Page 3 of 4

Posted: 2008 Jan 21 9:40 am
by Björn Lövdahl
Baril Ignatius wrote:
Hasse Onkamo wrote:
Magnus Petersson wrote: Nope! Du måste bara fullfölja ett helt rally :)

// Mange
Va skönt o höra. Då lägger vi i överväxeln. Nu fick man köra safety med förra årets N12 setuper. Funkade någorlunda bra, men långt ifrån optimalt.
Men det var skönt och slå Hasse på ett par av SS:en för SUbaru Sverige kvalet....hehe.... :wink:
Dock så kom jag imål mycket efter med en rullning osv.
Vet att jag inte har en chans mot Hasse, även om han kör SAFE.

Dock så tycker jag att det inte vart det snyggaste upplägget på rallyn.
En asfalt och sedan en grus SS, utan service emellan.
Jag är så inkörd att man inte kan byta däck och setup mellan SS:n från serien,
så detta förstörde mitt Focus kval (körde Ford kvalet först).
Trodde att man inte kunde byta efter asfalt SS, vilket jag svor över ett tag,
innan jag gjorde en kompromiss, vilket som ni vet inte blir bra i RBR i alla fall.
Detta fall tänkte jag att det är bättre med grus setup på asfalt än tvärtom,
men bilen är ju okörbar så.
Verkligt, NOT !!!!!!!!!!!!!! :( :( :(
Hade en bra rythm med mina mått mätt, ville komma imål också. 8)
Däckbyte och setupbyte var aktiverat på SS1,SS4 och SS5, så visst hade du kunnat köra olika setup på asfalten och gruset

Posted: 2008 Jan 21 9:44 am
by Baril Ignatius
Samma SS nästa vecka.
Jag hade lite tidspress för att ens hinna köra,
samt jag brukar inte kolla på pluginsidan på rallyn.
Men då får jag väl skylla mig själv.

Posted: 2008 Jan 21 11:59 am
by Erik Persson
Jag tar mig alltid tid att kolla på pluginsidan när jag ska köra något viktigare rally. Lätt att se om det ska vara Snow-mod. När jag får byta däck. Vilka sträckor som är med (om det nu är utskrivet). Vilka bilar som kan väljas.

Jag vill ha så mycket information jag kan om det kommande rallyt och därför är det naturligt för mig att kolla igenom.

Posted: 2008 Jan 21 12:11 pm
by Baril Ignatius
Vissa får lära sig detta den hårda vägen.
Jag skall också börja kolla på pluginet innan viktigare rallyn.

Bara bryta ihop och komma igen. :cry: :( :? :shock: :D :wink:

Posted: 2008 Jan 21 9:19 pm
by Baril Ignatius
Tråkigt att se,
ni har lagt upp kval rally som ingen kör.
Var det inte högt tryck på att få köra fabriksteam ?

Ge mig lösenorden,
så skall jag försöka kvala in till de teamen.
Jag är inte så märkestrogen alla gånger... :wink: 8)
Alla fabriksteamen har bra bilar,
så det är bara att kvala in någonstans.

Eller vad säger ni ?

T ex Peugeot och Skoda.

Posted: 2008 Jan 22 4:55 pm
by Robin Nilsson
ja säger som baril om ingen kör dem andra skulle ja vilja försöka på dem så alla team kan ha fabriksåkare en personlig tanke bara peugoten känner jag faktiskt sen tidigare så den hade ej vart fel

Posted: 2008 Jan 24 11:45 pm
by Björn Lövdahl
Enligt samma upplägg som förra helgen kommer kvalomgång 2 att gå av stapeln söndag - måndag kommande helg.
Utskickade lösen gäller.
Och enbart de 2 kval man anmält sig till får man köra.
Några frågor? Tveka då inte att fråga

Posted: 2008 Jan 26 8:28 pm
by Roy Magnes
Et lite sprøsmål, bare. Hvorfor står ikke jeg på kval-lista lenger? :o

Kjørte jeg så dårlig forrige gang at det ikke var verdt mer? :lol:


edit: Eller er mitt kval over ettersom jeg bare hadde satt opp ett team å kvale til?

Posted: 2008 Jan 26 8:49 pm
by Björn Lövdahl
Roy Magnes wrote:Et lite sprøsmål, bare. Hvorfor står ikke jeg på kval-lista lenger? :o

Kjørte jeg så dårlig forrige gang at det ikke var verdt mer? :lol:


edit: Eller er mitt kval over ettersom jeg bare hadde satt opp ett team å kvale til?

Fick du lösenord förra gången är det samma som gäller nu . Bara och köra.

Posted: 2008 Jan 26 9:01 pm
by Roy Magnes
Roger that. Begynte bare å lure litt siden jeg ikke stod på kval-lista i regel-sektionen, bare :wink:

Posted: 2008 Jan 26 9:02 pm
by Björn Lövdahl
Roy Magnes wrote:Roger that. Begynte bare å lure litt siden jeg ikke stod på kval-lista i regel-sektionen, bare :wink:
Nä det är en sak som jag inte kan svara på varför det hände

Posted: 2008 Jan 27 9:47 am
by Christer Vestlund
Baril Ignatius wrote:Tråkigt att se,
ni har lagt upp kval rally som ingen kör.
Var det inte högt tryck på att få köra fabriksteam ?

Ge mig lösenorden,
så skall jag försöka kvala in till de teamen.
Jag är inte så märkestrogen alla gånger... :wink: 8)
Alla fabriksteamen har bra bilar,
så det är bara att kvala in någonstans.

Eller vad säger ni ?

T ex Peugeot och Skoda.
Jag vet inte hur det ser ut i dags läger med att få alla fabriks sitsar fyllda?.
Om det är så att det blir problem tycker jag att vi skickar en inbjudan till utlänska topp drivers skulle ju inte vara helt fel med Tommi Hirvela eller Nagy Sebi som förstärker,försvagar! ett team under valda rallyn. Snacka om att uppgradera RBRseriens status.

Detta skulle ju givetvis bara träda ikraft om ingen svensk eller norsk förare inte nappar.

Posted: 2008 Jan 27 10:37 am
by Baril Ignatius
Som sagt,
spelar mindre roll vilken bil för mig.
Bara det är en Focus06:a, bara skoja.

Men om inte alla team blir fyllda med förare efter helgen,
hur går man tillväga då ?

Jag förstår att man skall ha topförarna i teamen,
men det är ju inte alltid fabriksförarna som är på alla topplaceringar i WRC heller.
Därför har man mod i RBRserien att jaga en team seat. :wink:

Posted: 2008 Jan 27 12:05 pm
by Erik Persson
RBR serien kommer bara att vara en svenskspråkig serie. Så att bjuda in förare från andra länder är inte aktuellt. Kan de läsa och göra sig förstådda på svenska så fine, men annrs gör vi den här serien till något den aldrig var tänkt till.

Vill man köra mot internationellt motstånd så finns flera andra serier.

Om ingen lyckas ta platserna som återstår genom nuvarande kval kommer nya kval att utlysas under året. Under tiden kör teamen med två förare. Så är det tänkt i alla fall.

Posted: 2008 Jan 27 12:19 pm
by Christer Vestlund
Erik Persson wrote:RBR serien kommer bara att vara en svenskspråkig serie. Så att bjuda in förare från andra länder är inte aktuellt. Kan de läsa och göra sig förstådda på svenska så fine, men annrs gör vi den här serien till något den aldrig var tänkt till.

Vill man köra mot internationellt motstånd så finns flera andra serier.

Om ingen lyckas ta platserna som återstår genom nuvarande kval kommer nya kval att utlysas under året. Under tiden kör teamen med två förare. Så är det tänkt i alla fall.
Lika rak i ryggen som vanligt Erik

Då vet vi det