Hasselasvängen

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Hasselasvängen

Post by Erik Persson »

Så, då låg det lite info uppe i kalendern.
Last edited by Erik Persson on 2007 Dec 19 9:34 pm, edited 2 times in total.
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

Kanske ska skriva i kallendern att det är snömod på rallyt

Eller ska vi köra utan det?
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Dennis Hernehult wrote:Kanske ska skriva i kallendern att det är snömod på rallyt

Eller ska vi köra utan det?
Regler - Vid rallyn som innehåller vintersträckor kommer snömod att krävas. Detta för att det skall vara närmare verkligheten med snövallar som man inte kan köra rakt igenom. Denna mod påverkar dock bilens risk för skador varför vi rekommenderar att man inte har modden installerad för övrig körning.
:wink:
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

Mr onken har koll på Läget.
klart det står i regler inte tänkte jag på det :smt021
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Dennis Hernehult wrote:Mr onken har koll på Läget.
klart det står i regler inte tänkte jag på det :smt021
:wink: skulle bara skoja lite med dig Dennis. Hade bra
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Direktlänk

Öppnar i morgon 07:00 som planerat.
User avatar
Sebastian Johansson
Posts: 33
Joined: 2007 Oct 21 7:44 am

Post by Sebastian Johansson »

roligt rally
men 1600 har lite lite tyngd igenom snövallarna :) fast å andra sidan så var det kanske vägen man skulle köra på.
det var skönt att kunna köra ett helt rally utan några större missöden med varesig dator eller ratt.

PS. kommer att bli hårdare tag nästa år lovar jag
Sebastian "Nollan" Johansson
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Väntar spänt på resultatet från sista tävlingen. Har jag inte chans på 2:a platsen så byter jag nog klass i final rejset. Isacsson går inte att göra nåt åt. Han är klar vinnare i klassen. Grattis Isacsson du va bäst i år. Tummen upp för dig :wink:
Niclas Käll
Posts: 29
Joined: 2007 Sep 12 2:56 pm

Post by Niclas Käll »

Hejsan alla rallydiggare. Finns det någon som kan påminna mig hur jag ska göra för att kunna köra?? Jag kommer nämligen inte in på rallyt, :( Jag kopierar in snow moden + bilen i fråga men jag verkar ha glömt bort om jag gör fel.. tacksam för hjälp här..
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Låt säga att du ska köra xsara 05.

1. Ladda hem bilen och packa upp den.

2. Kopiera in mappen [cars] från den uppackade bilen till mappen för spelet.

3. Öppna mappen [snow] som ligger tillsammans med den uppackade bilen. Kopiera filen som heter physics.rbz från mappen snow till mappen för spelet.

klart.
Niclas Käll
Posts: 29
Joined: 2007 Sep 12 2:56 pm

Post by Niclas Käll »

Hej Erik. Vill bara säga att det är exakt så jag gör men när jag ska spela får jag bara till svar att patch 1.02 eller orginall file saknas...
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Hasse Onkamo wrote:Väntar spänt på resultatet från sista tävlingen. Har jag inte chans på 2:a platsen så byter jag nog klass i final rejset. Isacsson går inte att göra nåt åt. Han är klar vinnare i klassen. Grattis Isacsson du va bäst i år. Tummen upp för dig :wink:
Tänker inte byta, Jag har chansen kvar. Nu ska vi åka om det. Må bäste man ta 2:a platsen i serien och Lycka till Tegnvallius :wink:
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Niclas Käll wrote:Hej Erik. Vill bara säga att det är exakt så jag gör men när jag ska spela får jag bara till svar att patch 1.02 eller orginall file saknas...
Så du kopierar alltså inte in den physics.rbz som ligger direkt hos den uppackade bilen? För du ska bara kopiera in den från snow-mappen.
Niclas Käll
Posts: 29
Joined: 2007 Sep 12 2:56 pm

Post by Niclas Käll »

Tack. jag löste det........ nu ska det åkas, får hoppas på att bilen pallar av vinterkylan nu...
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

dåså.. "Skuggans" rapport från Hasselasvängen.

efter fiaskot i förra deltävlingen så hade teknikerna slipat lite på inställningarna och lyckats få till en bättre setup inför helgens vintertävling.
nya däck var inköpta, bilen fixad och förarna i toppform, dock något kilo tyngre efter allt för många Julbord de senaste dagarna..

SS1 började lite trevande, kanske var det den extra övervikten som gjorde att bilen kändes lite slö och efter en rull pga ett dåligt timat krön så var hela framvagnen skev, höger framhjul hade en mycket märklig vinkel och detta gjorde att föraren var tvungen att hålla ratten vriden 45 grader åt vänster för att få bilen att gå rakt, det var även väldigt mycket vibrationer i ratten vilket påverkade körningen.
vid målgång visade det sig dock att tiden var ledande efter 3 startande i klassen så det kändes bra.

SS2 var ungefär som SS1, dock utan rull... tyvärr hade inte mekanikerna lyckats lösa felet på styrningen under servicen så även denna sträcka var mycket skakig, och nu räckte inte tiden riktigt till heller, bara 2a av 3 startande så långt.

SS3, lika med SS2, fortsatt skakigt och mycket körning i snövallarna, kanske var det styrningen som gjorde att föraren inte lyckades hålla någon form av linjer.. det visade sig också vid målgång då det var ytterligare en 2a plats av de 3 startande vid den tidpunkten.

SS4, nu hade vi lyckats fixa styrningen på bilen så nu tänkte vi köra för att ta in lite tid, och efter 2a mellantiden visade det sig att klassledaren hade åkt av och tvingats bryta sträckan. körningen i övrigt var ännu inte helt felfri och laddet var inte 100 procentigt..
nu ledde vi klassen för tillfället.

SS5, fullt ös, nu laddades det allt vad som gick, och trots en del snövallskörning så fick vi till en bra tid som förhoppningsvis kan räcka till topp 10 i klassen på sträckan.

i helhet så var rallyt trots en del motgångar i inledningen en av de bästa hittils under året och nu skall vi hem och meka med bilen under juluppehållet, förhoppningsvis kan vi återkomma nästa sesong med ännu bättre resultat, i vilken bil det blir återstår dock att se då det nuvarande kontraktet bara gällde denna sesongen.. kanske återkommer vi i en ny N12a eller så blir det någon annan privatsponsrad bil.

god jul och gott nytt år önskar Team Polkaräsern.
//Andreas "Skuggan" Karlsson
Post Reply