Plugin

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Bengt Andersson
Posts: 67
Joined: 2007 Jan 25 5:31 pm

Post by Bengt Andersson »

Andreas Karlsson wrote:help - FAQ texten är på engelska och med bilder som visar exakt hur man gör.
sedan har Hamreus slängt upp en tråd på dethär forumet med bildinstruktioner på svenska.

kan omöjligt vara så svårt att hitta instruktioner som man förstår.
Tagga ner lite Andreas, det är nog ingen här som låtsas att man inte begriper. Mn helt självklart är det inte. Jag har inte lyckats regisrera mig än, men jag jobbar på det.

Mvh Bengan
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

jag tycker bara att nu när det fins bildförklaringar på både svenska OCH engelska så borde ingen misslyckas.
kommer det upp texter som inte är med i förklaringarna så har man gjort nåt fel (förmodligen med räkne frågan) så då är det bara att backa och försöka
igen.

jag vet att jag fick hjälpa Matz Sundström med räknefrågan igår då han hade en fråga som såg ut nåt liknande (24*10)-90
får ni en sådan fråga med paranteser så skall paranteserna räknas ut först (altså i exemplet 24*10 som då blir 240)
sedan skall resultatet man får där räknas med det som står efter parantesen (eller ibland inna, beror på hur tecknet sitter)
ex 240-90=150
sedan skriver ni då in svaret på rätt ställe och då skall det funka (om ni inte gjort nåt annat fel) ;)
Bengt Andersson
Posts: 67
Joined: 2007 Jan 25 5:31 pm

Post by Bengt Andersson »

Jo att man gjort fel när det inte funkar kan även jag räkna ut. Hur som helst så har jag lyckats regga mig nu.

Mvh Bengan
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

kom på en sak som hade varit jäkligt smidig, det är att registrering på denhär sidan också innebär automatisk registrering i ungerska pluginet.
det är ju ingen omöjlighet att åstadkomma, däremot kan det nog behövas en hel del övertalning från Erik eller Björn ;) (eller nån annan som känner folket bakom pluginet och kan representera oss svenskar)
User avatar
Christer Vestlund
Posts: 211
Joined: 2007 Jan 04 10:50 am

Post by Christer Vestlund »

Andreas kan du prova att lägga upp en användare på ungerska sida jag får det heller inte att funka har tittat på hamreus lathund men nej det går inte :oops:
Christer Vestlund
Better flat out than safety
User avatar
Peter Lundström
Posts: 266
Joined: 2007 Jan 01 10:13 pm

Post by Peter Lundström »

JAG har reggat mig :smt109


Eller rättare sagt så va de så dj... svårt för mig att regga mig pga att jag redan var det hahaha :oops:
Jag hade tydligen reggat mig där för länge sedan -06 :roll:
Tommy Andersson
Posts: 69
Joined: 2007 Jan 04 11:17 am

Post by Tommy Andersson »

Hur stor skillnad är det på fästet om man jämför det ungerska och tjeckiska? Tyckte att volvon gick så mycket lättare att köra med Ungrarnas fysik. Men jag kanske bara ha extra mycke flyt.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Ungrarna har orginalfysiken till Volvon.
User avatar
Baril Ignatius
Posts: 302
Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm

Post by Baril Ignatius »

Erik Persson wrote:Ungrarna har orginalfysiken till Volvon.
Då kan den ju inte vara bra.
Skulle inte skryta med väghållningen i en 240. :wink: 8) :D
Andreas Linden
Posts: 71
Joined: 2007 Feb 07 10:54 am

Post by Andreas Linden »

Hasse Onkamo wrote:Erik eller någon annan på admin kan väl göra en liten översttning till svenska/engelska, så blir de lättare o regga sig. :idea:
Hasse varför måste nån admin göra detta, det funkar väl lika bra om du eller jag gör detta? inge illa ment men tycker dom som håller i detta gör tillräkligt

Jag hade sjukt svårt att regga mig på de ungerska men sen när jag såg att Andreas Karlsson sa att de fann bildbeskrivning på deras sida så funkade detta klockrent, visst man får gissa sig lite på några punkter men va fasen allt ska inte vara lätt :P
User avatar
Peter Ojaniemi
Posts: 6
Joined: 2007 Mar 05 11:33 pm

Post by Peter Ojaniemi »

När jag går in i spelet och pluginet så säger den att en uppdatering finns.
Ska man uppdatera? (Jag har inte vågat göra det eftersom det fungerar)
Jag tror jag har version v0.87RC3

När texten om uppgradering står så står det v0.87RC4 längst ner på sidan, om det är den som den vill uppgradera till eller om det är den jag har blir jag osäker på.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

senaste versionen är 0.87RC5 så det är den som den försöker uppdatera till.
det är reckomenderat då den fixade några fel i RC4 (släpptes dessutom dagen efter RC4)
User avatar
Anton Brorsson
Posts: 313
Joined: 2007 Apr 08 1:34 pm

Post by Anton Brorsson »

För mig går det inte att köra varken på ungerska eller tjeckiska.är man kör ungerska står det Physics changed och på tjeckiska står det att bilen inte finns inte fast på engelska.jag har provat att lägga in alla Physics på spelet med det står fortfarnade :( HJÄLP!!
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Läs under "Problem med spelet" Där finns en tråd om just det med krånglande plugin.

Gammalt forumordspråk: Sök först, fråga sen.
User avatar
Niklas Lundkvist
Posts: 129
Joined: 2007 Apr 04 8:21 pm

Post by Niklas Lundkvist »

Hallå! Hur installerar man det ungerska pluginet?? Förstår inte hur?? Tacksam för hjälp :D
Post Reply