Page 1 of 1
Ang. Celica setup, lite hjälp kanske
Posted: 2007 Nov 30 11:23 am
by Niclas Jagerhult
behöver lite häjlp med celican...Hade en setup innan fysik bytet, då funkade den kanon. Sen när dom bytte fysik var jag tvungen att sänka "diff torque" från 500 till 400 ( i fram). Sen dess tkr jag den ahr blivit seg, å "nyper" när ajg sladdar, samt halkig.
Ngn som har ngt tips?
Posted: 2007 Nov 30 10:09 pm
by Andreas Karlsson
du är inte den förste som har problem med GruppA bilarna, Tomas Landin har också haft stora problem med både celican och escorten.. så till den grad att han valt att hoppa av serien..
Posted: 2007 Nov 30 10:17 pm
by Niclas Käll
Hej Niclas. Om du är intresserad , så kan du få hjälp av mig,kanske vi kan hjälpa varandra eftersom vi åker samma bil..
mvh Niclas stnr 72
g
Posted: 2007 Dec 02 12:05 pm
by Niclas Jagerhult
Niclas Käll: Tkr jag låter bra....du kan ju ta min msn:
goldenageofgrotesque__@hotmail.com
Kan vi ju höras där

Posted: 2007 Dec 02 9:49 pm
by Kent Weisz
Hej!
Har laddat ner Celican från downloadsidan, och ersatt den mot Corollan.
När jag ska ställa in diffarna, så går det inte.
Visar ett konstgt värde. På 100% visar det 100.000000%
Posted: 2007 Dec 02 10:02 pm
by Erik Persson
Kent Weisz wrote:Hej!
Har laddat ner Celican från downloadsidan, och ersatt den mot Corollan.
När jag ska ställa in diffarna, så går det inte.
Visar ett konstgt värde. På 100% visar det 100.000000%
Det beror på att de är låsta. Du kan alltså inte ändra dessa värden.
Det gäller för alla grN de flesta grA och WRC från modell 06 och framåt. Då de fick förbud mot aktiva diffar.
s
Posted: 2007 Dec 03 3:34 pm
by Niclas Jagerhult
Dock kan du ändra diff torquen....
Men en sak fatta rjag fan inte...vrf är det så hemskt mkt mer pulver i escorten än celican...:S tkr jag det känns som iaf...celican känns som GrN ju....ngn som har en vettig förklaring till detta?
Posted: 2007 Dec 03 7:48 pm
by Tomas Landin
Ja, tjeckerna tycker inte att man ska få ha roligt i någon annan bil än C4:an
