problem med Win movie maker

Allt som inte har med spelet att göra
Post Reply
Matz Grahn
Posts: 77
Joined: 2007 Jan 01 7:13 pm

problem med Win movie maker

Post by Matz Grahn »

Har använt mig av fraps när ja spela tin film med ljud sen när ja ska redigera dom i Win Movie Maker så står d att d fattas nån codec......har instalerat Klite Mega Codec Pack men fungerar inte fortfarande....nån som vet vad mans ak ha för codec?
Kör Vista 64-bit
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jag läste lite på fraps hemsida och kanske kan du testa att ladda hem virtualdub http://www.virtualdub.org/ och komprimera filmerna innan du hämtar in dom i moviemaker?

Saxat från fraps-sidan:
"Using VirtualDub is quite easy. To create a compressed version of the AVI follow these steps:

Start VirtualDub
Select File->Open and choose the AVI in the Fraps directory you wish to compress.
Select Video->Compression and choose the codec you wish to compress with (usually divx)
Select File->Save As AVI and specify a filename for the new AVI. "
Matz Grahn
Posts: 77
Joined: 2007 Jan 01 7:13 pm

Post by Matz Grahn »

nä ingenting fungerar...vete fan va som e problemet......avi filen lägger sig som enbart audio i moviemaker
Tommy Andersson
Posts: 69
Joined: 2007 Jan 04 11:17 am

Post by Tommy Andersson »

Kan inte filerna vara för stora då? HAr för mig att det fanns nån begränsning i vad moviemaker klarar av att hantera, Kankse har löst det till vista dock.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Matz Sundström wrote:nä ingenting fungerar...vete fan va som e problemet......avi filen lägger sig som enbart audio i moviemaker
Har du alltså testat att komprimera filerna innan du importerar dom i moviemaker?
Post Reply