Nya sträckor

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Nya sträckor

Post by Erik Persson »

Från och med nästa rally (Rally Österlen) kommer vi att kunna ha med sträckor som tidigare inte funnits mer än som teststräckor. Det är så att vi kan nu köra alla sträckor som man vänt på i online rallyn.

Dett kräver dock att vi måste uppgradera och köra på pluginet med version 087RC2 eller nyare.

Visserligen behöver alla uppgradera pluginet som inte gjort det tidigare. Dessutom då förstås installera aktuella sträckor. Detta kommer att finnas på downloadsidan i morgon (tisdag) kväll.
Last edited by Erik Persson on 2007 Dec 30 10:56 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Re: Nya sträckor

Post by Hasse Onkamo »

Erik Persson wrote:Från och med nästa rally (Rally Österlen) kommer vi att kunna ha med sträckor som tidigare inte funnits mer än som teststräckor. Det är så att vi kan nu köra alla sträckor som man vänt på i online rallyn.

Dett kräver dock att vi måste uppgradera och köra på pluginet med version 087RC2 eller nyare.

Visserligen behöver alla uppgradera pluginet som inte gjort det tidigare. Dessutom då förstås installera aktuella sträckor. Detta kommer att finnas på downloadsidan i morgon (tisdag) kväll.
Tjoho de här har jag väntat länge på. PDT_003
Jesper Nilsson
Posts: 329
Joined: 2007 Jan 01 4:44 pm

Post by Jesper Nilsson »

Hehe , nu får vi se vem som är man eller mus ;) Vissa sträckor är ju jä*ligt knepiga åt andra hållet.. :smt026
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Testade den nya uppgraderingen av dom nya sträckorna. De som va mest positivt va att betong blocken på Shephard Shield " va borta. Istället va de timmer stockar på var sin sida av vägen. Så nu går det o hålla fullt där :wink:
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

ja, det är en fantastisk sträcka...

MEN!
jag har stort problem på Bizanne 2, setupen är fucked up... jättehög markfrigång och supermjuka dämpare så jag välter i kurvorna :/
nån annan med det problemet?
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Hasse Onkamo wrote:Testade den nya uppgraderingen av dom nya sträckorna. De som va mest positivt va att betong blocken på Shephard Shield " va borta. Istället va de timmer stockar på var sin sida av vägen. Så nu går det o hålla fullt där :wink:
Om man siktar rätt..
Jesper Nilsson
Posts: 329
Joined: 2007 Jan 01 4:44 pm

Post by Jesper Nilsson »

Erik Persson wrote:
Hasse Onkamo wrote:Testade den nya uppgraderingen av dom nya sträckorna. De som va mest positivt va att betong blocken på Shephard Shield " va borta. Istället va de timmer stockar på var sin sida av vägen. Så nu går det o hålla fullt där :wink:
Om man siktar rätt..
haha precis. Drog i dom rätt rejält förut idag.. Tungan rätt i mun;)
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Hasse Onkamo wrote:Testade den nya uppgraderingen av dom nya sträckorna. De som va mest positivt va att betong blocken på Shephard Shield " va borta. Istället va de timmer stockar på var sin sida av vägen. Så nu går det o hålla fullt där :wink:
Åkte oxå den sträckan igårkväll.. fick sig en skaplig pulshöjare bakom krönet vid första timmerhögen :smt081
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

bara jag som har setup problem på de nya asfaltssträckorna?
får väldigt hög markfrigång och väldigt mjuka dämpare vilket gör att bilen välter i kurvorna....

detta både med egen setup och standard setup...
är helt omöjligt för mig att köra sträckorna pga detta....
User avatar
Tomas Nordins
Posts: 165
Joined: 2007 Jan 02 9:43 am

Post by Tomas Nordins »

bara jag som har setup problem på de nya asfaltssträckorna?
får väldigt hög markfrigång och väldigt mjuka dämpare vilket gör att bilen välter i kurvorna....

detta både med egen setup och standard setup...
är helt omöjligt för mig att köra sträckorna pga detta....
För mig funkade det då på asfalten, sen att inte körningen gör det är ju en helt annan sak, fan det känns som dom första gångerna man körde spelet
av i varenda sväng, kartläsarn är ju segare än nånsin med noterna framförallt i 2'or efter krön. Nästa rally blir en riktig pärs. Den som vill vinna, får allt ligga i träna.
#72 Tomas Nordins
Team Ruka Djur�s
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

skall ta och kolla på setuperna då.. kan vara N12an som är konstig bara...

men när jag gick in i stup läget på shakdownen så hade jag 18cm markfrigång!
det är ju grus inställningar...
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

näee.. inte vad jag kan se iaf... och dessutom funkar setupen finfint med original sträckorna i pluginet...

märkte dock att om jag laddar setupen på en av de ordinarie sträckorna och sedan backar tillbaks och väljer en av de nya reverserade asfalts sträckorna så funkar det..
då är ju frågan hur det kommer bli i tävlingen.. antar att den som lever får se, vore synd dock om det skall förstöra hela rallyt för mig...

inte för att jag förväntar mig topp tider på asfalt ändå dock ;)
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Det finns ju flera rallyn online med dessa sträckor. Testa med att köra där.
Per Isacsson
Posts: 159
Joined: 2007 Jan 02 9:01 am

Post by Per Isacsson »

Jag skulle testa Focusen för första gången , tänkte att jag gör en set up lite snabbt.

Man kan ju trycka på ''s'' när man är i shakedown läge och komma till bilens inställninhgar.

Ställde in det mesta som vanligt och skulle sen köra......men då stod julen typ 26 gr toe out osv.

Reagerade på att man kunde dra ner rollbars till noll när man stod i shakedownläget..... MEN EJ när jag senare testade i quick mode.

Däremot så blev jag utslängd till skrivbordet ibland när jag skulle välja Hyndan (Focusen) i quickmode......

Med C4 har det dock fungerat bra så även med N12:an

Grymt kul MEN svårt mad alla nya sträckor , rookie på nytt
Post Reply