Bergslagsrallyt
Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult
-
- Posts: 272
- Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm
Bergslagsrallyt
Jaha då var det dags för deltävling 2 i Svenska RBR-Serien.
Hur kommer det sluta?
Kommer Emanuelsson vinna igen, eller teamkamraten i Peugeot Sport, Hamréus, eller någon helt annan?
På måndag kväll har vi svarat om vad som händer i Bergslagsrallyt
http://rbr.onlineracing.cz/index.php?ac ... c61a5b73b7
Hur kommer det sluta?
Kommer Emanuelsson vinna igen, eller teamkamraten i Peugeot Sport, Hamréus, eller någon helt annan?
På måndag kväll har vi svarat om vad som händer i Bergslagsrallyt
http://rbr.onlineracing.cz/index.php?ac ... c61a5b73b7
//Björn
-
- Posts: 2896
- Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm
rullade ut på tävlingen som 3e bil, hade 2 förare i WRC bilar framför som sopade bort lössnön (Privatförare?).
vi började lite lugnt på SS1 och kände direkt att körningen satt så vi gasade på som galningar, och trots en snurr ganska tidigt på sträckan så blev den en för teamet mycket bra tid.
tyvärr så fick jag av okänd anledning ett tidspåslag på 33s på sträckan.
SS2 gick ungefär som SS1, inga större misstag, troligen nytt personbästa på sträckan.
SS3 började som de föregående sträckorna men 3km innan mål som kom vi ut för långt med baken i en kurva och rullade, som tur var hamnade bilen på hjulen så vi kunde ganska snabbt komma loss igen.
2,3km innan mål så slog bilen i en sten på innern och höll på att rulla igen men vi klarade oss. 1km senare så genade vi lite för friskt i sekundjakten och klippte ett träd på innern men ingen större fara där.
SS4 gick bra tills ca 2km innan mål när vi missade i en kurva och frontalkrockade med en liten björk som stod i innern och slog sönder växellådan. bara 2ans växel kvar resten av sträckan.
på transporten till SS5 så började växellådan fungera igen och SS5 tog vi det lugnt inledningsvis men efterhand så återkom rytmen och vi kunde gasa på lite mer.. dock 3e sträckan som vi fick 33s tidspåslag.
på SS6 så gick det ganska bra, men stötdämparna är lite stötiga efter rullen på SS3 i övrigt inga bekymmer här.
vid start på SS7 hade vi lyckats fixa det mest vitala på bilen, växellådan var inte alls så illa däran som vi trodde så vi fick lite tid över att nödlaga stötdämparna innan sträckan. sträckan flöt på helt felfritt förutom en totalmiss på samma ställe som SS3, dock rullade vi inte denhär gången utan kunde snabbt komma upp på vägen igen.
SS8 som nu börjar bli lite av en favorit gick som smort förutom en rullning några km in på sträckan, men då turen håller i sig så landade vi återigen på hjulen och kunde köra vidare. efter rullen laddades det hårt men ena framhjulet wobblade ganska bekymmersamt, tror dock inte det påverkade sluttiden så våldsamt mycket.
i det stora hela den mest framgångsrika tävlingen för teamet hittils dock har vi av okänd anledning fått 1min och 6s tidspåslag.
kanske poängplats denna gången?
vi började lite lugnt på SS1 och kände direkt att körningen satt så vi gasade på som galningar, och trots en snurr ganska tidigt på sträckan så blev den en för teamet mycket bra tid.
tyvärr så fick jag av okänd anledning ett tidspåslag på 33s på sträckan.
SS2 gick ungefär som SS1, inga större misstag, troligen nytt personbästa på sträckan.
SS3 började som de föregående sträckorna men 3km innan mål som kom vi ut för långt med baken i en kurva och rullade, som tur var hamnade bilen på hjulen så vi kunde ganska snabbt komma loss igen.
2,3km innan mål så slog bilen i en sten på innern och höll på att rulla igen men vi klarade oss. 1km senare så genade vi lite för friskt i sekundjakten och klippte ett träd på innern men ingen större fara där.
SS4 gick bra tills ca 2km innan mål när vi missade i en kurva och frontalkrockade med en liten björk som stod i innern och slog sönder växellådan. bara 2ans växel kvar resten av sträckan.
på transporten till SS5 så började växellådan fungera igen och SS5 tog vi det lugnt inledningsvis men efterhand så återkom rytmen och vi kunde gasa på lite mer.. dock 3e sträckan som vi fick 33s tidspåslag.
på SS6 så gick det ganska bra, men stötdämparna är lite stötiga efter rullen på SS3 i övrigt inga bekymmer här.
vid start på SS7 hade vi lyckats fixa det mest vitala på bilen, växellådan var inte alls så illa däran som vi trodde så vi fick lite tid över att nödlaga stötdämparna innan sträckan. sträckan flöt på helt felfritt förutom en totalmiss på samma ställe som SS3, dock rullade vi inte denhär gången utan kunde snabbt komma upp på vägen igen.
SS8 som nu börjar bli lite av en favorit gick som smort förutom en rullning några km in på sträckan, men då turen håller i sig så landade vi återigen på hjulen och kunde köra vidare. efter rullen laddades det hårt men ena framhjulet wobblade ganska bekymmersamt, tror dock inte det påverkade sluttiden så våldsamt mycket.
i det stora hela den mest framgångsrika tävlingen för teamet hittils dock har vi av okänd anledning fått 1min och 6s tidspåslag.
kanske poängplats denna gången?
- Johan Gustavsson
- Posts: 853
- Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm
- Erik Brodin
- Posts: 1521
- Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm
-
- Posts: 103
- Joined: 2007 Feb 21 8:16 pm
-
- Posts: 2896
- Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm
-
- Posts: 280
- Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm
-
- Posts: 272
- Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm
- Anders Alm
- Posts: 1061
- Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm
Hm gick väll som det brukar göra på snö EJ BRA.... Ibland hittar man känslan o då är det härligt att köra på detta underlag men ej idag
Fast nu är det Svenska serien och jag tror inta jag har tagit en ända pinne i denna serie
Kanske dåliga tävlingsnerver
Kanske om många andra förare kör som krattor kanske jag tar en poäng.

Fast nu är det Svenska serien och jag tror inta jag har tagit en ända pinne i denna serie


Kanske om många andra förare kör som krattor kanske jag tar en poäng.
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
LANCER EVO9
-
- Posts: 210
- Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm
- Baril Ignatius
- Posts: 302
- Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm
Ännu en besvikelse.
Halva sista SS, en lätt rullning,
och nästan ingen koppling efter det.
1km innan mål så snurrar jag och får inte iväg bilen längre.
Kopplingen måste varit helt slut.
Gick ganska bra dit.
Så tänkte jag ta lungt på sista SS,
som inte är min favorit.
Och då händer det.
Saknar ord just nu....

Roligaste med detta är,
att nu slipper vi snön ett tag framöver.
Halva sista SS, en lätt rullning,
och nästan ingen koppling efter det.
1km innan mål så snurrar jag och får inte iväg bilen längre.
Kopplingen måste varit helt slut.
Gick ganska bra dit.
Så tänkte jag ta lungt på sista SS,
som inte är min favorit.
Och då händer det.
Saknar ord just nu....




Roligaste med detta är,
att nu slipper vi snön ett tag framöver.
- Christer Vestlund
- Posts: 211
- Joined: 2007 Jan 04 10:50 am
Ja då var berslagsrallyt kört för min del tappade mycket på ss1 efter flera missar och en avåkning vid förvarning mål som resulterade i krökt bärarm vänster bak hamnade långt ner i listan. Jobbigt att köra 2ss med stukat hjul
jobbade mig upp till en 2ndra plats nu i skrivande stund efter peter sandberg men det kommer inte att räcka till podium denna gång
Lycka till alla ni som inte kört det är som vanligt dåliga däck.
jobbade mig upp till en 2ndra plats nu i skrivande stund efter peter sandberg men det kommer inte att räcka till podium denna gång
Lycka till alla ni som inte kört det är som vanligt dåliga däck.
Christer Vestlund
Better flat out than safety
Better flat out than safety
- Tommie Lindberg
- Posts: 850
- Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm
Gick riktigt bra fram till ss7 där vi naggade lite i snövallen på innern i första sväng och givetvis låg det en sten där som kastade oss på tak. Som tur var tippade bilen ner själv, för det fanns ingen publik i sikte, men vi satt fast i snön. Innan vi tuggat oss lös hade dryga 20 sek passerat, och när vi drog iväg kände vi att hjulen inte pekade riktigt som de skulle. Men men de va bara å göra de bästa av situationen å gasa så mycket man vågade
Kom iaf i mål i ledning med 6 sek marginal, men de lär inte räcka mot de som startar senare. Synd för det hade gått riktigt bra före det. Nu siktar vi mot grussäsongen, då vi får en upptaderad bil från Lada, med bl a mer kräm under huven, kan tänka mig att de behövs när det blir lite bättre fäste....

Kom iaf i mål i ledning med 6 sek marginal, men de lär inte räcka mot de som startar senare. Synd för det hade gått riktigt bra före det. Nu siktar vi mot grussäsongen, då vi får en upptaderad bil från Lada, med bl a mer kräm under huven, kan tänka mig att de behövs när det blir lite bättre fäste....
- Dennis Hernehult
- Posts: 263
- Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm
- Anton Brorsson
- Posts: 313
- Joined: 2007 Apr 08 1:34 pm