Kvalen till 20-21/1

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Kvalen till 20-21/1

Post by Björn Lövdahl »

Alla som finns i anmälningslistan av anmälda till kvalet har nu fått mail med lösenord till sina kval.
På pluginet står det så här

RBR-Serien

Och under beskrivningen står tex:
Fabriksteamskval Subaru World RallyTeam

Kom ihåg att ni måste fullfölja kvalet för att få fabriksteamsplatsen
Själv kommer jag vara bortrest fredag 13:00 - söndag 18:00. Jag kan inte svara på frågor under den tiden, Erik är ju här och skulle det vara nåt så är jag ju hemma i god tid innan kvalet är slut

Lycka till alla!
//Björn
User avatar
Stefan Håkansson
Posts: 132
Joined: 2007 Apr 09 7:02 pm

Re: Kvalen till 20-21/1

Post by Stefan Håkansson »

Björn Lövdahl wrote:Alla som finns i anmälningslistan av anmälda till kvalet har nu fått mail med lösenord till sina kval.
På pluginet står det så här

RBR-Serien

Och under beskrivningen står tex:
Fabriksteamskval Subaru World RallyTeam

Kom ihåg att ni måste fullfölja kvalet för att få fabriksteamsplatsen
Själv kommer jag vara bortrest fredag 13:00 - söndag 18:00. Jag kan inte svara på frågor under den tiden, Erik är ju här och skulle det vara nåt så är jag ju hemma i god tid innan kvalet är slut

Lycka till alla!
¨

Förresten björn är det för sent att anmäla sig till kvalet? Såg att jag hade anmält mig för sent till serien. Men jag visste inte att man var tvungen att anmäla sig igen trodde det gick med automatik från förra året.
Men jag tar på mig misstaget.
Mvh Stefan
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Till serien är det inte för sent att anmäla sig. Men däremot var det anmälan till kvalet som gick ut den 13/1.

Serien kommer att vara öppen för alla som hoppar på under året. Bara man anmäler sig innan start av första rallyt.
User avatar
Stefan Håkansson
Posts: 132
Joined: 2007 Apr 09 7:02 pm

Post by Stefan Håkansson »

Erik Persson wrote:Till serien är det inte för sent att anmäla sig. Men däremot var det anmälan till kvalet som gick ut den 13/1.

Serien kommer att vara öppen för alla som hoppar på under året. Bara man anmäler sig innan start av första rallyt.
Jo men det var kvalet jag tänkte på!! Jaja synd får väl åka något gammalt skrot jag har i garaget :wink:
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Stefan_Håkansson wrote:
Erik Persson wrote:Till serien är det inte för sent att anmäla sig. Men däremot var det anmälan till kvalet som gick ut den 13/1.

Serien kommer att vara öppen för alla som hoppar på under året. Bara man anmäler sig innan start av första rallyt.
Jo men det var kvalet jag tänkte på!! Jaja synd får väl åka något gammalt skrot jag har i garaget :wink:
Ja då va första rejset avklarat. Kändes inte bra med gamla N12 setuper. Testade brorsans innan o dom va också osäkra tyckte jag. De är väl för att man inte är van med WRC. Blir de inte bättre än så här så blir de 1600 iaf för mig.
Robin Nilsson
Posts: 210
Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm

Post by Robin Nilsson »

mitt olsbergs kval slutade på ss4 med grusdäck på asfalt ford kvalet sket sig när bilen gick in i en bro det blir istället storsatsnign med mitt egna team till denna säsong
Robin"Speakern"Nilsson
Folkrace speaker från Östergötland.
Depåspeaker STCC 2013
Magnus Petersson
Posts: 82
Joined: 2007 May 31 12:30 pm

Post by Magnus Petersson »

Glöm inte bort att ni har en till chans på er att kvala nästa helg! :)

Mitt kval gick inte heller något vidare i C4:an..Tog mig i mål dock..men är övertygad om att tiden inte räcker när de andra kvalat om platsen. Och Xsaran lyckas jag inte få till nån setup jag blir nöjd med.. får se hur det går med det hela.

// Mange
Robin Nilsson
Posts: 210
Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm

Post by Robin Nilsson »

va? får man köra samma kval igen i såfall kul jag kör just nu på orginal setups så då får jag väl fixa en ny setup då
Robin"Speakern"Nilsson
Folkrace speaker från Östergötland.
Depåspeaker STCC 2013
Magnus Petersson
Posts: 82
Joined: 2007 May 31 12:30 pm

Post by Magnus Petersson »

Robin Nilsson wrote:va? får man köra samma kval igen i såfall kul jag kör just nu på orginal setups så då får jag väl fixa en ny setup då
Japp :)

"Två kval kommer genomföras enligt era önskemål varav den bästa totaltiden räknas.

20-21/1 00:01 - 23:59
27-28/1 00:01 - 23:59 "


// Mange
Robin Nilsson
Posts: 210
Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm

Post by Robin Nilsson »

ledsen för min okunnighet trodde jag bränt mina broar men icke
Robin"Speakern"Nilsson
Folkrace speaker från Östergötland.
Depåspeaker STCC 2013
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

mitt kval till Olsbergs teamet tog slut redan på SS2 när jag lyckades toucha ett träd med bakändan i slutet på sträckan. detta ledde omedelbart till att topplocket sade upp sig och det gick inte att fortsätta.

jag hoppas jag får återkomma nästa söndag och göra ett nytt försök då.

tyvärr tror jag inte det kommer räcka, framförallt inte då asfalt i normala fal är helt omöjligt för mig. och jag tror inte det kommer bli ändring på kvalet heller...

Erik, när volvon släpps tycker jag att vi skall samla ihop oss och gemensamt puscha för att det godkänns i pluginet.
om inte så får vi väl gå över till det ungerska pluginet då de verkar vara mycket mer liberala vad gäller bilar.
Magnus Petersson
Posts: 82
Joined: 2007 May 31 12:30 pm

Post by Magnus Petersson »

Nu har jag kört kvalet för mitt andrahandsval (Swedish Citroen Dealer Team) med en setup jag inte alls var glad över. Detta resulterade i en mängd misstag och flera avåkningar och urusla tider. Den enda sträckan jag körde någosånär felfritt på var den på asfalt. Nya tag nästa söndag!

// Mange
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Kvalet mitt til Ford gikk også i dass på ss2. Dette er dagen da ingenting stemmer på RBR for meg, så ser fram mot neste helg :wink:

Men alt i alt er nok en Grupp N satsning kanskje veien å gå for min del, selv om man kan drømme om wrc :roll:
"I love it when a plan comes together"
User avatar
Baril Ignatius
Posts: 302
Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm

Post by Baril Ignatius »

Är det inte så att man kvalar en gång per vald team ?
Dvs i mitt fall Ford och sedan Subaru.
Eller har jag missuppfattat allt som vanligt ?! :oops:
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Som jag tolkat Björn så kör alla två kval med samma bilar. Bästa tiden räknas.
Post Reply