Rally Österlen

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Rally Österlen

Post by Erik Persson »

Nu ligger det info uppe i kalendern om Rally Österlen.
Last edited by Erik Persson on 2007 Dec 12 6:55 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Direktlänk

En av sträckorna gick det inte att byta namn på så den behöver ni inte fundera på vilken det är.
Mikael Svärd
Posts: 30
Joined: 2007 Jan 02 10:08 pm

Post by Mikael Svärd »

rallyt gick inge bra för mig, var väl i andra tankar....ska ju gifta mig idag,071206! Sen thailand i 3veckor! Hälsningar Micke :D
Magnus Petersson
Posts: 82
Joined: 2007 May 31 12:30 pm

Post by Magnus Petersson »

mikael svard wrote:rallyt gick inge bra för mig, var väl i andra tankar....ska ju gifta mig idag,071206! Sen thailand i 3veckor! Hälsningar Micke :D
Man får gratulera!! :D

// Mange
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

mikael svard wrote:rallyt gick inge bra för mig, var väl i andra tankar....ska ju gifta mig idag,071206! Sen thailand i 3veckor! Hälsningar Micke :D
Lyfter på hatten och gratulerar!


Jag själv håller mig från det där med giftermål. Enligt en arbetskamrat blir det inte bättre efteråt. Han har facit. :wink:
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

ok.. resume av Rally Österlen då...

SS1 och SS2, asfalt... stora problem, setupen är galet fel, känns mer drifting än nåt annat... får verkligen ingen koll på nåt..
kom iaf imål hur nu det gick till..

SS3 äntligen lite bättre underlag tänkte jag och satsade lite mer, dock missar jag ett vagbyte och tvingas vända runt lite, tappar givetvis tid..
lite senare kommer jag helt fel i en kurva och hamnar bland träden, bara att börja backa och grejja för att tillslut trixa sig ur situationen..

SS4 och 5, återigen hal asfalt, denna gången bryter jag efter att oljepumpen rasat, troligen till följd av en liten trädtouch i 3e hårnålen.

SS6, återigen grus, nu hade jag inget att köra för så jag testade lite ändringar på setupen... KATASTROF! gick helt galet dåligt, otroligt att nåt av karossen hängde kvar vid målgången...

SS7 och 8, Asfalt igen... otroligt nog var setupen nu ännu sämre, trots att jag inte hade några direkta skador utom plåtskador sedan SS6, klarade mig imål på SS7 dock med mycket möda och stora skador.. SS8 bröt jag halvvägs efter att motorn givit upp.

fråga, hur tappar man dörren efter att ha touchat en vägbank så det knappt märks på bilen?
detta hände på SS1 och teamet är fortfarande ute och letar efter dörren, så ser ni någon på SS1 kan ni ju hälsa någon i Team Polkaräsern...
Magnus Petersson
Posts: 82
Joined: 2007 May 31 12:30 pm

Post by Magnus Petersson »

Så, nu har jag lyckats köra rallyt och det var nog bland det värsta jag varit med om... Jag och vått underlag kommer inte alls bra överens och jag är förvånad att ens ha kommit i mål.
Fick dessutom ett lustigt straff för gening.. kan erkänna att jag var ganska långt in i den kurvan.. men dryga 7 minuters straff!! :shock: Jaja..livet är hårt!

// Mange
Johan Bernhardsson
Posts: 24
Joined: 2007 Jan 08 12:04 pm

Post by Johan Bernhardsson »

Jag fick 1:15 i straff för en gening på sista ss:en, brukar väl vara 20sec om jag inte minns fel :smt017
Bengt Andersson
Posts: 67
Joined: 2007 Jan 25 5:31 pm

Post by Bengt Andersson »

Inget bra alls, fick 45 sek för en gening geningskontrollen verkar ur led. Sedan krascha jag eftersom jag inte kan köra asfalt.

Mvh Bengan
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Det verkar vara åt skogen med geningskontrollen på baklängessträckorna? Ska vi kanske ta bort alla geningsstraff på just detta rally? Vad tycker ni?
Magnus Petersson
Posts: 82
Joined: 2007 May 31 12:30 pm

Post by Magnus Petersson »

Erik Persson wrote:Det verkar vara åt skogen med geningskontrollen på baklängessträckorna? Ska vi kanske ta bort alla geningsstraff på just detta rally? Vad tycker ni?
Gärna för min del..även fast jag inte har nåt att slåss för så känns det lite surt med sju och en halv minut i tillägg för att ha varit lite långt in i EN kurva.

// Mange
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Erik Persson wrote:Det verkar vara åt skogen med geningskontrollen på baklängessträckorna? Ska vi kanske ta bort alla geningsstraff på just detta rally? Vad tycker ni?
Ta bort det på dom nya bara :!:
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Hasse Onkamo wrote:
Erik Persson wrote:Det verkar vara åt skogen med geningskontrollen på baklängessträckorna? Ska vi kanske ta bort alla geningsstraff på just detta rally? Vad tycker ni?
Ta bort det på dom nya bara :!:
Låter som en bra idé!
User avatar
Anton Brorsson
Posts: 313
Joined: 2007 Apr 08 1:34 pm

Post by Anton Brorsson »

Erik det här var den absolut SVÅRASTE tävlingen under året den som vinner det här rallyt är riktigt bra :) Lycka till alla :D
Johan Bernhardsson
Posts: 24
Joined: 2007 Jan 08 12:04 pm

Post by Johan Bernhardsson »

Håller nog inte med om att ta bort genings kontrollen på dom ny sträckorna helt, men därimot kanske reducera straff tiderna till 20 sec. För det finns ju ställen på dom gamla sträckorna som genings kontrollen är lite väl snålt tilltagen och dom straff tiderna har ju inte tagits bort.Men det är vad jag tycker :D
Post Reply