L-E Torph Memorial

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

L-E Torph Memorial

Post by Erik Persson »

Lite info om nästa deltävling ligger nu med i kalendern.
Last edited by Erik Persson on 2007 Nov 17 1:12 pm, edited 2 times in total.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jag är stolt över att kunna presentera att jag sytt ihop en satsning på just denna asfaltstävling. Mina sponsorer samt svenska Pirelli har hjälpt mig att få till ett samarbete med Bozian-teamet.

Bilen jag hyr är den Peugeot 307 som Gigi Galli körde ett antal VM-deltävlingar med.

Resten av säsongen kommer att köras i den Hyundai Accent jag körde i Sydsvenska.
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

Team Biltema har sålt sin ena Focus 01 och inhandlat ett Skoda Octavia WRC som Toni Gardemeister kört för några år sedan,Skodan är inne på lackning innan han ska ut på asfalten i Säffle
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Nya bilar och ändringar på några av de befintliga bilarna är på gång, kanske redan ikväll. För att slippa konstigheter mitt i L-E Torph memorial kommer vi att invänta detta byte. Annars kanske de som kör tidigt med en bil kör med en annan fysik än de som kör sent med samma bil.

Jag beklagar detta, men då vi inte råder över pluginsidan måste vi göra på detta sätt.

Om allt löser sig till det bästa kanske vi kan köra igång redan i morgon bitti, men vi måste avvakta utvecklingen för att se vad som händer.
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

hoppas de byter allt på en gång så de inte kör me "test physics" osv nu....Tycker det är bättre om dom stänger av så att ingen kan göra sträckor under 1 vecka sen byter dom ALLT och sätter in de...Superjobbigt när det är test physics och man får köra i vissa rallyn men inte andra...
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Fördelen är att vi kan köra med samma bilar och fysik som tidigare om de lägger in de nya som test-physics. Så det är inte ett problem för mig i alla fall. Men denna osäkerhet gör att det är lugnast att vänta lite.
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

självklart,fast nu tänkte jag mer "utanför" serien..Det kommer när de kommer,vi kommer nog få se några bilbyten nu "tyvärr" jag ska iaf köra min Octavia tyvärr blir det bara svårare med bättre bilar...Om dom inte fixar Octavian nu 8)
Robin Nilsson
Posts: 210
Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm

Post by Robin Nilsson »

Ja kommer i denna tävling att börja köra min satsning till nästa år det är Subaru N12 Grupp-N som inhandlats från oscar svedlund som ska testköras på asfalten. är också mycket glad över att ha knutit en storsponsor till satsningen det är securitas som gått in och gjort mitt klassbyte möjligt så en stor eloge till dom

/Hälsningar Robin Nilsson Subaru Team Securitas
Robin"Speakern"Nilsson
Folkrace speaker från Östergötland.
Depåspeaker STCC 2013
User avatar
Henrik Olsson
Posts: 34
Joined: 2007 Jan 08 4:13 pm

Post by Henrik Olsson »

Är inte tävlingen upplagd? Kan inte hitta den.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Henrik Olsson wrote:Är inte tävlingen upplagd? Kan inte hitta den.
Inte jag heller :(
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

Erik Persson wrote:Nya bilar och ändringar på några av de befintliga bilarna är på gång, kanske redan ikväll. För att slippa konstigheter mitt i L-E Torph memorial kommer vi att invänta detta byte. Annars kanske de som kör tidigt med en bil kör med en annan fysik än de som kör sent med samma bil.

Jag beklagar detta, men då vi inte råder över pluginsidan måste vi göra på detta sätt.

Om allt löser sig till det bästa kanske vi kan köra igång redan i morgon bitti, men vi måste avvakta utvecklingen för att se vad som händer.


försök kolla meddelandena först...
Robin Nilsson
Posts: 210
Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm

Post by Robin Nilsson »

efter ett test med subarun hoppade en massa sponsorer av men jag sålde bilen och fick ännu mer uppbackning av storsponsorn securitas valen var att köpa en swift igen och köra s1600 eller en citroen c4 wrc och åka i trimmat 4wd jag tog såklart citroen chansen och bilen är nu i frankrike för ett funktionstest bilen är en 07a som sebastien loeb körde bilen är uppdaterad och ska bli lackad så jag kan köra men bilen ska tillåtas först så det är tur att jag behöver lite tid med bilen
Hälsningar/Citroen Team Securitas Robin Nilsson
Robin"Speakern"Nilsson
Folkrace speaker från Östergötland.
Depåspeaker STCC 2013
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Nu vill jag att så många som möjligt tycker till! Sprid till alla att gå in och kolla i denna tråd!

Som jag ser det har vi två alternativ:

1. Köra igång L-E Torphs Memorial med de gamla bilarna, precis som det var tänkt, med start så fort som möjligt och några dagar framåt.

2. Vänta med L-E Torphs Memorial tills nästa helg då det kanske lugnat sig och alla har hunnit testa de nya bilarna och kört in sig på dom. Då kanske vi hinner utvärdera dessa bilar också. Och då köra två deltävlingar samma helg, alltså både L-E Torphs Memorial och Rejmeknixen.
Anders Jonsson
Posts: 138
Joined: 2007 Jan 02 9:13 pm

L-E Torp rally

Post by Anders Jonsson »

Kör me gammla fysiken ( Ja har firma fest me fri öl nästa helg, kommer nog inte köra så bra ett par dar efter det :smt043 )
www.jis.se - The Driver
Robin Nilsson
Posts: 210
Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm

Post by Robin Nilsson »

ja röstar på att köre le-torph och rejmeknixen nästa vecka då kanske till och med c4ans template är klart och att alla har hunnit köra in sig på dem nya bilarna
Robin"Speakern"Nilsson
Folkrace speaker från Östergötland.
Depåspeaker STCC 2013
Post Reply