Jag lägger av

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Ja det här var ju tråkiga nyheter, men samtidigt fullt förtåeligt. Du har gjort ett riktigt bra jobb med allt! Tack så mycket, Erik!

Jag skulle själv kunna tänka mig att vara med och driva vidare lite saker, för det vore väldigt synd om det här tar död på sammanhållningen osv. Men jag känner tyvärr att jag redan har för mycket att göra och vill därför inte dra på mig nåt ansvar som det sedan visar sig att jag inte kan uppfylla... Hoppas det finns andra som har både vilja och lite tid till övers.
Bengt-Arne Molin
Posts: 19
Joined: 2007 Dec 30 11:38 am

Post by Bengt-Arne Molin »

Jag tycker det är väldigt tråkigt att du läger av men ja förstår dig med all jobb det måste vara. Jag håppas värkligen att en eller flera tar tag i serien så att den kan fortsätta. Jag tycker verkligen sidan behövs då många ungdomar har intresse själv är ja pappa till 2 stycken som kör(och jag kör själv) Håppas på en bra lösning.
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

g

Post by Niclas Jagerhult »

Håller med alla andra, tråkigt, men förståeligt. Hoppas vi får se dej erik, i den virtuella skogen ;)
//Jaeger
Henrik Frisk
Posts: 34
Joined: 2007 Mar 20 9:22 am

Re: g

Post by Henrik Frisk »

Niclas Jagerhult wrote:Håller med alla andra, tråkigt, men förståeligt. Hoppas vi får se dej erik, i den virtuella skogen ;)
Samma här.
/Mvh Henrik
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

Jag vet inte vad jag ska säga..chockerande, bra att du lägger av på topp! du har alltid uppdaterat med det allra senaste på sidan, fixat filmer, upp med rallyn ! Allting har du gjort på bästa möjliga sätt!...

Tror du under din tid kan ha sammanlagt glömt lagt upp 1 rally med 1 dag annars har du varit felfri!

Vill dessutom tacka för den här tiden, och för allt annat! Många kanske ser det som ett dataspel, men jag har fått många kompisar som jag träffar i verkligheten då och då!

Hoppas dessutom någon som har orken att hålla igång sidan gör det, så den inte dör ut!
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Jag är chockad. Bara så där kommer ett sånt här besked! Jag hoppas djupt att nån eller några sätter fart på serien igen.

Jag hade själv gärna viljat vara med att hjälpa till, men då jag inte har någon form utav penga kontroll, medför detta INGET VISA. Så jag kan inte göra några tävlingar eller nåt sånt. Däremot kan jag en del html, css, java och börjar lära mig PHP, så nåt sånt i framtiden kan jag väl kanske hjälpa till med.
Jesper Nilsson
Posts: 329
Joined: 2007 Jan 01 4:44 pm

Post by Jesper Nilsson »

Kan väl bara säga eller ja skriva :roll: en sak. TACK ERIK :lol:
Du har gjort ett grymt jobb o jag har svårt att se att serien dör ut när det finns så många som kör ! Kan man bara komma överens i slutändan om regler osv så kommer 2008 bli kanon !
Mikael Glans
Posts: 5
Joined: 2007 Jan 06 1:13 pm

serien

Post by Mikael Glans »

:roll: hej alla på rbr serien ja skriver nästan alldrig men nu måste ja skriva en rad de är väldigt syn att du erik slutar men har all förståelse för så tack för all den här tiden som du har gjort för rbr du har gjort ett kanon jobb. MVH M glans

p.s hoppas att någon kan fortsätta med de du erik gjort vi är ju två hundra stycken i de svenska serien så nån borde kunna ta över snälla tyvär så är ja ej kunnig på de här tyvärr tack erik :cry:
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Tack alla.

Jag måste skriva några rader om motivationen till mitt beslut så att alla fattar och att ingen tar illa vid sig av att jag släpper taget om serien.

Nu ser det ut att kunna lösa sig med en fortsättning som någonstans alltid varit min förhoppning. Och under en tid, åtminståne kommer jag att finnas i bakgrunden, mest som teknisk medhjälpare. Om någon dag eller så ska jag presentera lite mer omkring det.

Jag vaknade tog ett steg tillbaka och funderade vad jag höll på med och försökte koka ner den soppan till ett koncentrat. Och grunden till varför jag drog igång serien var för att ha roligt. Egentligen är det så enkelt.
Och jag älskar att köra RBR. Och någonstans inom mig (tro det eller ej) finns en tävlingsmänniska. Summan av det här blev att jag ville samla lite människor som ville ha roligt tillsammans med mig. Så skapades serien.

Jag trodde kanske initialt att vi skulle kunna samla 20 personer. Tänkte det kunde bli lagom. Idag är vi 210 registrerade medlemmar i forumet. Alla är inte aktiva och några kör bara en tävling eller två. Men de senaste tävlingarna har vi legat runt 80 startande. Och det helt utan någon marknadsföring.

Men åter till vad jag ville när jag började. Jag ville ha roligt. Och jag har fler gånger än en tänkt att nu skiter jag i det här. När det varit mycket jobb och när jag inte fått till de funktioner jag vill. Eller som det som är mest frustrerande: När jag inte kan själv utan tvingas att ta hjälp. I sig inget fel, men det är ohyggligt frustrerande när jag själv inte kunnat gå vidare. Det har inte spelat någon roll hur hårt jag jobbat så kan jag inte komma vidare med vissa saker för att jag inte har kunskapen.

Tidigare har jag kunnat hålla igång min egen körning så pass att jag kunnat vara med och krigat i serien. Men det har blivit mindre av körning och mer av annat. Inte bara serien utan annat i mitt liv. Resultatet är att jag inte kunnat köra och inte kunnat göra så bra jag kan ifrån mig. Jag skrev tidigare att det fanns en tävlingsådra i mitt blod och för att få det roligt igen med serien och RBR väljer jag att lämna över staffettpinnen efter min startsträcka.

Jag vill passa på att tacka alla som hjälpt till. Ni vet vilka ni är.

Blev det klarare nu? Eller blev det bara en massa ordbajsande? Ja, ja, hur som helst har jag nu försökt förklara att det inte hade med inläggen om 2008 års regler att göra. Hoppas alla förstår det.
Johan Bernhardsson
Posts: 24
Joined: 2007 Jan 08 12:04 pm

Post by Johan Bernhardsson »

Kan bara hålla med alla andra, tråkigt, men förståeligt. Hoppas att det nu finns nån/några som har tid och kunskap att hålla serien igång. Den här serien och forums delen har ju blivit en del av ens liv, jag menar att det första man gör när man vaknar är ju att fixa en kopp kaffe och kolla forumet om nått nytt har hänt och det sista man gör innan man lägger sig på kvällen är att kolla forumet igen, när man jobbat helg så har man surfat på mobilen för att kolla forumet och resultaten på tävlingarna. Men du ska ha ett STORT TACK för det du har gjort.! // Johan
Johan Lövdahl
Posts: 28
Joined: 2007 Jan 01 7:33 pm

Post by Johan Lövdahl »

tråkigt att du lägger av. tack för denna tiden hoppas du kommer köra lite ändå. god fortsättning på det nya året erik
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jag vill med det här inlägget önska Björn Lövdahl lycka till och det är med stort förtroende jag överlämnar det officiella ansvaret för själva serien till honom. Ni når Björn genom forumet eller via adressen bjorn@rbrserien.se

Nu kommer inte Björn att slippa mig på ett tag då jag kommer att hänga kvar som webbgrottare och gammal vis (nåja) man som kan komma med en del goda råd. Dessutom kommer det att ta ett tag innan Björn blivit varm i kläderna och vi ska skynda långsamt.

Jag hoppas och tror att det kan bli en bra lösning där vi kan vara några stycken som hjälps åt att snickra till en serie som alla ska trivas i, under ledning av Björn.

Jag vill också passa på att tacka alla som hjälpt mig under min tid vid rodret. Först och främst Tommy som funnits där med stöd och som bollplank. Och så klart Marcus som hjälpte mig med sidans look och css som jag inte ens fattade vad det var bra för. Och som sagt alla andra som varit med och hjälpt till.

Och så klart ett tack till alla som varit med om att vinna eller förlora eller som svurit över bilar, setuper, skins, rattar och allt annat som kan krångla. Helt enkelt alla som är med och hänger på forumet och gör det här till en trevlig träffpunkt på nätet.

/Erik
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Måste tacka för din tid vid rodret Erik, det har varit grymmt proffisionellt skött. Jag hoppas att du kommer hänga kvar med oss här och köra i de deltävlingarna som kommer att ingå i serien.

Lycka til till Björn, bara att ge tummen upp för att någon vill ta över serien, det är ju ett ganska stort ansvar trotts allt.

Jag hade mycket gärna hjälpt till med nästa års serie, men jag skall rycka in i lumpen den 28 januari så tiden kommer att vara mycket begränsad 11 månader framåt.
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Tack Erik för det jättejobb du gjort för att få oss att köra bil online, och lycka till Björn!
Bengt Andersson
Posts: 67
Joined: 2007 Jan 25 5:31 pm

Post by Bengt Andersson »

Ja två dygn efter det trista beskedet att Erik lägger av och det kändes som RBR 2008 dog så känns det askul igen. Jag har tränat som en iller ikväll för att få upp tempot. I och för sig bara kraschat, men jag ska försöka öka tempot. Stort tack för det jobb Erik lagt ner på serien och lycka till Björn i fortsättningen.

Mvh Bengan
Post Reply