Rally Österlen

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Christer Vestlund
Posts: 211
Joined: 2007 Jan 04 10:50 am

Post by Christer Vestlund »

Vi kanske inte skall riva upp himmel och jord över detta men jag tycker nog att det är lite för halt för att vara roligt eller ens trovärdigt. Jag vet inte om det är en medveten lösning hos tjckerna eller inte att det skall bli halare och halare jag skulle ju föredra att det skulle följa skadegraden på bilen. har man kunnat reparera allt = fullt fäste.
Christer Vestlund
Better flat out than safety
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Det här är en av de sakerna som vi tycker är åt skogen med det tjeckiska pluginet. Om fästet återgick vid varje service så det skulle motsvara däckbyte skulle det vara en sak, men som det är nu käns det bara fel.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Resultatet från Österlen kommer att dröja något då jag ska kolla lite på repriser och räkna bort tider mm. Hoppas ni har förståelse.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Beslutet angående geningskontrollen är att vi stryker alla geningsstraff för de nya sträckorna. Geningskontrollen där verkar vara alldeles åt skogen.

I övrigt håller vi oss helt enligt reglerna.
User avatar
Baril Ignatius
Posts: 302
Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm

Post by Baril Ignatius »

Nu skall man vara riktigt kinkig,
kan man inte plocka bort tilläggstiderna för påkörning av folk på fel ställe på SS:n ???????
Folk som står på utsidan av kurvan är lite fel, kan tyckas.......
Menar när man ändå är igång. :wink:
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Nä, för då är du utanför vägen.
User avatar
Baril Ignatius
Posts: 302
Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm

Post by Baril Ignatius »

Nää, de stod mitt på,
därför fick jag runda via skogen....hehe..... :wink:

Retas bara lite.
Jag vet, kan inte köra på vägen.
Dock så fick jag till det på några av SS:en.
För jag fick top 3 tider......när kommer filmen nu när man äntligen skulle se sig på tv:en på flera ställen,
inte bara med trasig bil i efter texterna.......hehe.......
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

eller som när Martin Holmdahl påstod att fotografen stod mellan ideallinjen och vägen.

:smt104
Niklas Hellman
Posts: 34
Joined: 2007 Nov 09 12:59 am

Post by Niklas Hellman »

Weee 3:e rallyt och en topp 10 placering! Det hade jag faktiskt inte trott när jag stod på startlinjen men sånna överaskningar är ju av den roliga sorten :D

Mitt första rally på asfalt och jag var helt klart fundersam över hur det skulle gå eftersom det ju var blött dessutom, fast jag gillar ju när det är knepigt o jävligt så man var ju lite extra taggad. Jag tyckte att ss1 gick väl lite som vanligt fast jag försökte vara extra försiktig på de snabba partierna och jag blev väldigt snopen när första splitten kom och jag såg att det gick bättre än någonsin. Resten av rallyt rullade på som vanligt med små och stora missar, bla en rullning som jag inte begriper hur bilen klarade, med den skillnaden att jag låg mycket bättre till än normalt, särskilt på asfalten. Kanske var det de nya sträckorna som hjälpte till eller så funkar asfalt bättre för mej, vilket som så var det hejdlöst skoj att få hänga av lite bra folk ibland.

PÅ det stora hela ett mycket roligt rally oavsett resultat, kul med svåra förhållanden och att det var lite grus inslängt som omäxling till asfalten, synd för de som drabbades av en nitisk bankontrollant men det verkar ju fixat nu så.

Grattis till de som vann och tack till Erik för ett väl anordnat rally.

Ricky Bobby/ -I wanna go FAST!
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Sådär. Nya resultatlistor uppe.
Jesper Nilsson
Posts: 329
Joined: 2007 Jan 01 4:44 pm

Post by Jesper Nilsson »

Fick inte jag några poäng? :cry:

Tror att Jimmy Nilsson fick dom istället? eller?
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jesper Nilsson wrote:Fick inte jag några poäng? :cry:

Tror att Jimmy Nilsson fick dom istället? eller?
Ber om ursäkt. Hade skrivit J Nilsson i mitt excel-dokument. Jag var inte uppmärksam där.
Jesper Nilsson
Posts: 329
Joined: 2007 Jan 01 4:44 pm

Post by Jesper Nilsson »

de lugnt ;) va bara de att ja va stolt över första poängen haha :)
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Fan var på väg att få min första pinne i denna serie Men då skippas geningskontrollen å vips ingen pinne till lille mig :cry:
En annan sak vilket straff fick Per I. såg att han fick 45 sek. det var alltså inte ett genings straff :?:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Anders Alm wrote:Fan var på väg att få min första pinne i denna serie Men då skippas geningskontrollen å vips ingen pinne till lille mig :cry:
En annan sak vilket straff fick Per I. såg att han fick 45 sek. det var alltså inte ett genings straff :?:
Läs lite längre upp så ser du beslutet:
Erik Persson wrote:Beslutet angående geningskontrollen är att vi stryker alla geningsstraff för de nya sträckorna. Geningskontrollen där verkar vara alldeles åt skogen.

I övrigt håller vi oss helt enligt reglerna.
Det innebär att Geningsstraffen plockades bort på SS1, SS3, SS6 och SS8 som då är nya sträckor. Per Isacsson fick sitt straff på SS4 vilket är en av "de gamla vanliga" sträckorna, så där kvarstår straffet.

Desom fått sina straff bortplockade och som var inblandade i poängplockning var då:
Anders Jonsson, trimmat 4wd, SS8
Daniel Molin, otrimmat 4wd, SS8
André Jacobsson, otrimmat 4wd, SS8
Johan Bernhardsson, S1600, SS8
Stefan Håkansson, S1600, SS8
Håkan Björkman, S1600, SS1
Post Reply