som sagt vet nån vem som kör denna vita o röda ford escort mk1.de är så jävla gott ljud i den o den verkar gå som satan också.
är det någon som vet. vem som kör denna ford mk1
-
- Posts: 298
- Joined: 2009 Feb 11 11:33 pm
-
- Posts: 298
- Joined: 2009 Feb 11 11:33 pm
- Tommie Lindberg
- Posts: 850
- Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm
- Marcus Strand
- Posts: 573
- Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm
-
- Posts: 298
- Joined: 2009 Feb 11 11:33 pm
ja de verkar va en riktig go maskin i den. o gött ljud dessutom. skulle va kul o få veta vad det är för grejer han har i den . de verkar finnas hur mycket som helst under den huvenMarcus Strand wrote:Ruggig maskinNi skulle sett för tror det är två år sedan. Kenneth Olsson lånade hans ena och åkte en asfaltstävling i Vänersborg.
Är nog värsta asfaltsåkningen jag sett tills han sköt motorn...
- Jim Hjerpe
- Posts: 681
- Joined: 2007 May 10 1:44 pm
Sitter en BDG maskin i den, alltså 2Liters varianten av BDA motorn.
(fords tävlingsmotor från förr, svindyr pjäs)
hur frän maskin som hellst, registret ligger mellan 2000-11000 Rpm..
Och fingrar man på tändkablarna så får man en stöt så man ser pingviner..
det är tydligen rätt bra fart i dom =)
Sen sitter det en x-trac låda i den..
Kommer inte ihåg resten av tekniska infon..
(fords tävlingsmotor från förr, svindyr pjäs)
hur frän maskin som hellst, registret ligger mellan 2000-11000 Rpm..
Och fingrar man på tändkablarna så får man en stöt så man ser pingviner..
det är tydligen rätt bra fart i dom =)
Sen sitter det en x-trac låda i den..
Kommer inte ihåg resten av tekniska infon..
// Jim Hjerpe
- Marcus Strand
- Posts: 573
- Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm
- Petter Olsen
- Posts: 140
- Joined: 2008 Feb 06 10:19 pm
Tror det er omvendt. BDA er stål, BDG er alu.Marcus Strand wrote:Mercedes låda från DTM
BDA är väl aluminium och BDG stål? Har för mig att det beror på vilket block som sitter dom där bokstäverna... elller?
Man fikk mer kubikk på BDG. De var 2.0l. Mener bda er 1600.
BDT sitter i ford rs200. BDT-E sitter i ford rs200 evolution
