Framtida Klasser

Nya bilar och gamla bilar
Robin Nilsson

Framtida Klasser

Post by Robin Nilsson »

Ska vi köra samma klasser nästa år eller ska s2000 bilarna inkluderas på något sätt bara undrar dom kanske ska köras med grp-n bilarna va jag vet kommer det väl två tre stycken s2000 bilar förutom den eller dom som redan finns ja läste på blackhole om en honda civic type-r som va på gång men otrimmat 2wd är väl ointressant. och när 240in kommer ska vi köra gr-ph klass med kit car bilarna och den eller? bara undrar inför framtiden
Robin"Speakern"Nilsson
Folkrace speaker från Östergötland.
Depåspeaker STCC 2013
Markus Andersson

Post by Markus Andersson »

Jag tycker det skulle vara kul med en otrimmad klass med Ford Fiesta FF och kanske Renault Clio och Honda Civic (om nån gör dom)
//Mackan
Andreas Karlsson

Post by Andreas Karlsson »

jag är säker på att det finns planer inför nästa år, men jag är inte lika säker på att Erik eller nån annan vill säga nåt om det förrän allt är spikat och klart..
men jag tror vi kommer få en eller ett par nya klasser nästa år :) (hoppas det iaf)
Robin Nilsson

Post by Robin Nilsson »

Roligt att höra folks åsikter fortsätt på det sättet han som gör civicen vill att någon annan ska ta över så vet ej hur det blir med den och fiestan vore svinkul att ha ja tycker den är roligare än många s1600 bilar
Robin"Speakern"Nilsson
Depåspeaker STCC 2013
Robin Nilsson

Post by Robin Nilsson »

fortsätt kom med era åsikter
Robin"Speakern"Nilsson
Depåspeaker STCC 2013
Erik Persson

Post by Erik Persson »

Visioner finns alltid, men jag är väldigt rädd att hacka upp det i för många klasser. Redan nu har vi ju en klass med relativt få deltagare.

Det finns ju möjligheter att själva göra många klasser och att sycka upp det väldigt mycket, men jag kommer att vara väldigt försiktig med allt för många klasser.

Sedan är ju nästa fråga och det är vilka bilar som kommer att vara tillgängliga. Att det finns en massa bilar på gång, det vetr jag också, men än så länge har jag inte sett till någon riktig s2000 bil. Fiestan är ju egentligen bara S1600-bilen med annan fysik. Och det känns kanske lite krystat att försöka få in den som enda bil i grN. Men det är min egen åsikt.

En annan fråga skulle ju vara att införa någon form av licenssystem. Men det känns också som en massa arbete utan att det egentligen ger så mycket.
Robert Sahlstedt

Post by Robert Sahlstedt »

Det är naturligtvis grötigt med för många klasser så det vore ju smidigt om man kan hålla ner antalet. Å andra sidan... kan man inte bara förvarna innan att om det blir för få deltagande i nån klass så hamnar de automatiskt i klassen över när man sen räknar ihop poäng...? Då måste man förstås rangordna alla klasser också. Jag vet inte, försöker bara hitta fler synvinklar här.
Christian Larsson

Post by Christian Larsson »

Jag tycker klassindelningen är kanon som den är idag, om det ska bli ny a klasser är det väl bara o börja köra som det är på riktigt dvs, Grp A Grp H och Grp N?

Licensklasser tycker jag verkligen vi ska börja med! Fasen så fränt det vore, det är någonting jag verkligen kan vara med och stötta.
Andreas Karlsson

grupp H blir väl svårt innan 240n släpps?
finns väl inga bilar till spelet som är av tillräckligt gammal årsmodell?
Markus Andersson

Post by Markus Andersson »

Christian Larsson wrote: Licensklasser tycker jag verkligen vi ska börja med! Fasen så fränt det vore, det är någonting jag verkligen kan vara med och stötta.
Jo jag tycker också det skulle va kul me licensklasser, fast en annan skulle väl få vara C förare för alltid :evil: :wink:
//Mackan
Andreas Karlsson

nu har jag inte koll på hur licensklasserna är tänkta att fungera..
är det så att förare med samma licensklass klassas mot varandra i respektive klass? och sedan delas in i klasserna trimmat 4wd, otrimmat 4wd och S1600?

så vi altså får totalt 6 klasser där alla de bästa förarna tävlar mot varandra i respektive klass osv?

isåfall är jag positivt inställd :)

lite svårt nu att ta poäng när det finns så enormt duktiga förare i serien..
jag är glad om jag är bland topp 10 i klassen på nån sträcka :)

frågan är dock, hur skall vi kunna sätta licensklassningen?
Hasse Onkamo

Post by Hasse Onkamo »

Andreas Karlsson wrote:nu har jag inte koll på hur licensklasserna är tänkta att fungera..
är det så att förare med samma licensklass klassas mot varandra i respektive klass? och sedan delas in i klasserna trimmat 4wd, otrimmat 4wd och S1600?

så vi altså får totalt 6 klasser där alla de bästa förarna tävlar mot varandra i respektive klass osv?

Ja kan inte regelboken till 100%. Det är väl 3p för att få B licens och 5 för A licens. Sen är det väl 1p för seger om det är 10 st i klassen. Är det mindre så tror ja de är en halv poäng. Sen kommer inte jag ihåg om det är så att 2an i klassen också får poäng om det är 15st eller 20 i klassen. Destå fler de är destå fler får poäng om jag inte mins fel. Åtminstånde dom 3 första. Erik kan väl de där bättre. Problemet är väl o avgöra vilka som är A förare här o vilka som är B. Dom nya är väl C automatiskt. :?:
Christian Larsson

Hasse Onkamo wrote:
Andreas Karlsson wrote:nu har jag inte koll på hur licensklasserna är tänkta att fungera..

Ja kan inte regelboken till 100%. Det är väl 3p för att få B licens och 5 för A licens. Sen är det väl 1p för seger om det är 10 st i klassen. Är det mindre så tror ja de är en halv poäng. Sen kommer inte jag ihåg om det är så att 2an i klassen också får poäng om det är 15st eller 20 i klassen. Destå fler de är destå fler får poäng om jag inte mins fel. Åtminstånde dom 3 första. Erik kan väl de där bättre. Problemet är väl o avgöra vilka som är A förare här o vilka som är B. Dom nya är väl C automatiskt. :?:
Alla börjar som C-förare tycker jag, det tar ju då inte många tävlingar innan man ser vilka som rasar uppåt i klasserna, då kanske man kan få lite mer jämnt motstånd att köra emot.

Hur man räknar poäng e som du skrev :D
Andreas Karlsson

ja, licensklasser efter hur dutkig man är tycker jag låter rimligt..
blir helt enkelt roligare för oss som inte är jättebra när vi kan slåss mot varandra isf för att alltid hamna långt ner i tabellerna..
blir ju förvisso mer arbete för Erik, men det tror jag nog att han kan dlegera utt en del av arbetet :)
Christian Larsson

Andreas Karlsson wrote:ja, licensklasser efter hur dutkig man är tycker jag låter rimligt..
blir helt enkelt roligare för oss som inte är jättebra när vi kan slåss mot varandra isf för att alltid hamna långt ner i tabellerna..
blir ju förvisso mer arbete för Erik, men det tror jag nog att han kan dlegera utt en del av arbetet :)
Du har helt rätt!

Deligera det arbetet till någon...
Man får själv hålla koll om man ska klassa upp sig eller inte, det är ju inte speciellt svårt o kolla om man verkligen har 3p
Post Reply