WRC-bilarna sjunger på sista versen

Allt som inte har med spelet att göra
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

WRC-bilarna sjunger på sista versen

Post by Erik Persson »

Snart slut på WRC-eran. Läs här:
År 2011 gäller nya grejjer
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Måste säga att det både är roligt och lite tråkigt. Men S2000 är ju riktigt häftiga bilar.
Markus Andersson
Posts: 280
Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm

Post by Markus Andersson »

Kan nog kanske vara bra ändå, blir det nog fler fabrikat som vill/kan vara med, plus att dom låter för jävla härligt :D
//Mackan
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

känns som det är samma anledning som GruppB försvann, bilarna har börjat bli för snabba så det går inte garantera säkerheten längre...
jag tror nog det är ett bra steg att ta...
men hur blir det med nuvarande GruppN då?
kommer den klassen ersättas av nåt annat? eller kommer den finnas kvar som en något mindre trimmad WRC klass (likt GruppA)
Magnus Petersson
Posts: 82
Joined: 2007 May 31 12:30 pm

Post by Magnus Petersson »

Ne usch! Det där gillar vi inte att höra =/

// Mange
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Tusan vad tråkigt att läsa
//Björn
Håkan Björkman
Posts: 110
Joined: 2007 Feb 13 6:15 pm

Post by Håkan Björkman »

Men det är ju bra om fler tillverkare vågar satsa när det blir lite billigare oxå
User avatar
Tomas Landin
Posts: 36
Joined: 2007 Feb 14 8:34 am

Post by Tomas Landin »

Det skulle ju vara rätt kul om det kom in flera fabriksteam i WRC igen, det går ju ett flertal Super 2000-klassade bilar i IRC som hade vart intressanta att se med fabriksbackning. T.ex. Peugeot 207 RC och Fiat Grande Punto Abarth.
Matz Grahn
Posts: 77
Joined: 2007 Jan 01 7:13 pm

Post by Matz Grahn »

nog för att d kan vara kul o köra alla nya bilar men man brinner ju för dom gamla hederliga bilarna som d finns alldeles för få av i rbr tyvärr...
att man alltid har på sig skorna me stålhätta
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Tråkigt att turbo bilarna försvinner. Men det här är nog framtidens melodi. Det har blivit för dyrt med rally och det här blir mycket billigare eftersom många kommer o använda samma komponenter tex vxl. Men det tar väl inte så många år så är dom minst lika snabba som dagens bilar om inte snabbare, fast dom kör utan turbo. Det blir nog kul o stå i skogen o titta på dom också. Jag kommer o stå där åtminstone. :D
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Som det ser ut måste nästan alla delar av motorsporten se över vad man kan göra för att locka fler deltagare, bli större arrangemang och därmed också ha lättare att locka sponsorer.

Minskade kostnader för bilar kan ju även göra det möjligt för fler att vara med och slåss.
Oskar Olsson
Posts: 151
Joined: 2007 May 01 11:05 pm

Post by Oskar Olsson »

Hasse Onkamo wrote:Men det tar väl inte så många år så är dom minst lika snabba som dagens bilar om inte snabbare, fast dom kör utan turbo. Det blir nog kul o stå i skogen o titta på dom också.
Det betvilar jag starkt, utan turbo får man inte ett vrid över 300nm och dagens wrc bilar med responssystem har ju över 600nm vrid... Och vad för nåt annat skulle dom kunna förbättra tekniskt som dom inte har nu?

Och är bilsport lite efter eller? jag läste på wrc.com i sommras att fia hade bestämt sig för s2000 och gpn 2011...
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Oskar Olsson wrote:
Hasse Onkamo wrote:Men det tar väl inte så många år så är dom minst lika snabba som dagens bilar om inte snabbare, fast dom kör utan turbo. Det blir nog kul o stå i skogen o titta på dom också.
Det betvilar jag starkt, utan turbo får man inte ett vrid över 300nm och dagens wrc bilar med responssystem har ju över 600nm vrid... Och vad för nåt annat skulle dom kunna förbättra tekniskt som dom inte har nu?

Och är bilsport lite efter eller? jag läste på wrc.com i sommras att fia hade bestämt sig för s2000 och gpn 2011...
vad surrar ni i ? klart det kommer att var turbo på bilarna men i grunden är dom S2000 bilar

Och dett är just för att få ner kostnaderna på bilarna, precis som dom gör just nu i F1... bara för att kostnaderna har skenat iväg!

http://www.wrc.com/jsp/index.jsp?lnk=10 ... 20revealed


ps: oscar responssystemet höjer inte effekten =)
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Oskar Olsson
Posts: 151
Joined: 2007 May 01 11:05 pm

Post by Oskar Olsson »

Kenneth Nyström wrote:
Oskar Olsson wrote:
Hasse Onkamo wrote:Men det tar väl inte så många år så är dom minst lika snabba som dagens bilar om inte snabbare, fast dom kör utan turbo. Det blir nog kul o stå i skogen o titta på dom också.
Det betvilar jag starkt, utan turbo får man inte ett vrid över 300nm och dagens wrc bilar med responssystem har ju över 600nm vrid... Och vad för nåt annat skulle dom kunna förbättra tekniskt som dom inte har nu?

Och är bilsport lite efter eller? jag läste på wrc.com i sommras att fia hade bestämt sig för s2000 och gpn 2011...
vad surrar ni i ? klart det kommer att var turbo på bilarna men i grunden är dom S2000 bilar

Och dett är just för att få ner kostnaderna på bilarna, precis som dom gör just nu i F1... bara för att kostnaderna har skenat iväg!

http://www.wrc.com/jsp/index.jsp?lnk=10 ... 20revealed


ps: oscar responssystemet höjer inte effekten =)
Kolla datumet, när jag skrev det du citerade var det inte fastslaget om det skulle bli turbo eller inte....

Och jag vet att respons inte höjer effekt eller vrid, vet inte varför jag skrev som jag gjorde då... :lol:
Post Reply