Visa era Bilar!

Nya bilar och gamla bilar
Joakim.Karlsson
Posts: 298
Joined: 2009 Feb 11 11:33 pm

Post by Joakim.Karlsson »

johan hur lägger man in bild på sin bil här
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Du bifogar filen. finns några rutor för det lite längre ner där du skriver. Du trycker på bläddra och väljer bilden sen bifogar den. Tänk på att bilden inte får vara så stor. Tror det inte det är mer än 500x500
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Bilen jag kör NORC med.....
Attachments
Fiesta 1600 PK.jpg
Fiesta 1600 PK.jpg (104.05 KiB) Viewed 5254 times
Last edited by Micael Eriksson on 2009 Mar 09 11:48 pm, edited 1 time in total.
Hellre dö än fega
User avatar
Peter Lundström
Posts: 266
Joined: 2007 Jan 01 10:13 pm

Post by Peter Lundström »

Mkt snygg toning !

Måste med kommentera DHL volvon = skitsnyggt
Anders Svärd
Posts: 420
Joined: 2008 Mar 06 7:32 pm

Post by Anders Svärd »

Nu är det lackat även för min del inför Grupp Hcupen..
Väntar bara på startnumren från arrangören !
Attachments
monstervolvo2.jpg
monstervolvo2.jpg (153.83 KiB) Viewed 5224 times
Joakim.Karlsson
Posts: 298
Joined: 2009 Feb 11 11:33 pm

Post by Joakim.Karlsson »

Min volvo grupp h 2009
Attachments
min volvo grupp h cupen.jpg
min volvo grupp h cupen.jpg (38.14 KiB) Viewed 5187 times
User avatar
Chris Nyström
Posts: 339
Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm

Post by Chris Nyström »

Joakim.Karlsson wrote:Min volvo grupp h 2009
såg lite låg ut va......
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"

citat av: Per Eklund

www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
Joakim.Karlsson
Posts: 298
Joined: 2009 Feb 11 11:33 pm

Post by Joakim.Karlsson »

Chris Nyström wrote:
Joakim.Karlsson wrote:Min volvo grupp h 2009
såg lite låg ut va......
ja den ser lite låg ut men jag har inte ändrat något .. bättre väghållning om de är lågt
User avatar
Rasmus Persson
Posts: 560
Joined: 2008 Jul 06 9:45 pm

Post by Rasmus Persson »

Anders Svärd wrote:Nu är det lackat även för min del inför Grupp Hcupen..
Väntar bara på startnumren från arrangören !
Jag har skickat dom för länge sedan, Men som sagt har haft problem med mailen och har fått tillbaka lite mail att inte det har bifogats RAR fil med nummerlapparna i . Så kolla en gång till annars skickar jag ett nytt mail med nummerlapparna
// Persson
// Persson

RBR:
Subaru Impreza WRC S14
Volvo 240 LE

Real: Volvo 244 87\" Voc

Image
User avatar
Chris Nyström
Posts: 339
Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm

Post by Chris Nyström »

Joakim.Karlsson wrote:
Chris Nyström wrote:
Joakim.Karlsson wrote:Min volvo grupp h 2009
såg lite låg ut va......
ja den ser lite låg ut men jag har inte ändrat något .. bättre väghållning om de är lågt

inte nå bättre, tvärtom....... 8)
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"

citat av: Per Eklund

www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
Joakim.Karlsson
Posts: 298
Joined: 2009 Feb 11 11:33 pm

Post by Joakim.Karlsson »

Chris Nyström wrote:
Joakim.Karlsson wrote:
Chris Nyström wrote: såg lite låg ut va......
ja den ser lite låg ut men jag har inte ändrat något .. bättre väghållning om de är lågt

inte nå bättre, tvärtom....... 8)
jag har i allafall iinte ändrat något...
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Chris Nyström wrote:
Joakim.Karlsson wrote:
Chris Nyström wrote: såg lite låg ut va......
ja den ser lite låg ut men jag har inte ändrat något .. bättre väghållning om de är lågt

inte nå bättre, tvärtom....... 8)
tyvärr så måste både fiestan och volvon vara så låg som möjligt, roberts bilar är "real life" och tippar mitt på vägen annars =)

dom är snygga men totalt kassa att köra
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Nu är vi lite of topic men jag måste protestera. Fiesta N3 är väldigt lätt körd jämfört med orginal 4wd bilarna. Jag har fiestan så hög det bara går för att få så mycke fjädrings väg som möjligt just för att den inte ska tippa så lätt.

MVH/ Mic
Hellre dö än fega
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Micael Eriksson wrote:Nu är vi lite of topic men jag måste protestera. Fiesta N3 är väldigt lätt körd jämfört med orginal 4wd bilarna. Jag har fiestan så hög det bara går för att få så mycke fjädrings väg som möjligt just för att den inte ska tippa så lätt.

MVH/ Mic
ja det är väl enklare att hantera färre hästkrafter, men ju högre ju enklare att tippa....har själv testat både volvon och fiestan och dom tippar lätt, för lätt...

grabben (stoffe) har visat mig några repriser från tävlingar han tippar i knappt 50 Kmh... utan att varit på nått
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Den ska tippa lättare än en modern wrc bil. 8)

Nu är jag ju en ny börjare i detta spel (installerade det mellan jul och nyår) och jag ska inte säga/lära er "old boys" hur ni ska ställa in bilen, men jag skulle rekomendera att Stoffe göra bilen så mjuk som möjligt.

Den kommer inte att tippa mindre lätt då men jag upplever att jag får mer tid på mig att "va me". Det slår inte upp så snabbt, så att säga....
Följden av att ha en mjuk bil är att den också måste va hög så att dämparna får lite mer tid på sig att ta upp dom stora smällarna.

Som sagt, detta är min ide för setups, högst personlig. :D
Hellre dö än fega
Post Reply