Real cars

Allt som inte har med spelet att göra
Post Reply
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Real cars

Post by Hasse Onkamo »

Ny S2000 bil på gång. Proton Neo Satria 2000
Attachments
48748710e32ff.jpg
48748710e32ff.jpg (69.83 KiB) Viewed 6359 times
m_487487106ff53.jpg
m_487487106ff53.jpg (39.35 KiB) Viewed 6359 times
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

oj, ger sig Proton in i leken igen...
de har väl inte haft nåt sedan kopiorna på Lancer Evo4?
de som hette Proton Wira om jag minns rätt...
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Hade de inte föregångaren till denna Satria som framhjulsdriven KitCar/S1600 variant, men de va väl vid samma tidpunkt skulle ja tro.. Mats Andersson från Eslöv(?) körde väl en sån som "fabriksförare" i engelska mästerskapen, och köpte väl sedan loss en bil å körde med här i Sverige till för inte så länge sen? Nu verkar han dock åka mest Astra. Tror att de är bra om fler märken ger sig in i leken, så de inte blir bara Peugeot å Fiat som dominerar.. Frågan är väl hur många av dessa som verkligen blir färdiga att tävla med.. Ladan som finns i spelet byggdes ju i ett eller två exemplar och kom aldrig ut på den internationella scenen tyvärr, åkte bara föråkare i ryska IRC deltävlingen 2007, sen dess har jag inte sett till den..
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

det verkar ju som om flera tillverkare har börjat med S2000 projekt nu, kanske och förhoppningsvis inför säsongen 2010 när WRC bilarna byts mot N4/S2000 med ett lättare "WRC" kit (bla turbo till S2000 och lite annat reglemente på väghållningsprylarna om det fortfarande är det senaste som gäller)
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Tommie Lindberg wrote:Hade de inte föregångaren till denna Satria som framhjulsdriven KitCar/S1600 variant, men de va väl vid samma tidpunkt skulle ja tro.. Mats Andersson från Eslöv(?) körde väl en sån som "fabriksförare" i engelska mästerskapen, och köpte väl sedan loss en bil å körde med här i Sverige till för inte så länge sen? Nu verkar han dock åka mest Astra. Tror att de är bra om fler märken ger sig in i leken, så de inte blir bara Peugeot å Fiat som dominerar.. Frågan är väl hur många av dessa som verkligen blir färdiga att tävla med.. Ladan som finns i spelet byggdes ju i ett eller två exemplar och kom aldrig ut på den internationella scenen tyvärr, åkte bara föråkare i ryska IRC deltävlingen 2007, sen dess har jag inte sett till den..
Tommie Mats kör fortfarande med Protonen i alla asfalts rally ( i bla asfalts cupen) Astran kör Mats med i grus rallyn.
Mats är nog Sveriges bästa asfalts förare o bilen är fortfarande mycket snabb (den är ju inte precis ny) Är inte Satria en Colt igentligen :roll:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

det är väl troligt eftersom Proton från början var licenstillverkade Mitsubishi...
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Kult at det kommer med flere bilmerker fra Asia også. Proton er jo et Malaysisk merke :wink:
"I love it when a plan comes together"
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Anders Alm wrote:
Tommie Mats kör fortfarande med Protonen i alla asfalts rally ( i bla asfalts cupen) Astran kör Mats med i grus rallyn.
Mats är nog Sveriges bästa asfalts förare o bilen är fortfarande mycket snabb (den är ju inte precis ny) Är inte Satria en Colt igentligen :roll:
ahh ok de hade ja inte koll på, har inte sett nåra bilder på den på ett tag.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Va o köpte en klassiker. Så nu blir det ännu mindre med rbr :D
Attachments
Manta B.jpg
Manta B.jpg (113.07 KiB) Viewed 6250 times
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Snygg :)
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Åhh en Manta, jag hade en Manta A 71:a SR en gång i tiden, Orange/Gul med svart vinyltak och svarta stripes, ojoj det var tider det. :P
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Fredrik Wengberg wrote:Åhh en Manta, jag hade en Manta A 71:a SR en gång i tiden, Orange/Gul med svart vinyltak och svarta stripes, ojoj det var tider det. :P
Min stora syster hade en Manta -72 gul med svart vinyltak. Trimmad med 1,9 l motor :P Den råkade hennes lillebror hitta ett par nycklar till 8)
O när hon inte var hemma råkade bilen köra iväg ibland :roll: Jag undrar fortfarande idag vem som tog den :lol: 8) :roll:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Hahaha!!! Schysst story, hoppas inte hon går in och läser på forumet bara hehe, men det låter som om det är preskriberat, (eller va fan det heter). :lol:

Min morsa och farsa hade en Volvo 142 -74 som det hände ungefär samma sak med, och dom kunde aldrig begripa att den där förbannade Volvon drog så hemsk med bensin, :lol: :lol: :lol: . Mycket kul har man haft.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Fredrik Wengberg wrote:Hahaha!!! Schysst story, hoppas inte hon går in och läser på forumet bara hehe, men det låter som om det är preskriberat, (eller va fan det heter). :lol:

Min morsa och farsa hade en Volvo 142 -74 som det hände ungefär samma sak med, och dom kunde aldrig begripa att den där förbannade Volvon drog så hemsk med bensin, :lol: :lol: :lol: . Mycket kul har man haft.
Ha ha Det är presskriberat för länge sen :wink: Man börjar ju bli gammal nu :? O när jag tänkar på att det är ca 20 år sedan så blir man ännu mer fundersam på var tog alla år vägen :wink:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Anders Alm wrote:
Fredrik Wengberg wrote:Hahaha!!! Schysst story, hoppas inte hon går in och läser på forumet bara hehe, men det låter som om det är preskriberat, (eller va fan det heter). :lol:

Min morsa och farsa hade en Volvo 142 -74 som det hände ungefär samma sak med, och dom kunde aldrig begripa att den där förbannade Volvon drog så hemsk med bensin, :lol: :lol: :lol: . Mycket kul har man haft.
Ha ha Det är presskriberat för länge sen :wink: Man börjar ju bli gammal nu :? O när jag tänkar på att det är ca 20 år sedan så blir man ännu mer fundersam på var tog alla år vägen :wink:

Jo det är bara att konstatera att vi börjar bli gamla, man ser det kanske inte på sig själv men på ungarna. :roll: .Men skit vart, jag har haft roligt hittils i alla fall hehe.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
Post Reply