Page 46 of 76

Posted: 2009 Mar 10 3:34 pm
by Kenneth Nyström
Micael Eriksson wrote:Den ska tippa lättare än en modern wrc bil. 8)

Nu är jag ju en ny börjare i detta spel (installerade det mellan jul och nyår) och jag ska inte säga/lära er "old boys" hur ni ska ställa in bilen, men jag skulle rekomendera att Stoffe göra bilen så mjuk som möjligt.

Den kommer inte att tippa mindre lätt då men jag upplever att jag får mer tid på mig att "va me". Det slår inte upp så snabbt, så att säga....
Följden av att ha en mjuk bil är att den också måste va hög så att dämparna får lite mer tid på sig att ta upp dom stora smällarna.

Som sagt, detta är min ide för setups, högst personlig. :D
jaja det är väl klart att den tippar lättare än en wrc bil...men tror knappast den tippar i 50 kmh i verkligheten.... dom ggr jag tippar på grund utav man slagit i nått räknar jag inte utan dom ggr man rull mitt på vägen utan anledning i typ 50Kmh då man svänger....det känns lite B!

du har lite fel ju lägre bil ju lägre tyngdpunkt men man tappar en del av fästet dock... ju högre desto mer fjädringsväg naturligtvis och bättre fäste men tyngdpunkten för bilen är högre! annars kunde ju ju ha en fjädringsväg på det dubbla om det inte spelade roll =)

over and out! jag har sagt mitt...

Posted: 2009 Mar 10 5:31 pm
by Andreas Karlsson
gissar att det är asfalt du tippar på...

pratade med robert för ett par dagar sedan och han sade att det verkar vara nåt skumt med asfalten i rbr..
han har tom sänkt fästet på volvon för att den skall sladda lättare och inte tippa.

och dessutom har han sänkt tyngdpunkten med 10cm mot verkligheten också för att den inte skall tippa..

själv har jag inte jätte problem med att den tippar om jag försöker så bakändan att sladda ut innan svängen..

tror du får experimentera lite med bromsar osv för att få det rätt enligt din körstil, men någon (minns inte vem) sade att han hade 100% bromsverkan på ett av hjulparen (minns inte om det var fram eller bak) för att få loss bakändan.

men så är det ju också så att vet man om bilens brister så får man köra därefter..
gäller ju alla.

Posted: 2009 Mar 10 7:05 pm
by Jesper Nilsson
Man behöver ju inte köra med bilar som andra gjort.. Kör med orginalbilar o va glad. over and out !

Posted: 2009 Mar 10 7:10 pm
by Rasmus Harrström
Då var lackning på teamTRS.se bilar klara. så här blev resultat fast så klart är ju start nr och namn på rutorna ändrade.

Posted: 2009 Mar 10 7:43 pm
by Rasmus Persson
Var och hämta en nya kaross till Grp H Cupen i helgen , ska bara ditt startnummer och sponsor dekaler :wink:

Posted: 2009 Mar 10 7:44 pm
by Rasmus Persson
Var och hämtade en ny kaross i helgen till Grp H Cupen, Ska ditt lite sponsor dekaler och startnummer sen så :D

Image

Posted: 2009 Mar 11 3:14 pm
by Erik Brodin
Klibbade ihop ett skin åt LADAN till Bilam

Image

Posted: 2009 Mar 11 5:10 pm
by Roy Magnes
John Deere har gått inn og sponset to biler for RMI Motorsports i Bilam-Trofèn. Blir spennende å se hvor vi havner på totalen nå :)

Posted: 2009 Mar 11 5:12 pm
by Erik Brodin
Snygg omkörning ! :P ^^

Posted: 2009 Mar 11 9:26 pm
by Ole Marius Myrvold
Legg merke til hvem som kjører forbi 8)

Posted: 2009 Mar 15 7:35 pm
by Andreas Karlsson
min nya Bil som jag troligen kommer köra resterande säsongen med.

Posted: 2009 Mar 15 8:02 pm
by Simon Ek
Blivande S2000 bil?

Posted: 2009 Mar 15 8:22 pm
by Clarence Blom
Läckert foto !!!

Posted: 2009 Mar 21 1:49 pm
by Kenneth Nyström
Image

kommer nog till start i Hälsingerallyt i den escort wrc

Posted: 2009 Mar 21 2:15 pm
by Andreas Karlsson
snygg!
inspirerad av Joges Evo9? :D