatt att sitta och snacka skit i. t ex en kanal på mIRC.. det vore rätt skoj att kunna sitta å prata på ett lite personligare sätt med folk istället för över ett forum. Vad vet jag.. Tänkte så de blir lite mer likt cs-scenen och quake-scenen. Bara de inte blir för likt, för den är extremt omogen. Kanske går att skapa en chatt igenom hemsidan?

Tack å hej
Vi kör efter noter! Man kommer inte ihåg alla sträckor. Det gäller o lyssna på noterna :wink:
Erik Persson

Post by Erik Persson »

Utan att själv försöka påstå att jag är bättre än någon annan kan jag svara på att jag i princip kan varje kurva i spelet. Och jag vet nästan överallt hur jag ska köra för att det ska gå fort.

Därmed inte sagt att jag alltid får till det som jag vill. Eller att jag ens kan få till flytet varje gång.

I pluginet varierar fästet och det kan ställa till det så att man alltid kan ställa till det för sig. Eller så ska man ta i liiiiite hårdare bara för att man ska impa. Och det slutar med att man sitter med rykande kylare mot ett träd. Eller ligger som en skalbagge och måste tillkalla hjälp...

Så mitt råd för alla som letar setuper och ställer in och ändrar hela tiden, är att välj bil som går ok i klassen och träna, träna, träna...

Man vinner mer på att kunna sträckorna med en bil man kan hyggligt än man vinner med rätt setup.

Och kanske välja en GruppN för de är hyggligt snälla att köra men man hinner lära sträckor och linjer riktigt bra med dom. Personligen tycker jag att det är skitkul att stormköra gruppN. Men det finns andra som tycker de är skittråkiga...
Jesper Nilsson

Post by Jesper Nilsson »

jag börjrar lära mig vissa sträckor nu ! dom flesta i england. ett par i frankrike.. svårast har ja nog för japan!
fast de är klart , Diamond 2 är ruskigt krånglig tycker jag.. hehe
Anton Hjerpe

Post by Anton Hjerpe »

Okej. Tackar för svaren!

Själv gillar jag inte gruppN.. Känns som bilen drar bättre på 5an än på 4an tex..
Sen tycker ja inte de går att gasa sig igenom kurvorna så bra. De känns lite för slöa!

Men de e klart. Kör man lite ett tag med dom så nöter man väl in i hjärnan hur man ska köra med dom också..

Sen angående att träna, träna och träna istället för att försöka få en bra setup.
Jag tycker nog att de skulle kännas ganska bra med en setup som man vet är bra. Minns för ett årsedan eller nått när ja spelade lite, då förbättrede jag tiden rejält många sekunder på nån sträcka ja hade lärt mig hyffsat utantill. Och då hade jag fått en setup av någon här ifrån rbr-serien. Testade att köra med default och sedan med den nya setupen flera gånger.. alltid MYCKET bättre tider med den setupen jag fick.

Så en kombination mellan både känns ganska bra för mig :)
Hasse Onkamo

Post by Hasse Onkamo »

Jesper Nilsson wrote:jag börjrar lära mig vissa sträckor nu ! dom flesta i england. ett par i frankrike.. svårast har ja nog för japan!
fast de är klart , Diamond 2 är ruskigt krånglig tycker jag.. hehe
Gillar Diamond 2 skarpt :D
Jesper Nilsson

Post by Jesper Nilsson »

haha , ja den är rolig men fan så svår tycker jag.. det är en sträcka som man måste nöta o nöta länge på innan man hittar över alla krön.. :P
Jonathan Johansson

Post by Jonathan Johansson »

Det gäller att våga satsa om man kan sträckan eller inte tycker inte jag har så stor betydelse bara man har lite nerver och en bra setup så
Hompe
Per Isacsson

Post by Per Isacsson »

Gillar D2 skarpt,,,,,

Ang setuper så tycker jag nog att dom spelar stor roll.Med rätt setup så blir körningen ''lugnare'' . Ett typexempel på det är att jag EJ får till 307 lika bra som Subaru 05-06 (grus,snö), inte ens i närheten så bra setup OCH det syns tidsmässigt på en del sträckor.
Men kan man lära sig sträckorna utantill så betyder det minst lika mycket.

Jag såg era tider från testrallyt , på te.x SIKAMA åker vissa på 5,18 :shock:

Jag har testat å mixtrat med 307 men det finns inte en chans att jag kommer under 5,30 !!!! Jag åker snålt på höga växlar .....jag åker brett med varv.....testar olika setuper.....Går bara inte....medans på andra SS så åker man hyffsat lika... :?

Jaja....träna mer .....å kul är det!!!

//Per
Fredrik Arbegard

Post by Fredrik Arbegard »

Har märkt att det gäller att kunna sträckan utantill för att bli bra här.
Dock så har jag märkt att jag är världssämst på att lyssna på kartläsare :lol:
Detta lilla "problem" satte mig i trädet i Tyskland så som i Östergötland förra året :P
I det Team jag kör racing med använder vi Spotters som sitter på andra sidan jordklotet.
Kanske ska övertyga nån av dem att bli Kartläsare :P
Marcus Jansson

Post by Marcus Jansson »

Jag kan nog också varje sträcka utantill :lol:Har man en setups som man kan lita på och kan utantill då går de fort.Det är därför jag inte får till några tider me Fabia jag är för van me Impreza :D
xuen

Re: Allt ifrån sträckor till chattrums diskussion.

Post by xuen »

Post Reply