Framtida Klasser
-
- Posts: 210
- Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm
Framtida Klasser
Ska vi köra samma klasser nästa år eller ska s2000 bilarna inkluderas på något sätt bara undrar dom kanske ska köras med grp-n bilarna va jag vet kommer det väl två tre stycken s2000 bilar förutom den eller dom som redan finns ja läste på blackhole om en honda civic type-r som va på gång men otrimmat 2wd är väl ointressant. och när 240in kommer ska vi köra gr-ph klass med kit car bilarna och den eller? bara undrar inför framtiden
Robin"Speakern"Nilsson
Folkrace speaker från Östergötland.
Depåspeaker STCC 2013
Folkrace speaker från Östergötland.
Depåspeaker STCC 2013
-
- Posts: 280
- Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm
-
- Posts: 2896
- Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm
-
- Posts: 210
- Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm
-
- Posts: 210
- Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm
- Erik Persson
- Posts: 2322
- Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm
Visioner finns alltid, men jag är väldigt rädd att hacka upp det i för många klasser. Redan nu har vi ju en klass med relativt få deltagare.
Det finns ju möjligheter att själva göra många klasser och att sycka upp det väldigt mycket, men jag kommer att vara väldigt försiktig med allt för många klasser.
Sedan är ju nästa fråga och det är vilka bilar som kommer att vara tillgängliga. Att det finns en massa bilar på gång, det vetr jag också, men än så länge har jag inte sett till någon riktig s2000 bil. Fiestan är ju egentligen bara S1600-bilen med annan fysik. Och det känns kanske lite krystat att försöka få in den som enda bil i grN. Men det är min egen åsikt.
En annan fråga skulle ju vara att införa någon form av licenssystem. Men det känns också som en massa arbete utan att det egentligen ger så mycket.
Det finns ju möjligheter att själva göra många klasser och att sycka upp det väldigt mycket, men jag kommer att vara väldigt försiktig med allt för många klasser.
Sedan är ju nästa fråga och det är vilka bilar som kommer att vara tillgängliga. Att det finns en massa bilar på gång, det vetr jag också, men än så länge har jag inte sett till någon riktig s2000 bil. Fiestan är ju egentligen bara S1600-bilen med annan fysik. Och det känns kanske lite krystat att försöka få in den som enda bil i grN. Men det är min egen åsikt.
En annan fråga skulle ju vara att införa någon form av licenssystem. Men det känns också som en massa arbete utan att det egentligen ger så mycket.
- Robert Sahlstedt
- Posts: 295
- Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm
Det är naturligtvis grötigt med för många klasser så det vore ju smidigt om man kan hålla ner antalet. Å andra sidan... kan man inte bara förvarna innan att om det blir för få deltagande i nån klass så hamnar de automatiskt i klassen över när man sen räknar ihop poäng...? Då måste man förstås rangordna alla klasser också. Jag vet inte, försöker bara hitta fler synvinklar här.
- Christian Larsson
- Posts: 182
- Joined: 2007 Jan 04 6:14 pm
-
- Posts: 2896
- Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm
-
- Posts: 280
- Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm
-
- Posts: 2896
- Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm
nu har jag inte koll på hur licensklasserna är tänkta att fungera..
är det så att förare med samma licensklass klassas mot varandra i respektive klass? och sedan delas in i klasserna trimmat 4wd, otrimmat 4wd och S1600?
så vi altså får totalt 6 klasser där alla de bästa förarna tävlar mot varandra i respektive klass osv?
isåfall är jag positivt inställd
lite svårt nu att ta poäng när det finns så enormt duktiga förare i serien..
jag är glad om jag är bland topp 10 i klassen på nån sträcka
frågan är dock, hur skall vi kunna sätta licensklassningen?
är det så att förare med samma licensklass klassas mot varandra i respektive klass? och sedan delas in i klasserna trimmat 4wd, otrimmat 4wd och S1600?
så vi altså får totalt 6 klasser där alla de bästa förarna tävlar mot varandra i respektive klass osv?
isåfall är jag positivt inställd
lite svårt nu att ta poäng när det finns så enormt duktiga förare i serien..
jag är glad om jag är bland topp 10 i klassen på nån sträcka
frågan är dock, hur skall vi kunna sätta licensklassningen?
- Hasse Onkamo
- Posts: 2343
- Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm
Ja kan inte regelboken till 100%. Det är väl 3p för att få B licens och 5 för A licens. Sen är det väl 1p för seger om det är 10 st i klassen. Är det mindre så tror ja de är en halv poäng. Sen kommer inte jag ihåg om det är så att 2an i klassen också får poäng om det är 15st eller 20 i klassen. Destå fler de är destå fler får poäng om jag inte mins fel. Åtminstånde dom 3 första. Erik kan väl de där bättre. Problemet är väl o avgöra vilka som är A förare här o vilka som är B. Dom nya är väl C automatiskt.Andreas Karlsson wrote:nu har jag inte koll på hur licensklasserna är tänkta att fungera..
är det så att förare med samma licensklass klassas mot varandra i respektive klass? och sedan delas in i klasserna trimmat 4wd, otrimmat 4wd och S1600?
så vi altså får totalt 6 klasser där alla de bästa förarna tävlar mot varandra i respektive klass osv?
isåfall är jag positivt inställd
lite svårt nu att ta poäng när det finns så enormt duktiga förare i serien..
jag är glad om jag är bland topp 10 i klassen på nån sträcka
frågan är dock, hur skall vi kunna sätta licensklassningen?
- Christian Larsson
- Posts: 182
- Joined: 2007 Jan 04 6:14 pm
Alla börjar som C-förare tycker jag, det tar ju då inte många tävlingar innan man ser vilka som rasar uppåt i klasserna, då kanske man kan få lite mer jämnt motstånd att köra emot.Hasse Onkamo wrote:Ja kan inte regelboken till 100%. Det är väl 3p för att få B licens och 5 för A licens. Sen är det väl 1p för seger om det är 10 st i klassen. Är det mindre så tror ja de är en halv poäng. Sen kommer inte jag ihåg om det är så att 2an i klassen också får poäng om det är 15st eller 20 i klassen. Destå fler de är destå fler får poäng om jag inte mins fel. Åtminstånde dom 3 första. Erik kan väl de där bättre. Problemet är väl o avgöra vilka som är A förare här o vilka som är B. Dom nya är väl C automatiskt.Andreas Karlsson wrote:nu har jag inte koll på hur licensklasserna är tänkta att fungera..
är det så att förare med samma licensklass klassas mot varandra i respektive klass? och sedan delas in i klasserna trimmat 4wd, otrimmat 4wd och S1600?
så vi altså får totalt 6 klasser där alla de bästa förarna tävlar mot varandra i respektive klass osv?
isåfall är jag positivt inställd
lite svårt nu att ta poäng när det finns så enormt duktiga förare i serien..
jag är glad om jag är bland topp 10 i klassen på nån sträcka
frågan är dock, hur skall vi kunna sätta licensklassningen?
Hur man räknar poäng e som du skrev
-
- Posts: 2896
- Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm
ja, licensklasser efter hur dutkig man är tycker jag låter rimligt..
blir helt enkelt roligare för oss som inte är jättebra när vi kan slåss mot varandra isf för att alltid hamna långt ner i tabellerna..
blir ju förvisso mer arbete för Erik, men det tror jag nog att han kan dlegera utt en del av arbetet
blir helt enkelt roligare för oss som inte är jättebra när vi kan slåss mot varandra isf för att alltid hamna långt ner i tabellerna..
blir ju förvisso mer arbete för Erik, men det tror jag nog att han kan dlegera utt en del av arbetet
- Christian Larsson
- Posts: 182
- Joined: 2007 Jan 04 6:14 pm
Du har helt rätt!Andreas Karlsson wrote:ja, licensklasser efter hur dutkig man är tycker jag låter rimligt..
blir helt enkelt roligare för oss som inte är jättebra när vi kan slåss mot varandra isf för att alltid hamna långt ner i tabellerna..
blir ju förvisso mer arbete för Erik, men det tror jag nog att han kan dlegera utt en del av arbetet
Deligera det arbetet till någon...
Man får själv hålla koll om man ska klassa upp sig eller inte, det är ju inte speciellt svårt o kolla om man verkligen har 3p