Nya WRC-bilarna

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Vilka nya bilar ska godkännas i klassen trimmat4wd?

Poll ended at 2007 Dec 02 5:00 pm

Alla de nya WRC-bilarna.
44
73%
Alla WRC-bilarna förutom Focus06 och C4.
16
27%
 
Total votes: 60

User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Nya WRC-bilarna

Post by Erik Persson »

Jag slänger upp en poll där alla kan rösta om de nya WRC-bilarna.

De två alternativen är:

1. Godkänna alla nya WRC-bilar i serien. Med risk för en mycket stor andel Citroen C4 i Trimmat 4wd.

2. Godkänna alla nya WRC-bilarna förutom Citroen C4 och Focus 06. Detta för att göra en större spridning av bilar i klassen.

Skriv gärna vad ni tycker också. Viktigt att vi för en dialog här, så inte alla känner sig överkörda.
Last edited by Erik Persson on 2007 Dec 04 8:47 pm, edited 1 time in total.
Matz Grahn
Posts: 77
Joined: 2007 Jan 01 7:13 pm

Post by Matz Grahn »

gillar ju focus 06 så d blir godkänna alla bilar för mig :)
att man alltid har på sig skorna me stålhätta
Tommy Andersson
Posts: 69
Joined: 2007 Jan 04 11:17 am

Post by Tommy Andersson »

Jag vet inte hur överlägsna de båda bilarna är men det är kul ju fler bilar som finns att tillgå.
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

ingen svensk skulle få råd att köra Focus 06,C4 så skippa de bilarna...Nää för överlägsna!
Matz Grahn
Posts: 77
Joined: 2007 Jan 01 7:13 pm

Post by Matz Grahn »

Marcus Jansson wrote:ingen svensk skulle få råd att köra Focus 06,C4 så skippa de bilarna...Nää för överlägsna!
men då kan dom väl göra psycics så dom e jämnlika alla bilar så d inte blir att folk bara kör vissa bilar för dom e bättre
att man alltid har på sig skorna me stålhätta
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Visst är Focus 06 och C4an rikgt grymma monster. Jag är dock en av dem som vill att alla bilar ska gå väldigt lika så det blir att tållåta alla utom dem, men man kanske kan ta 307an med de bilar som kommer till förutom Focus 06 och C4.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

med den nya focus 06an (fick ny modell och ny fysik igår) så har den blivit lite bättre ur seriesynpunkt...

de har ändrat utväxlingen rätt rejält så den har inte alls samma kraft på låga växlar nu, dock är toppfarten mycket högre än förut..

och jag misstänker att de gjort samma på C4an...
dock hade jag ingen egen setup till den innan så jag kan inte kolla det (min gamla setup till focusen går inte använda längre, ctd så fort jag försöker gå in och ändra växellådan i setup läget eller starta en sträcka)

så jag hoppas att alla "WRC 06" bilarna är jämnbördiga nu och ahh C4an inte är för överlägsen dem..

sedan att jag knäcker PB på PB med focusen jusst nu är väl en helt annan sak :D (tror min körstil passar den bilen rätt bra)
dock slår jag ju frekvent PB med N12an också så, kanske bara är jag som vågar pressa lite extra nu ;)

jag röstar iaf för att alla bilarna skall tillåtas, men visar det sig att någon bil är aldeles för överlägsen eller överrepresenterad så kan beslutet behöva ändras...
Niclas Käll
Posts: 29
Joined: 2007 Sep 12 2:56 pm

Post by Niclas Käll »

Jag röstar för att sätta dom gamla gr:A bilarna ihop med dom nya gr:N bilarna. Dom har väl ungefär samma prestanda, för att hänga med dom nya WRC bilarna, det gör man ju ändå inte.......
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Andreas Karlsson wrote:med den nya focus 06an (fick ny modell och ny fysik igår) så har den blivit lite bättre ur seriesynpunkt...

de har ändrat utväxlingen rätt rejält så den har inte alls samma kraft på låga växlar nu, dock är toppfarten mycket högre än förut..

och jag misstänker att de gjort samma på C4an...
På just Focusen hade man gjort en miss på utväxlingen för grus på den förra varianten som låg som testfysik.

Så C4:an tror jag inte skiljer så mycket mot tidigare.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Marcus Strand wrote:Visst är Focus 06 och C4an rikgt grymma monster. Jag är dock en av dem som vill att alla bilar ska gå väldigt lika så det blir att tållåta alla utom dem, men man kanske kan ta 307an med de bilar som kommer till förutom Focus 06 och C4.
Vad menar du med 307:an?
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

jag tror han menade att kanske man äntligen kan slå peugeot 307 förarna med de nya WRC bilarna ;)
Per Isacsson
Posts: 159
Joined: 2007 Jan 02 9:01 am

Post by Per Isacsson »

Förslag 2.

MEN är verkligen C4 så överlägsen ? med nya physicsen?
Fååården har jag ej testat.
Magnus Petersson
Posts: 82
Joined: 2007 May 31 12:30 pm

Post by Magnus Petersson »

Röstar även jag för att tillåta Focusen och C4:an eftersom jag gärna ser många bilar att välja på :)

// Mange
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Det jag menade är att just nu är 307an den snabbaste bilen i serien, och nu när Xsara 06 kommer bland annat kanske man kan kunna peta ner från förstaplatsen i något rally, kollar du sedan serien startade på nytt så har den vunnit alla rallyn, dock inte sagt att det är mycket duktiga förare bakom ratten på de som tagit top tre placeringar.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

nu när det kommit nya WRC bilar, är det nån som har koll på om det kommer nya GruppN bilar också?
GruppN har ju lite dåligt med bilar jusst nu... bara Imprezor och Mitsu...
hade varit kul med iaf 2-3 olika bilar till (då av andra fabrikat än Subaru och Mitsubishi)
Post Reply