Svenska Rallyt 2008

Allt som inte har med spelet att göra
Magnus Petersson
Posts: 82
Joined: 2007 May 31 12:30 pm

Post by Magnus Petersson »

Anders Alm wrote: Mange// Vilka SS blir det för dig o varför :?:
Torsdag:
Shakedown
Karlstad SSS 1

Fredag:
SS3 Bjälverud 1
SS5 Stensjön 2
SS8 Karlstad SSS 2

Lördag:
SS10 Hagfors 1
SS12 Horssjön 2


Så var det väl tänkt. Valet av sträckor är mest grundat på hur de ligger i förhållande till varandra och vad vi hoppas hinna med. Den enda vi varit på tidigare är Hagfors-sträckan när den hette Sundsjön för två år sedan. Bjälverud har vi valt för att kunna se det snabba slutet på sträckan.

2006 och 2007 var jag bara där en av dagarna under rallyt så då hann man ju inte med så många sträckor.

// Mange
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Magnus Petersson wrote:
Anders Alm wrote: Mange// Vilka SS blir det för dig o varför :?:
Torsdag:
Shakedown
Karlstad SSS 1

Fredag:
SS3 Bjälverud 1
SS5 Stensjön 2
SS8 Karlstad SSS 2

Lördag:
SS10 Hagfors 1
SS12 Horssjön 2


Så var det väl tänkt. Valet av sträckor är mest grundat på hur de ligger i förhållande till varandra och vad vi hoppas hinna med. Den enda vi varit på tidigare är Hagfors-sträckan när den hette Sundsjön för två år sedan. Bjälverud har vi valt för att kunna se det snabba slutet på sträckan.

2006 och 2007 var jag bara där en av dagarna under rallyt så då hann man ju inte med så många sträckor.

// Mange
Ja Hagfors är samma som Sundssjön. Vi var på plats 1C tror jag Ullfall -2006
Det blir nog samma i år. Tänkte först på SS9/12 Horssjön fast har inte hört av någon att den SS ska vara bra :? Har du fått lite tips :?:
SS8 blir det ju också :wink:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Magnus Petersson
Posts: 82
Joined: 2007 May 31 12:30 pm

Post by Magnus Petersson »

Nej, jag har inte hört nånting om Horssjön innan så den blir en ren chansning.
Vargåsen tycker jag hade varit kul att se men jag tror inte det är nån idé att försöka sig på den faktiskt.

Hur var Ullfall? Var det en bra plats att stå på?

// Mange
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

är det nån som har koll på tv´s sändningar från rallyt i helgen?
'r det Eurosport som gäller för bästa täckning eller kör SVT eller Viasat också?
Magnus Petersson
Posts: 82
Joined: 2007 May 31 12:30 pm

Post by Magnus Petersson »

Andreas Karlsson wrote:är det nån som har koll på tv´s sändningar från rallyt i helgen?
'r det Eurosport som gäller för bästa täckning eller kör SVT eller Viasat också?
Torsdag -> Karlstad SSS 1 Live på Svt 24 20:00-21:00

Fredag -> Dag 1, Svt 2 23:15-23:40

Lördag -> Dag 2, Svt 2 22:45-23:10

Söndag -> Sammandrag Svt 24 17:00-17:55 och Svt 1 18:30-19:30

Detta enligt programmet till rallyt så det kan eventuellt vara några ändringar. Annars lär det stå på svt.se.

// Mange
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Magnus Petersson wrote:Nej, jag har inte hört nånting om Horssjön innan så den blir en ren chansning.
Vargåsen tycker jag hade varit kul att se men jag tror inte det är nån idé att försöka sig på den faktiskt.

Hur var Ullfall? Var det en bra plats att stå på?

// Mange
Mange// Enligt Motorsport4sale så är Horssjön redan dålig. Finns ett repotage på deras hemsida.
På Ullfall kunde man se bilarna hyfsat länge, sen fastnade några bilar i ett dike 90 graders kurva. Kan vara långt att gå fast det är ju inte ovanligt på Svenska :wink:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Magnus Petersson
Posts: 82
Joined: 2007 May 31 12:30 pm

Post by Magnus Petersson »

Anders Alm wrote: Mange// Enligt Motorsport4sale så är Horssjön redan dålig. Finns ett repotage på deras hemsida.
På Ullfall kunde man se bilarna hyfsat länge, sen fastnade några bilar i ett dike 90 graders kurva. Kan vara långt att gå fast det är ju inte ovanligt på Svenska :wink:
Ja, jag såg det.. kanske skulle överväga att skippa den sträckan då. Vi har beslutat nu på morgonen att åka först imorgon. Då blir det ingen Shakedown för oss, men vad jag förstått så är det väldigt dåligt väglag på den också. De planerade att vattna den men nu ser det ju ut att vara plusgrader hela tiden så då fryser det ju ändå inte. Som det ser ut nu så åker vi imorgonbitti istället så skillnaden blir bara att vi inte kommer att se Shakedown. Travet imorgon kväll kommer vi att se iaf.. om det går att köra :roll:

// Mange
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jag är nu på plats i värmland och i morgon bitti drar jag ocg farsan in till Karlstad och kollar shakedown och senare även superspecialen.

Passerade starten på ss4/7 idag och tråkigt nog är temperaturen precis över nollan. Snö fanns, men kyla hade varit att föredra. Just nu -0,2 grader och blötsnö här i västra värmland.

Ser ni någon stolle i svart jacka med JIS-tryck så kom gärna fram och säg hej.

Återkommer med vidare planering, men det lutar åt ss4/ss7 på fredag.
User avatar
Peter Lundström
Posts: 266
Joined: 2007 Jan 01 10:13 pm

Post by Peter Lundström »

Sista inlägget före avfärd till Svenska Rallyt !

Vi åker till Karlstad nu i dag och kollar specialen sen vidare uppåt och kommer hem på söndag !

Ha det så roligt allihopa så kanske vi syns där! :)
User avatar
Baril Ignatius
Posts: 302
Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm

Post by Baril Ignatius »

Ha det så kul allesammans.
Hälsa stjärnorna.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Peter Lundström wrote:Sista inlägget före avfärd till Svenska Rallyt !

Vi åker till Karlstad nu i dag och kollar specialen sen vidare uppåt och kommer hem på söndag !

Ha det så roligt allihopa så kanske vi syns där! :)
Whiee. Fan va kul de ska bli. Vi ses på söndag kväll :wink:
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

[quote="Erik Persson"]Jag är nu på plats i värmland och i morgon bitti drar jag ocg farsan in till Karlstad och kollar shakedown och senare även superspecialen.

Passerade starten på ss4/7 idag och tråkigt nog är temperaturen precis över nollan. Snö fanns, men kyla hade varit att föredra. Just nu -0,2 grader och blötsnö här i västra värmland.

Ser ni någon stolle i svart jacka med JIS-tryck så kom gärna fram och säg hej.

Återkommer med vidare planering, men det lutar åt ss4/ss7 på fredag.

Erik Hur ser det ut i skogarna :?: På travbanan ser det ju inte så kul ut :cry:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Kollade just vädret och det ser ut att bli mulet och mellan 0 och +5 grader hela helgen i rallyområdet. Kanske nån enstaka minusgrad på nätterna. Hoppas vägarna håller att köras på för det vore ju onekligen katastrofaltråkigt om det blir massa inställda sträckor. Grusrally lär det ju bli i alla fall...

Sätter mig på båten mot fastlandet om ett par timmar och beger mig mot rallyt imorgon bitti, siktar på att vara på plats till andra loopen. Sen blir jag kvar tills det inte finns nå mer o kolla på, söndag kväll nån gång alltså.
User avatar
Anton Brorsson
Posts: 313
Joined: 2007 Apr 08 1:34 pm

Post by Anton Brorsson »

PG´s bil har stannat på ss4, loeb har som jag fattat de rullat på ss4 och tappat 3 minuter
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

m

Post by Niclas Jagerhult »

Verkar som att P-G inte tror på omstart. verkar vara satans svårkört då det är många som haft trubbel. Atkinson, Loeb osv. P-G sa att han hade haft lite överhettning på motorn redan på ss3. Han körde även på en massa snö, så han fikc skrapa bort snö från kylaren. Får se hur det går
//Jaeger
Post Reply