Ny Lancer Evo9

Nya bilar och gamla bilar
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Ny Lancer Evo9

Post by Andreas Karlsson »

Verkar som det inom kort kommer släppas en ny Evo9
det är samma person som gjort bla Skoda Fabia, Peugoey 207 S2000 och Citroen C4 som gör den och han har redan släppt en template vilket jag tar som ett tecken på att bilen snart är klar.

det som skiljer mest från den föregående Evo9an är att den nu har fått en ljusramp och verkar ha en bättre modell.
jag har precis kollat på templaten och jag tycker den verkar ganska lättjobbad och tydlig, förutom vissa ovanligheter som tex att framskärmarna är avskärmade från resten av bilens sidor samt att delarna är en aning omflyttade jämfört med de flesta andra bilarna..
men det är ändå tidligt och inga större svårigheter tycker jag...

hoppas bara modellen blir lika fin och mtp hur fin Fabian, 207an och C4an är så verkar det mycket lovande.

förhoppningsvis kommer de byta karossen i pluginet så vi får köra med denna nya modellen.

http://www.skodafabiawrc-rbr.wz.cz/rbr_ ... ndex_1.htm
download finns längst ned, än så länge är bara templaten nedladdningsbar men bilen kommer nog snart den också.
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Bättre dom gjorde "nya" bilar iställe för sådana som redan finns..
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

ja, nu är ju detta en betydligt mycket bättre modell som dessutom är mer exakt än den gamla...

och sedan tenderar ju folk att göra det de vill och inte det andra vill att de skall göra ;)
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Då var bilen släppt ..bara att ladda ner :D

http://www.skodafabiawrc-rbr.wz.cz/rbr_ ... ndex_1.htm
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Har testat den nu, den känns lite slöare :? Använder mina vanliga setuper som jag har till "gamla" Evon . Mer testing pågår :wink:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Jag har också test kört lite och för en gång skull så trivs jag med en grupp N bil. Det är en bra physick tycker jag och en grymt snygg modell. :D
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Johan Gustavsson wrote:Jag har också test kört lite och för en gång skull så trivs jag med en grupp N bil. Det är en bra physick tycker jag och en grymt snygg modell. :D
Japp den är snygg Jag villa ha ljusbåge fram med ljus på men när bilen syns så finns ej bågen på plats men det lyser från grillen :? Varför :roll:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Hmm låter som att du har glömt att aktivera lite saker..väldigt krongligt det där varför inte lägga det i ett sånnt program som följer t.ex 240n :?
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Herr Ahlström :P Dags att göra nytt skin till den nya Evon :roll:
Vi måste uppdatera oss när vi nu köpt dom nya vrålåken :wink:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Jimmy Alfredsson
Posts: 138
Joined: 2007 Jun 28 12:38 pm

Post by Jimmy Alfredsson »

Anders/ Svarar i evo-tråden istället.. stämmer som Johan skriver, ska ändras mellan true/false i nån av dessa filer så ljusboxen blir synlig. laddar upp mina prova me dom (:

evo_IX_settings.ini
evo_IX.ini
Attachments
evo_ljusbox.rar
(3.16 KiB) Downloaded 254 times
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Tack Jimmy Nu funkar det :wink:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Rasmus Persson
Posts: 560
Joined: 2008 Jul 06 9:45 pm

Post by Rasmus Persson »

Testade den Jimmy hade lagt upp ljusboxen funkade men min ratt försvann och vänstra bakljuset håller på knäppar sig :?
User avatar
Rasmus Persson
Posts: 560
Joined: 2008 Jul 06 9:45 pm

Post by Rasmus Persson »

Fick johan´s och då funkade allt så problemet är löst :D
User avatar
Mattias Ahlstrom
Posts: 354
Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm

Post by Mattias Ahlstrom »

Anders Alm wrote:Herr Ahlström :P Dags att göra nytt skin till den nya Evon :roll:
Vi måste uppdatera oss när vi nu köpt dom nya vrålåken :wink:
Nu är lackboxen snart full med bilar där det står Alm i bakrutan. :D Tyvärr är lackeraren så jävla lat (eller kanske bara har mycket att göra just nu) så bilarna är knappt slipade ännu. Vill du ha en helt ny layout eller är det bara så att jag ska göra en ny likadan lack med en ny template (Finns det någon ny?).
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Mattias Ahlstrom wrote:
Anders Alm wrote:Herr Ahlström :P Dags att göra nytt skin till den nya Evon :roll:
Vi måste uppdatera oss när vi nu köpt dom nya vrålåken :wink:
Nu är lackboxen snart full med bilar där det står Alm i bakrutan. :D Tyvärr är lackeraren så jävla lat (eller kanske bara har mycket att göra just nu) så bilarna är knappt slipade ännu. Vill du ha en helt ny layout eller är det bara så att jag ska göra en ny likadan lack med en ny template (Finns det någon ny?).
Lackboxen full :? Va gör ni på ön igentligen :lol: Jagar ryska u båtar eller :roll:
Nej Mattias du behöver inte ändra layouten på bilen , den vi har nu är ny.
Om du läser inlägg nr 4 så finns där bilen för nerladdning. Jag fattar det som det är en helt ny template till Ix.
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Post Reply