
Linköping
Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult
- Jim Hjerpe
- Posts: 681
- Joined: 2007 May 10 1:44 pm
-
- Posts: 117
- Joined: 2007 Jan 01 2:26 pm
Tackar så mycket, Clarence och Dennis!
SS1
Rallyt inleder med en kort och snabb sträcka. Kändes som att det fanns mer att förlora än att vinna här. Svårt att starta rallyt med en snabb sträcka och jag var osäker på greppet då det det var blött på vägen. Kom i mål 0.2 sekunder efter Vestlund som tog snabbaste tid.
SS2
Dags för rallyts första prövning. Fortfarande osäker på greppet men försökte trycka på lite och det resulterade i en sträckvinst med 1 sekund före Janne Onkamo.
SS3
Några småmissar som inte kostade mycket tid. 0.8 sekunder efter bästa bil på sträckan. Nu en total ledning i rallyt med 5.3 sekunder före Blom.
SS4
En kort publiksträcka på 2.2Km. Endast 6:a på sträckan men bara 0.6 sekunder efter snabbaste bil talar för hur jämnt det var här.
SS5
Inga problem och 0.3 sekunder efter Blom. Nu börjar Blom få tiondelarna på sin sida och krymt ledningen till 4.3 sekunder.
SS6
Sträckseger med endast 0.2 före Hernehult som verkar ha kommit i form igen och visar nu sträcka efter sträcka att han är snabb. Clarence tappar här 1.1 sekunder och ledningen är utökad till 5.5 sekunder.
SS7
Ännu en kort publiksträcka utan några problem och inför sista sträckan har jag en ledning på 6.1 sekunder före Blom. Kändes att inför sista var det nervositeten som var den största risken att förlora detta rally.
SS8
Men när jag väl kommit iväg känns det ganska lugnt och bra. Tar absolut inga risker nu med 6 sekunder i ryggen och nerför på slutet av sträckan är det väldigt tidiga bromspunkter. Tappar 0.8 till Blom vilket ger mig en totalseger på 5.3 sekunder.
Nu ser det ju bra ut i tabellen efter Linköping men den verkliga ledaren är Clarence Blom Då 2 tävlingar ska räknas bort. Ser ganska mörkt ut för fortsättningen då det bara är regn och vinter tävlingar kvar. Men världen är full av möjligheter Stig Helmer.
SS1
Rallyt inleder med en kort och snabb sträcka. Kändes som att det fanns mer att förlora än att vinna här. Svårt att starta rallyt med en snabb sträcka och jag var osäker på greppet då det det var blött på vägen. Kom i mål 0.2 sekunder efter Vestlund som tog snabbaste tid.
SS2
Dags för rallyts första prövning. Fortfarande osäker på greppet men försökte trycka på lite och det resulterade i en sträckvinst med 1 sekund före Janne Onkamo.
SS3
Några småmissar som inte kostade mycket tid. 0.8 sekunder efter bästa bil på sträckan. Nu en total ledning i rallyt med 5.3 sekunder före Blom.
SS4
En kort publiksträcka på 2.2Km. Endast 6:a på sträckan men bara 0.6 sekunder efter snabbaste bil talar för hur jämnt det var här.
SS5
Inga problem och 0.3 sekunder efter Blom. Nu börjar Blom få tiondelarna på sin sida och krymt ledningen till 4.3 sekunder.
SS6
Sträckseger med endast 0.2 före Hernehult som verkar ha kommit i form igen och visar nu sträcka efter sträcka att han är snabb. Clarence tappar här 1.1 sekunder och ledningen är utökad till 5.5 sekunder.
SS7
Ännu en kort publiksträcka utan några problem och inför sista sträckan har jag en ledning på 6.1 sekunder före Blom. Kändes att inför sista var det nervositeten som var den största risken att förlora detta rally.
SS8
Men när jag väl kommit iväg känns det ganska lugnt och bra. Tar absolut inga risker nu med 6 sekunder i ryggen och nerför på slutet av sträckan är det väldigt tidiga bromspunkter. Tappar 0.8 till Blom vilket ger mig en totalseger på 5.3 sekunder.
Nu ser det ju bra ut i tabellen efter Linköping men den verkliga ledaren är Clarence Blom Då 2 tävlingar ska räknas bort. Ser ganska mörkt ut för fortsättningen då det bara är regn och vinter tävlingar kvar. Men världen är full av möjligheter Stig Helmer.
-
- Posts: 39
- Joined: 2007 Jan 17 6:03 pm
Såg att dina sista kommentarer kom efter ss5, vart tog du vägen sen?Robert Sahlstedt wrote:Stort grattis till er som vann! Det var en riktigt kul fight i S1600 den här gången och Bernardsson var skrämmande snabb. Jag var nära och ibland till och med snabbare men man fick ta i ordentligt och att åka så alla sträckor är vågat. Snyggt kört!![]()
Själv hade jag ingen tur alls på denna tävling så jag vill helst bara glömma den och gå vidare. Till att börja med hade jag varit bortrest hela veckan innan så det blev ingen träning alls och det kändes rattrostigt när jag tog ett par tre testvändor innan start. Hade inte möjlighet att komma igång förrän 22:30 på tisdagkvällen så det kändes ganska stressigt.
Nåja, väl igång så gick det helt ok, låg 2:a och kände att det fanns en möjlighet att ta ikapp försprånget med lite mer ladd. Allt funkar som vanligt men när jag precis är påväg att köra igång SS3 hamnar jag på skrivbordet igen... lika mycket svordomar for genom luften som senaste tävlingen när samma sak hände. Med bara en timme kvar på tävlingen lyckades jag få tag på Erik som på stört nollställde mig så jag kunde försöka igen. Den här gången låg jag efter de två inledande sträckorna 2:a igen, lite närmare än sist. Allt fortsatte bra och låg stadigt 2:a hela vägen fram till SS7 där jag plötsligt inte längre fick några mellantider från S1600, men WRC och N4 såg jag... det fortsatte likadant på 7:an och 8:an, inga splits ifrån klassen men i övrigt funkade allt som vanligt och pluginet meddelade att jag var i mål. Kalas tänkte jag och och gick in på plugin-sidan för att kolla resultatlistan. Men var är jag nånstans? Inte var svaret. Alla mina resultat hade altså försvunnit helt ur databasen som om jag aldrig deltagit... Tidsmässig var jag alltså 2:a men med 5 min straff för den inledande reseten hade jag ändå slutata 11 och utan poäng. Tack o gonatt.
Hoppas turen vänder nästa tävling för det är surt att gå poänglös när man kört bra och legat med i toppen...
Kunde du köra de sista sträckorna ändå?
Har du nå msn eller nått skit som står på när du kör i pluginet?
Synd synd!

-
- Posts: 46
- Joined: 2007 Jan 01 3:24 pm
-
- Posts: 71
- Joined: 2007 Jan 01 8:07 pm
- Anders Alm
- Posts: 1061
- Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm
Ja Som vanligt så är min förmåga att köra bil som bortblåst när jag kör i serien...
SS1 Small i första vänster3an rakt i ett träd. Han alltså köra ca 5-10 sek.
Så SS 1 o SS2 blev strafftid
SS3 ja med en sån här början var det inte roligt att fortsätta men jag körde alla SS ändå. Fast med för mycket gas överallt.
Tyckte bilen uppförde sig lite konstigt o det visade sig att jag tagit fel setup
Grattis alla som kört bra i detta race Jag tror fortfarande att en del killar använder helikopter i stället för rally bil när man ser era tider o samtidigt undrar jag om det är värt all tid man lägger på att öva 0 öva tiderna blir fan inte bättre ändå
Fast omställningen till G25 spelar lite roll tror jag)

SS1 Small i första vänster3an rakt i ett träd. Han alltså köra ca 5-10 sek.
Så SS 1 o SS2 blev strafftid
SS3 ja med en sån här början var det inte roligt att fortsätta men jag körde alla SS ändå. Fast med för mycket gas överallt.
Tyckte bilen uppförde sig lite konstigt o det visade sig att jag tagit fel setup

Grattis alla som kört bra i detta race Jag tror fortfarande att en del killar använder helikopter i stället för rally bil när man ser era tider o samtidigt undrar jag om det är värt all tid man lägger på att öva 0 öva tiderna blir fan inte bättre ändå

#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
LANCER EVO9
- Hasse Onkamo
- Posts: 2343
- Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm
Jag tränar inte så mycket som jag vill. Kanske 2 timmar i veckan inklusive tävlingar. Måste nog öka dosen med träningar om jag ska hänga med Isacsson, Tegnvallius (och Wiberg när han kommer i målAnders Alm wrote:Ja Som vanligt så är min förmåga att köra bil som bortblåst när jag kör i serien...![]()
SS1 Small i första vänster3an rakt i ett träd. Han alltså köra ca 5-10 sek.
Så SS 1 o SS2 blev strafftid
SS3 ja med en sån här början var det inte roligt att fortsätta men jag körde alla SS ändå. Fast med för mycket gas överallt.
Tyckte bilen uppförde sig lite konstigt o det visade sig att jag tagit fel setup![]()
Grattis alla som kört bra i detta race Jag tror fortfarande att en del killar använder helikopter i stället för rally bil när man ser era tider o samtidigt undrar jag om det är värt all tid man lägger på att öva 0 öva tiderna blir fan inte bättre ändåFast omställningen till G25 spelar lite roll tror jag)

-
- Posts: 34
- Joined: 2007 Nov 09 12:59 am
Jappz, då har man betat av ett rally till och denna gången gick det i alla fall bättre än i debuten, lite lugnare men fortfarande för mycket missar för att jag ska känna mej nöjd. Detta rally ingav i alla fall hopp för framtiden eftersom jag lyckades med ta mej igenom hela 2 ss utan avåkningar vilket är dubbelt så många som i förra rally samt att jag åtminstone har häng på några i klassen när jag får till det, er i toppen räknar jag inte med överhuvudtaget eftersom jag misstänker starkt att ni har en digitaliserad Walther Röhrl som kör åt er. Skämt åsido så är det många som presterar grymma tider och dessutom lyckad hålla ihop det hela vägen så hatten av till er. Amerikasträckorna är jag inte särskilt förtjust i och har knappt kört dom någonting alls så därför blev dessa en minst sagt skräckfylld och spännande upplevelse eftersom det går rätt fort och är lätt att bli bilskrotens favoritkund. Lite motsägelsefullt blev de sträckorna faktiskt de roligaste i rallyt av just den anledningen att jag gillar dem minst och därför hittar runt på dem sämst, tycker ni att det låter knäppt så vill jag bara säga att jag har papper på att jag är just det.
På det stora hela ett mycket roligt rally som bjöd på både en hel del breda flin och hårresande skräckupplevelser, det blir gärna nämda blandning när man laddar fullt över krön utan att riktigt veta vad som väntar. Läskigt och kul på samma gång, som sötsur sås ungefär.
Grattis till er som vann och tack till de osjälviska själar som står bakom detta rally.
På det stora hela ett mycket roligt rally som bjöd på både en hel del breda flin och hårresande skräckupplevelser, det blir gärna nämda blandning när man laddar fullt över krön utan att riktigt veta vad som väntar. Läskigt och kul på samma gång, som sötsur sås ungefär.
Grattis till er som vann och tack till de osjälviska själar som står bakom detta rally.
dapoxetine in us
Major toxicities were similar in both groups with no statistically significant difference in the rates of deep vein thrombosis, pulmonary thromboembolus, grade 4 neutropenia, or grade 4 thrombocytopenia <a href=https://fastpriligy.top/>priligy 30mg price</a> The staff were all nice and cheerful while I was in the procedure room so I won t be so nervous, which I appreciate it