Robert Såg att styrningen låg på 990 Är det mest optimalt för denna rwd
Jag ligger annars på 792 på grus Sen får jag börja använda koppling för bilen driver inte alls annars ( vid start) O svårkörd är den man måste vara lugn med gasen
Jag har svårt att få bilen att komma iväg bra efter avåkningar, bilen driver ju inte under 2000 rpm så man får lägga i N och försöka "burna" sig iväg.
Edit: Glömde säga att bilen är helt underbart snygg och att den är riktigt kul att köra. Hoppas bara motorn håller för höga varv under länga perioder för nu blir det full gas
Last edited by Tommy Andersson on 2008 Jan 30 6:55 pm, edited 1 time in total.
Anders Alm wrote:Robert Såg att styrningen låg på 990 Är det mest optimalt för denna rwd
Jag ligger annars på 792 på grus Sen får jag börja använda koppling för bilen driver inte alls annars ( vid start) O svårkörd är den man måste vara lugn med gasen
990 är så mycket som ratten kan röra sig "lock-to-lock" i riktiga Volvon. Det som händer när du drar ner detta värde i spelet är helt enkelt att hjulen inte kan vrida upp lika mycket. Med mindre värde måste du alltså vrida mer på din spelkontroll för att få lika mycket utslag på hjulen och du kommer inte kunna svänga lika kraftigt som max. Det är bara till att hitta det som funkar bäst för just dig.
Angående motorns drag på låga varv så har den exakt den effektkurva som har mätts upp från Davids bil. En bidragande faktor till varför det kan kännas överdrivet slött på låga varv är att den varvmätare som man får upp på skärmen i spelet inte stämmer särskilt bra alls på de lägre varven...
Robert Sahlstedt wrote:
Angående motorns drag på låga varv så har den exakt den effektkurva som har mätts upp från Davids bil. En bidragande faktor till varför det kan kännas överdrivet slött på låga varv är att den varvmätare som man får upp på skärmen i spelet inte stämmer särskilt bra alls på de lägre varven...
Okej låter vettigt. Tycker det är lite synd att man inte kan lägga i 1:n och starta från stillastående efter en CFH. Annars är det inga som helst problem. Går det sakta är det bara att växla ner
Robert Sahlstedt wrote:
Okej låter vettigt. Tycker det är lite synd att man inte kan lägga i 1:n och starta från stillastående efter en CFH. Annars är det inga som helst problem. Går det sakta är det bara att växla ner
Tommy Jag tyckte också det var jobbigt men jag har ändrat till EJ Kopplingshjälp så nu använder jag kopplingen i G25an istället.
Fast du har kanske inte G25an Tänkte inte på det
Jag bara undrar om nån vet hur man lägger in hamreus noter samtidigt som man har volvo ljudet inne??
jag hittar inget sätt men ja kan ju ha gjort fel nån stans
Helt sjukt bra. har testat lite nu och det känns nästan som att köra sin egen 240. Det ända som skulle vara kul är att om motorn drog bättre på låga varv så blir den nog lite mera lättkörd (den är ju det i verkligheten) snurrar inte så lätt om det fins lite mer kraft på botten (från 1500-4000).Behövs nog bara lite mer vrid. Nu måste man varva och då spinner den runt för lätt i låga farter. Fränt om det kom en evo-motor som drar som en häst från 4000 Men faan så kul och vilket ballt ljud. Det är bara att tacka så otroligt mycket för ett fantastigt jobb
Nu har jag lagt ut en till ljudfil innehållande bode Volvo-ljudet och de svenska siffernoterna när jag läser och som sammanställts av Tommy Hamréus. Kolla på downloadsidan, tryck på uppdatera i er webbläsare om ni inte hittar igen det.
Erik Ljung wrote:
Nu förstår jag inte riktigt hur du menar
Vi säger så här. jag sparade ner volvo mappen som ja laddade ner från denna sida på följande D:\Downloads\AppZ\Spel\Rbr\Bilar\volvo242le och det var även denna mapp jag kopierade och klistrade in på D:\Program Files\SCi Games\Richard Burns Rally\Cars och då fick jag samma symtom som dig.
Men om du däremot går in i volvo mappen och letar lite så hittar ud nsart en ny mapp som heter volvo242le D:\Downloads\AppZ\Spel\Rbr\Bilar\volvo242le\cars och här finns både volvo mappen och cars.ini filen som du ska klistra in i rbr mappen.
Hoppas du förstår nu, e värdelös på å förklarar. men titta extra noga på platserna där mappen ligger
Erik Persson wrote:Nu har jag lagt ut en till ljudfil innehållande bode Volvo-ljudet och de svenska siffernoterna när jag läser och som sammanställts av Tommy Hamréus. Kolla på downloadsidan, tryck på uppdatera i er webbläsare om ni inte hittar igen det.