Colin McRae är död

Allt som inte har med spelet att göra
Oskar Olsson
Posts: 151
Joined: 2007 May 01 11:05 pm

Colin McRae är död

Post by Oskar Olsson »

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article787839.ab

http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/ ... 461339.ece

Det får inte vara sant! Michael Park, Richard Burns och Colin McRae på 2år... Det känns så himmla overkligt!

:( :( :( :(

RIP
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

nu skall vi väl inte ropa hej än, aftonbladet skriver ju att man inte vet om han var i helikoptern eller ej.. så än håller jag tummarna... men det ser förvisso mörkt ut :(
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Ja, onekligen en sorgens dag igen för rallysporten.

Tankarna går till de anhöriga.
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Inge kul alls... om han inte var med ombord så borde han ju hört av sig kan man tycka :cry:
Oskar Olsson
Posts: 151
Joined: 2007 May 01 11:05 pm

Post by Oskar Olsson »

Andreas Karlsson wrote:nu skall vi väl inte ropa hej än, aftonbladet skriver ju att man inte vet om han var i helikoptern eller ej.. så än håller jag tummarna... men det ser förvisso mörkt ut :(
Det är bekräftat, det är aftonhoran som är efterblivna. Läs timesonline länken, även wikipedia är uppdaterad med hans död.

:(
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Allt pekar på att det är en olycka och det kan hända precis alla. I vilket fall om Colin var ombord eller inte så är det en tragedi.

Om fallet skulle vara att Colin är död, så är det en stor del motorsport historia som får ett slut. Colin är den som har bjudit på mest show i Rally VM under hans aktiva tid där, och det är bara att lyfta på hatten och tacka för allt som han gett motorsporten.

Colin kommer att förbli odödlig innom motorsporten och kommer allid förknippas med hans brutala körstil och attack, han kommer också att förknippas med året 1995 där han tog sin första och enda seger i förar VM, och han är den yngsta att ha vunnit förar VM genom tiderna.

Tankarna går till Colin och anhöriga, vi alla vet att det är jobbigt att mista någon nära & kär.
Jesper Nilsson
Posts: 329
Joined: 2007 Jan 01 4:44 pm

Post by Jesper Nilsson »

Inge kul o vakna till de här beskedet.. Enl aftonbladet var ju hans son med också :(

Världens bäste rallychaufför är borta.
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Jesper Nilsson wrote:Inge kul o vakna till de här beskedet.. Enl aftonbladet var ju hans son med också :(

Världens bäste rallychaufför är borta.

Hemskt så jävla tråkigt Något som är också är tragiskt är att det finns 2 rally spel som varit i topp i många år ..Bägge är alltså borta nu :cry:

Richard Burns Rally Colin Macrae Rally
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

kommer nog nya spel... grönholm rally kanske?
eller varför inte Loeb rally.. hur som helst tror jag spelutvecklarna kommer fortsätta.. (kanske tom kan komma ett nytt rbr med lite tur)
kom ihåg att allt ont för nåt gott med sig
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

Svart Söndag!!
Micke Andersson
Posts: 2
Joined: 2007 Jan 15 5:43 pm

Post by Micke Andersson »

Den störste har gått ur tiden .
Men kommer alltid att finnas i våra rallyhjärtan .

R.I.P Colin Mcrae
Oskar Olsson
Posts: 151
Joined: 2007 May 01 11:05 pm

Post by Oskar Olsson »

Andreas Karlsson wrote:kommer nog nya spel... grönholm rally kanske?
eller varför inte Loeb rally.. hur som helst tror jag spelutvecklarna kommer fortsätta.. (kanske tom kan komma ett nytt rbr med lite tur)
kom ihåg att allt ont för nåt gott med sig
Fattar inte hur folk kan tänka på spel när någon har dött! Det gäller inte bara här utan även på andra forum.

Grönholm ska ju förövrigt sluta efter denna säsongen så det blir inga spel där inte... Därimot ska Petter Solberg Rally visst vara under utväckling...
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Oskar Olsson wrote:
Andreas Karlsson wrote:kommer nog nya spel... grönholm rally kanske?
eller varför inte Loeb rally.. hur som helst tror jag spelutvecklarna kommer fortsätta.. (kanske tom kan komma ett nytt rbr med lite tur)
kom ihåg att allt ont för nåt gott med sig
Fattar inte hur folk kan tänka på spel när någon har dött! Det gäller inte bara här utan även på andra forum.

Grönholm ska ju förövrigt sluta efter denna säsongen så det blir inga spel där inte... Därimot ska Petter Solberg Rally visst vara under utväckling...
Jag tror nog att Andreas bara missförstod mitt inlägg lite. Givetvis tänker vi inte på nya spel just nu...............
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

g

Post by Niclas Jagerhult »

En Sorgens Dag indeed
//Jaeger
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

absolut inte... jag har mina tankar hos colins anhöriga samt alla andra i wrc cirkusen...
Post Reply