Bil till RBRchamp

Nya bilar och gamla bilar
Post Reply
Anton Hjerpe

Bil till RBRchamp

Post by Anton Hjerpe »

Jo ja undra vilken av de tillåtna bilarna som är "bäst" för en som tänkt vara privatförare i WM.

Har provkört lite lätt i de värmländsksa skogarna med Subaru Impreza 2003 och en liten tur med peugeot 206, ingen av dom känns vidare modärn.. Känns som man inte kommer ha så stor chans alls emot de lite kraftigare bilarna som focus 05, impreza 06 osv osv.

Skulle uppskatta lite guidning på vägen.. och inte bara "smaken är som baken". En del bilar är ju faktiskt bättre än de andra. :)
Erik Persson

Post by Erik Persson »

Min personliga åsikt är att Subaru Impreza WRC 2005 är ett bra val. Snabb men ändå lättkörd med rätt setup.

Imprezan från 2006 har begränsingar i setupen då den inte har aktiva diffar på samma sätt. Så jag har haft lite problem med att hitta flytet. Men det går att köra fort med den också.
Anton Hjerpe

Post by Anton Hjerpe »

Hehe Jo de kan tänkas!
Men 2005'an får man väl inte använda i rbrchamp. Den är väl bara manufacture B?

Börjar fundera på focus 2004.. Men om man kollar alla rekord på alla sträckor ligger den bra långt efter, och alla andra gamla bilar också för den delen :)..

Ja vet snart ingenting.
Jesper Nilsson

Post by Jesper Nilsson »

testa o köra ändå ;) ser dom att du är snabb med en gammal bil , kanske de någon som låter dig va med i ett annat team?
Erik Persson

Post by Erik Persson »

Men alltså sikta på grN istället då? då blir du inte slagen av bättre bilar i alla fall.

I WRC finns ingen "perfekt" WRC för privatförarna. Bara att känna sig för. Men Orginalcittran och 2003-subban är det inget fel på i den klassen.
Jesper Nilsson

Post by Jesper Nilsson »

bra förslag Erik :) nu blev jag ju lite sugen på o köra gr.n , hihi
Marcus Jansson

Post by Marcus Jansson »

De går väl att köra N4,S1600,A8,WRC A,B i rbrchamp lr ...Jag själv kör S1600 :D Än me dåliga resultat då jag vurpa i första tävlingen :D
Fredrik Arbegard

Post by Fredrik Arbegard »

En fråga i RBRChamp, kan man bara ställa upp som ett Wildcard i en tävling?
Hasse Onkamo

Post by Hasse Onkamo »

Fredrik Arbegard wrote:En fråga i RBRChamp, kan man bara ställa upp som ett Wildcard i en tävling?
du måste regga dig annars så får du inget lösen till rejset
Erik Persson

Post by Erik Persson »

Så länge du anmäler dig deltar du själv i de tävlingar du vill. Men du måste följa restriktionerna vad gäller bilarna.
Post Reply