Visa era Bilar!
-
- Posts: 298
- Joined: 2009 Feb 11 11:33 pm
- Johan Gustavsson
- Posts: 853
- Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm
- Micael Eriksson
- Posts: 533
- Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm
Bilen jag kör NORC med.....
- Attachments
-
- Fiesta 1600 PK.jpg (104.05 KiB) Viewed 5254 times
Last edited by Micael Eriksson on 2009 Mar 09 11:48 pm, edited 1 time in total.
Hellre dö än fega
- Peter Lundström
- Posts: 266
- Joined: 2007 Jan 01 10:13 pm
-
- Posts: 420
- Joined: 2008 Mar 06 7:32 pm
-
- Posts: 298
- Joined: 2009 Feb 11 11:33 pm
- Chris Nyström
- Posts: 339
- Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm
såg lite låg ut va......Joakim.Karlsson wrote:Min volvo grupp h 2009
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"
citat av: Per Eklund
www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
citat av: Per Eklund
www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
-
- Posts: 298
- Joined: 2009 Feb 11 11:33 pm
- Rasmus Persson
- Posts: 560
- Joined: 2008 Jul 06 9:45 pm
Jag har skickat dom för länge sedan, Men som sagt har haft problem med mailen och har fått tillbaka lite mail att inte det har bifogats RAR fil med nummerlapparna i . Så kolla en gång till annars skickar jag ett nytt mail med nummerlapparnaAnders Svärd wrote:Nu är det lackat även för min del inför Grupp Hcupen..
Väntar bara på startnumren från arrangören !
// Persson
// Persson
RBR:
Subaru Impreza WRC S14
Volvo 240 LE
Real: Volvo 244 87\" Voc

RBR:
Subaru Impreza WRC S14
Volvo 240 LE
Real: Volvo 244 87\" Voc

- Chris Nyström
- Posts: 339
- Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm
Joakim.Karlsson wrote:ja den ser lite låg ut men jag har inte ändrat något .. bättre väghållning om de är lågtChris Nyström wrote:såg lite låg ut va......Joakim.Karlsson wrote:Min volvo grupp h 2009
inte nå bättre, tvärtom.......

"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"
citat av: Per Eklund
www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
citat av: Per Eklund
www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
-
- Posts: 298
- Joined: 2009 Feb 11 11:33 pm
-
- Posts: 862
- Joined: 2007 Dec 04 3:37 am
tyvärr så måste både fiestan och volvon vara så låg som möjligt, roberts bilar är "real life" och tippar mitt på vägen annars =)Chris Nyström wrote:Joakim.Karlsson wrote:ja den ser lite låg ut men jag har inte ändrat något .. bättre väghållning om de är lågtChris Nyström wrote: såg lite låg ut va......
inte nå bättre, tvärtom.......
dom är snygga men totalt kassa att köra
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!
citat : Sten-Ove Olsson
citat : Sten-Ove Olsson
- Micael Eriksson
- Posts: 533
- Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm
-
- Posts: 862
- Joined: 2007 Dec 04 3:37 am
ja det är väl enklare att hantera färre hästkrafter, men ju högre ju enklare att tippa....har själv testat både volvon och fiestan och dom tippar lätt, för lätt...Micael Eriksson wrote:Nu är vi lite of topic men jag måste protestera. Fiesta N3 är väldigt lätt körd jämfört med orginal 4wd bilarna. Jag har fiestan så hög det bara går för att få så mycke fjädrings väg som möjligt just för att den inte ska tippa så lätt.
MVH/ Mic
grabben (stoffe) har visat mig några repriser från tävlingar han tippar i knappt 50 Kmh... utan att varit på nått
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!
citat : Sten-Ove Olsson
citat : Sten-Ove Olsson
- Micael Eriksson
- Posts: 533
- Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm
Den ska tippa lättare än en modern wrc bil.
Nu är jag ju en ny börjare i detta spel (installerade det mellan jul och nyår) och jag ska inte säga/lära er "old boys" hur ni ska ställa in bilen, men jag skulle rekomendera att Stoffe göra bilen så mjuk som möjligt.
Den kommer inte att tippa mindre lätt då men jag upplever att jag får mer tid på mig att "va me". Det slår inte upp så snabbt, så att säga....
Följden av att ha en mjuk bil är att den också måste va hög så att dämparna får lite mer tid på sig att ta upp dom stora smällarna.
Som sagt, detta är min ide för setups, högst personlig.

Nu är jag ju en ny börjare i detta spel (installerade det mellan jul och nyår) och jag ska inte säga/lära er "old boys" hur ni ska ställa in bilen, men jag skulle rekomendera att Stoffe göra bilen så mjuk som möjligt.
Den kommer inte att tippa mindre lätt då men jag upplever att jag får mer tid på mig att "va me". Det slår inte upp så snabbt, så att säga....
Följden av att ha en mjuk bil är att den också måste va hög så att dämparna får lite mer tid på sig att ta upp dom stora smällarna.
Som sagt, detta är min ide för setups, högst personlig.

Hellre dö än fega