Proble, när jag lägger in volvon i cars.ini mappen

Nya bilar och gamla bilar
Post Reply
Peter Hultberg
Posts: 33
Joined: 2007 Apr 08 12:47 am

Proble, när jag lägger in volvon i cars.ini mappen

Post by Peter Hultberg »

När jag går in i cars.ini mappen å ska ersätta subarun så kraschar spelet vid upp start..och om jag struntar i att lägga in 240 ins "skin" i cars.ini filen så kan jag köra spelet presics som vanligt fast då ser ju min 240 ut som subarun:( det vart en bakhjulsdriven subaru med volvons ljud:(

HJÄÄÄÄÄÄLLLLLLPPP
The speed was good,but the coner was to tight!
Jesper Nilsson
Posts: 329
Joined: 2007 Jan 01 4:44 pm

Post by Jesper Nilsson »

o du har lagt in pyshics ?
Peter Hultberg
Posts: 33
Joined: 2007 Apr 08 12:47 am

Post by Peter Hultberg »

Jesper Nilsson wrote:o du har lagt in pyshics ?


Ja visst:) den låter 240 å den sladdar hej vilt så den driver där bak iaf å allt annat men när jag lägger in 240 i cars.ini så kommer jag bara till den ska ladda min anv sen kraschar det:(
The speed was good,but the coner was to tight!
Jesper Nilsson
Posts: 329
Joined: 2007 Jan 01 4:44 pm

Post by Jesper Nilsson »

o lagt in mappen som heter volvo 242LE och cars.ini i cars mappen ?
Peter Hultberg
Posts: 33
Joined: 2007 Apr 08 12:47 am

Post by Peter Hultberg »

Jesper Nilsson wrote:o lagt in mappen som heter volvo 242LE och cars.ini i cars mappen ?
det blir bara att krascha när jag lägger in cars.ini filen som sagt..ändrar jag inte


[Car05]
FileName = "Cars\impreza03\impreza03.sgc"
IniFile = "Cars\impreza03\impreza03.ini"
ShaderFile = "Cars\impreza03\impreza03_shaders.ini"
ShaderSettings = "Cars\impreza03\impreza03_shader_settings"
TexturePath = "Cars\impreza03\Textures"


Till


[Car05]
FileName = "Cars\Volvo242LE\Volvo242LE.sgc"
IniFile = "Cars\Volvo242LE\Volvo242LE.ini"
ShaderFile = "Cars\Volvo242LE\Volvo242LE_shaders.ini"
ShaderSettings = "Cars\Volvo242LE\Volvo242LE_shader_settings"
TexturePath = "Cars\Volvo242LE\Textures"
The speed was good,but the coner was to tight!
Jesper Nilsson
Posts: 329
Joined: 2007 Jan 01 4:44 pm

Post by Jesper Nilsson »

hmm . är nog bäst att nån som är lite duktigare på rbr får svara på det här.. för om du bara bytt ut cars.ini mot den som följer med volvon borde det funka + att du har med textures.
Peter Hultberg
Posts: 33
Joined: 2007 Apr 08 12:47 am

Post by Peter Hultberg »

Jesper Nilsson wrote:hmm . är nog bäst att nån som är lite duktigare på rbr får svara på det här.. för om du bara bytt ut cars.ini mot den som följer med volvon borde det funka + att du har med textures.


ja visst...skit skumt allt funkar ju så länge jag inte ändrar i cars.ini:) så som sagt den låter som volvon går som volvon men e en subaru:) funderar på att bara byta textures i subaru mappen:) kanske funkar då men just nu letar jag uppdatering till grafik kortet...får se om det kanske hjälper
The speed was good,but the coner was to tight!
Jesper Nilsson
Posts: 329
Joined: 2007 Jan 01 4:44 pm

Post by Jesper Nilsson »

hoppas du får ordning på det ! för måste sova.. men finns antagligen någon imorn som kan hjälpa dig ! sov gott !
User avatar
Peter Lundström
Posts: 266
Joined: 2007 Jan 01 10:13 pm

Post by Peter Lundström »

hmmm det jag gjorde fel när jag installerade den (med då kraschade spelet till skrivbord vid start) i volvo mappen så ligger cars mappen men jag lade in hela mappen som packades upp först :oops: sen när jag döpte om den mappen som packades upp och tog ut den riktiga Volvo filen och lade in i cars mappen funkde det klockrent!
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

jag gjorde exakt samma fel som dej peter , jag blev galen på varför de inte funka men sen kom ja på att ja hade laggt in hela240 mappen :oops:
Peter Hultberg
Posts: 33
Joined: 2007 Apr 08 12:47 am

Post by Peter Hultberg »

Nu gick det STORT TACK!!! brukar säga att "det e inte lätt när det e svårt,men skönt när det går":) tack för hjälpen:)
The speed was good,but the coner was to tight!
Post Reply