Sydsvenska

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Sebastian Johansson wrote:hur gör man för att se andras repriser ?? tankade hem placerade i replay mappen men när jag startar replayen så får jag bara se splittiderna inge bilåka vad gör jag för fel ??
Du måste ha den bilen som används i reprisen installerad när du tittar på reprisen. Skall du till exempel titta på min repris måste Hyundai Accent Evo3 vara installerad istället för orignial Accenten.
Håkan Pettersson
Posts: 28
Joined: 2007 Aug 14 10:54 am

tufft

Post by Håkan Pettersson »

ojoj det var tufft att ta sig igenom detta rally, men nybörjare som man är så hade jag inte räknat med nåt annat :D märkte att det var fler som hade problem med vissa sträckor

nu får jag väl testa asfalt till helgen med...det blir med lurigt

måste tacka erik med som hjälpte mig att få min evo att funka online med :lol:
User avatar
Christer Wallin
Posts: 114
Joined: 2007 Jan 04 10:06 am

Post by Christer Wallin »

Då var debuten i nya klassen efter klassbytet avklarad.Gick inge vidare,varvade bra sträcktider med rena katastroferna.Men kul var det :D och jag ser fram mot en jämn fajt om poängen i fortsättningen.Till nästa rally har jag desutom fått tillbaka "riktiga" datorn så man slipper sitta och vara rädd för att spelet ska krascha när som helst.
Tack för ett kul :D rally Erik och Grattis till alla pristagarna.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Grattis alla i topp 3 i alla klasser. En annan tabbade sig direkt på ss 2 och sen fortsatte de bara. Men det är bara o bita ihop o ta nya tag :wink:
User avatar
Christian Larsson
Posts: 182
Joined: 2007 Jan 04 6:14 pm

Post by Christian Larsson »

Ujuj, vilket ladd igen :D O åt helsike gick de mä, tänkte åka säkert för en gångs skull o komma imål men de gick inte allt :D

Tack för allt kul!!!!

Film på mina bravader ligger uppe :P
Fredrik Levstad
Posts: 34
Joined: 2007 Jan 02 8:17 am

Post by Fredrik Levstad »

Christian Larsson wrote:Ujuj, vilket ladd igen :D O åt helsike gick de mä, tänkte åka säkert för en gångs skull o komma imål men de gick inte allt :D

Tack för allt kul!!!!

Film på mina bravader ligger uppe :P
Vart har du supit iväg dom filmerna/filmen ? :smt035
RALLI Full Gas i Potatisåkern barra
User avatar
Baril Ignatius
Posts: 302
Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm

Post by Baril Ignatius »

Då hann man inte få ihop sin burk till rallyt. :cry:
Om jag inte kör den med tangenterna......tror inte det.
Samt att bilen är på lackering fortfarande,
så det är väl lika bra det....

Verkligen tråkigt, jag hade säkert vunnit. :wink: 8)
User avatar
Christian Larsson
Posts: 182
Joined: 2007 Jan 04 6:14 pm

Post by Christian Larsson »

Fredrik_Levstad wrote:
Christian Larsson wrote:Ujuj, vilket ladd igen :D O åt helsike gick de mä, tänkte åka säkert för en gångs skull o komma imål men de gick inte allt :D

Tack för allt kul!!!!

Film på mina bravader ligger uppe :P
Vart har du supit iväg dom filmerna/filmen ? :smt035
Hade visst skrivit lite fel som vanligt :D har skickat upp repriserna ska de va :D
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

Har försökt att komma in på pluginsidan för att kolla resultat och ladda upp repriser men den verkar ligga nere.

Nån som vet nåt??
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Verkar bara vara överbelastning, jag tryckte på uppdatera några gånger så kom jag in. Men det går tungt på sidan det märks, kan vara problem med deras server kanske...

Men du behöver knappast oroa dig, Clarence, ser ut som du ligger i topp 8) Stort grattis!
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

Tack!!! Gläder mej.

får försöka i morron.
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

Sydsvenska rallyt började bra för mej och skulle sluta ännu bättre. Fru Fortuna skulle visa sej va på min sida den här tävlingen till skillnad från Japan.!! På dom inledande idiotsnabba sträckorna tog jag i så gott jag kunde och vågade, men det var många som laddade på ÄNNU värre och jag insåg att det skulle bli tufft. Allt flöt på bra till ss5 där jag kom in fel i en snabb vä och klippte ett träd som resulterade i att jag nästan frontade nästa träd.......



Image


Image


...även på ss8 hade jag tur , trots att jag var tidig på bromsarna så gick jag av EFTER mål och spräckte kylaren något...och Ingen mer sevice.

I med två flaskor kylarcement och vatten, bilen kokade i starten på både kvarsående sträckorna,men höll....

Tackar för ett bra organiserat rally!
Kenneth Emanuelsson
Posts: 46
Joined: 2007 Jan 01 3:24 pm

Post by Kenneth Emanuelsson »

Lyfter på hatten för er som kom på pallen i respektive klass
Bra kört i ett tufft rally gubbar

Själv var kändes det som ett klantigt rally för min del
SS2 har jag inte kört på flera månader, så det blev en ”just i fan här nyper det uta HELVETE” upplevelse när jag gick in i sista höger kurvan innan mål, tror kartis sket i brallan (Erik) :)
Så om den incidenten säger jag som Loeb ”fråga kartis”
Efter det så var självförtroendet lika med noll, kartis snackade i tungor och kallade mig mamma eller så ropade han efter mamma :smt003 ja vet inte, köra gick iaf inte.

Blir tufft hänga på Blom i tabellen nu.
Tycker Blom ska tvingas köra original Lada med trasig växel låda och socker i tanken nästa rally, Ähh va fan han vinner väl iaf :smt010 .

Vi syns nästa rally (huaa asfalt )
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

d

Post by Niclas Jagerhult »

rallyt gick verkligne skit för min del, massa missar i dom 2 fösrta SS, sen tappade jag både sugen och det lilla flyt jag hade :P Så jag kom bara i mål 2 ss :P Asfalt nästa, syns där ;)
//Jaeger
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Vill passa på att gratulera segrarna samt de andra som placerade sig bra på detta rally. Många såg sig manade men inte alla nådde slutmålet. 85 startande är inte dåligt!

Trimmat 4wd:
1 - Clarence Blom - Visar återigen vem som bestämmer. 8)
2 - Tommy Hamréus - Stadigt bland de främsta. :smt023
3 - Peter Sandberg - Trots bestraffning. :wink:

Otrimmat 4wd:
1 - Per Isacsson - Tillbaka på toppen.
2 - Mikael Wiberg - Med tillåtna inställningar.
3 - Mats Tegnvallius - Andra raka tredjeplatsen.

S1600:
1 - Johan Bernhardsson - Fiat power.
2 - Sebastian Johansson - Snygg fight.
3 - Robert Sahlstedt - premiär och tredjeplats för Volvobyggaren.

Resultatlistor uppdateras inom snar framtid.
Post Reply