Linköping

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

haha inte sträcksnabbast nånstans men vann A8 på att inte behöva bryta nångång.. Finfint.. men lite halvsvårt å köra detta spel med tangenter.. :P spelar på svärföräldrarnas dator medans jag väntar på min.. =)
// Jim Hjerpe
Tommy Hamreus
Posts: 117
Joined: 2007 Jan 01 2:26 pm

Post by Tommy Hamreus »

Tackar så mycket, Clarence och Dennis!

SS1
Rallyt inleder med en kort och snabb sträcka. Kändes som att det fanns mer att förlora än att vinna här. Svårt att starta rallyt med en snabb sträcka och jag var osäker på greppet då det det var blött på vägen. Kom i mål 0.2 sekunder efter Vestlund som tog snabbaste tid.

SS2
Dags för rallyts första prövning. Fortfarande osäker på greppet men försökte trycka på lite och det resulterade i en sträckvinst med 1 sekund före Janne Onkamo.

SS3
Några småmissar som inte kostade mycket tid. 0.8 sekunder efter bästa bil på sträckan. Nu en total ledning i rallyt med 5.3 sekunder före Blom.

SS4
En kort publiksträcka på 2.2Km. Endast 6:a på sträckan men bara 0.6 sekunder efter snabbaste bil talar för hur jämnt det var här.

SS5
Inga problem och 0.3 sekunder efter Blom. Nu börjar Blom få tiondelarna på sin sida och krymt ledningen till 4.3 sekunder.

SS6
Sträckseger med endast 0.2 före Hernehult som verkar ha kommit i form igen och visar nu sträcka efter sträcka att han är snabb. Clarence tappar här 1.1 sekunder och ledningen är utökad till 5.5 sekunder.

SS7
Ännu en kort publiksträcka utan några problem och inför sista sträckan har jag en ledning på 6.1 sekunder före Blom. Kändes att inför sista var det nervositeten som var den största risken att förlora detta rally.

SS8
Men när jag väl kommit iväg känns det ganska lugnt och bra. Tar absolut inga risker nu med 6 sekunder i ryggen och nerför på slutet av sträckan är det väldigt tidiga bromspunkter. Tappar 0.8 till Blom vilket ger mig en totalseger på 5.3 sekunder.


Nu ser det ju bra ut i tabellen efter Linköping men den verkliga ledaren är Clarence Blom Då 2 tävlingar ska räknas bort. Ser ganska mörkt ut för fortsättningen då det bara är regn och vinter tävlingar kvar. Men världen är full av möjligheter Stig Helmer.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Resultatlistan uppdaterad
Jonas Frännfors
Posts: 39
Joined: 2007 Jan 17 6:03 pm

Post by Jonas Frännfors »

Robert Sahlstedt wrote:Stort grattis till er som vann! Det var en riktigt kul fight i S1600 den här gången och Bernardsson var skrämmande snabb. Jag var nära och ibland till och med snabbare men man fick ta i ordentligt och att åka så alla sträckor är vågat. Snyggt kört! :D

Själv hade jag ingen tur alls på denna tävling så jag vill helst bara glömma den och gå vidare. Till att börja med hade jag varit bortrest hela veckan innan så det blev ingen träning alls och det kändes rattrostigt när jag tog ett par tre testvändor innan start. Hade inte möjlighet att komma igång förrän 22:30 på tisdagkvällen så det kändes ganska stressigt.

Nåja, väl igång så gick det helt ok, låg 2:a och kände att det fanns en möjlighet att ta ikapp försprånget med lite mer ladd. Allt funkar som vanligt men när jag precis är påväg att köra igång SS3 hamnar jag på skrivbordet igen... lika mycket svordomar for genom luften som senaste tävlingen när samma sak hände. Med bara en timme kvar på tävlingen lyckades jag få tag på Erik som på stört nollställde mig så jag kunde försöka igen. Den här gången låg jag efter de två inledande sträckorna 2:a igen, lite närmare än sist. Allt fortsatte bra och låg stadigt 2:a hela vägen fram till SS7 där jag plötsligt inte längre fick några mellantider från S1600, men WRC och N4 såg jag... det fortsatte likadant på 7:an och 8:an, inga splits ifrån klassen men i övrigt funkade allt som vanligt och pluginet meddelade att jag var i mål. Kalas tänkte jag och och gick in på plugin-sidan för att kolla resultatlistan. Men var är jag nånstans? Inte var svaret. Alla mina resultat hade altså försvunnit helt ur databasen som om jag aldrig deltagit... Tidsmässig var jag alltså 2:a men med 5 min straff för den inledande reseten hade jag ändå slutata 11 och utan poäng. Tack o gonatt.

Hoppas turen vänder nästa tävling för det är surt att gå poänglös när man kört bra och legat med i toppen... :roll:
Såg att dina sista kommentarer kom efter ss5, vart tog du vägen sen?

Kunde du köra de sista sträckorna ändå?

Har du nå msn eller nått skit som står på när du kör i pluginet?

Synd synd! :?
Kenneth Emanuelsson
Posts: 46
Joined: 2007 Jan 01 3:24 pm

Post by Kenneth Emanuelsson »

Grattis Tommy

mitt eget rally vet jag inte vad som hände, det sa bara PANG och så snurrade det som fan, när jag skulle raparera bilen så var listan full :shock:
så det var lika bra att bryta 8)
Jan Onkamo
Posts: 71
Joined: 2007 Jan 01 8:07 pm

Post by Jan Onkamo »

Jävlar vad ni kör bra!!!! :shock: jag missa lite här o där ,men jag hadde inte hängt med er än då Grattis Tommy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Ja Som vanligt så är min förmåga att köra bil som bortblåst när jag kör i serien... :oops:
SS1 Small i första vänster3an rakt i ett träd. Han alltså köra ca 5-10 sek.
Så SS 1 o SS2 blev strafftid
SS3 ja med en sån här början var det inte roligt att fortsätta men jag körde alla SS ändå. Fast med för mycket gas överallt.
Tyckte bilen uppförde sig lite konstigt o det visade sig att jag tagit fel setup :?

Grattis alla som kört bra i detta race Jag tror fortfarande att en del killar använder helikopter i stället för rally bil när man ser era tider o samtidigt undrar jag om det är värt all tid man lägger på att öva 0 öva tiderna blir fan inte bättre ändå :( Fast omställningen till G25 spelar lite roll tror jag)
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Anders Alm wrote:Ja Som vanligt så är min förmåga att köra bil som bortblåst när jag kör i serien... :oops:
SS1 Small i första vänster3an rakt i ett träd. Han alltså köra ca 5-10 sek.
Så SS 1 o SS2 blev strafftid
SS3 ja med en sån här början var det inte roligt att fortsätta men jag körde alla SS ändå. Fast med för mycket gas överallt.
Tyckte bilen uppförde sig lite konstigt o det visade sig att jag tagit fel setup :?

Grattis alla som kört bra i detta race Jag tror fortfarande att en del killar använder helikopter i stället för rally bil när man ser era tider o samtidigt undrar jag om det är värt all tid man lägger på att öva 0 öva tiderna blir fan inte bättre ändå :( Fast omställningen till G25 spelar lite roll tror jag)
Jag tränar inte så mycket som jag vill. Kanske 2 timmar i veckan inklusive tävlingar. Måste nog öka dosen med träningar om jag ska hänga med Isacsson, Tegnvallius (och Wiberg när han kommer i mål :wink:)
Niklas Hellman
Posts: 34
Joined: 2007 Nov 09 12:59 am

Post by Niklas Hellman »

Jappz, då har man betat av ett rally till och denna gången gick det i alla fall bättre än i debuten, lite lugnare men fortfarande för mycket missar för att jag ska känna mej nöjd. Detta rally ingav i alla fall hopp för framtiden eftersom jag lyckades med ta mej igenom hela 2 ss utan avåkningar vilket är dubbelt så många som i förra rally samt att jag åtminstone har häng på några i klassen när jag får till det, er i toppen räknar jag inte med överhuvudtaget eftersom jag misstänker starkt att ni har en digitaliserad Walther Röhrl som kör åt er. Skämt åsido så är det många som presterar grymma tider och dessutom lyckad hålla ihop det hela vägen så hatten av till er. Amerikasträckorna är jag inte särskilt förtjust i och har knappt kört dom någonting alls så därför blev dessa en minst sagt skräckfylld och spännande upplevelse eftersom det går rätt fort och är lätt att bli bilskrotens favoritkund. Lite motsägelsefullt blev de sträckorna faktiskt de roligaste i rallyt av just den anledningen att jag gillar dem minst och därför hittar runt på dem sämst, tycker ni att det låter knäppt så vill jag bara säga att jag har papper på att jag är just det.

På det stora hela ett mycket roligt rally som bjöd på både en hel del breda flin och hårresande skräckupplevelser, det blir gärna nämda blandning när man laddar fullt över krön utan att riktigt veta vad som väntar. Läskigt och kul på samma gång, som sötsur sås ungefär.
Grattis till er som vann och tack till de osjälviska själar som står bakom detta rally.
Post Reply